    From: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jechałem lewym pasem i mandat - ZA CO?????
    Date: Thu, 2 Feb 2012 22:42:13 +0100

    Marcin 'Yans' Bazarnik w <news:jgeu3c$dup$2@inews.gazeta.pl>:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    > A ja na to tak:

    > "W związku z warunkami na drogach na terenie miasta wprowadzono zakaz
    > wyprzedzania przez samochody ciężarowe (również przez TIR-y). W 13
    > miejscach na drogach wlotowych do Łodzi pod znakami drogowymi D-42
    > (oznaczającymi obszar zabudowany) umieszczone zostały informujące o
    > zakazie znaki B-26. Zgodnie z kodeksem drogowym obowiązują one na
    > obszarze całego miasta do czasu odwołania ich przez znaki D-42 (koniec
    > obszaru zabudowanego) i E 18A (koniec miejscowości). Za
    > nieprzestrzeganie tego zakazu grozi mandat w wysokości do 500 oraz 5
> [...]

    Nie ;P
    Ale po kolei, i najpierw od strony merytorycznej:

    znak zakazu umieszczony pod znakiem D-42 oznacza, ze zakaz obowiązuje jak
    wyżej (chyba, że został odwołany innym znakiem), tyle, że B-26 nie dotyczy
    wyprzedzania "ciężarówek" tylko przez "ciężarówki";

    wątpię, żeby do Łodzi prowadziło tylko 13 dróg wlotowych, i nie było innej
    możliwości wjechania "ciężarówką", o "ciężarówkach", które się wyłącznie po
    Łodzi poruszają i znaku nie miały szansy minąć nie wspomnę.

    Kilka razy mnie szanowni policjanci "strzelali" i zatrzymywali za 65/50 w
    okolicach TVN w DC i na miłej pogadance się kończyło -- nie było znaku od
    Konstancina. Teraz "poluję" na powtórzone D-42 do 50 metrów na 801, ale
    jakoś nie chcą mnie za 75 zatrzymywać pomimo, że "strzelają"...

    A teraz mniej merytorycznie, czyli zakładamy /Bydlęce/ wdzianko:

    Co to jest TIR? I dlaczego TIR-y a nie tiry/TIRy/TIRY?

    --
    Tomasz Nycz