  • 31. Data: 2024-07-29 17:48:50
    Temat: Re: jazda po lewej
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2024 o 09:48, J.F pisze:

    > Ale po ilus tam latach zapomnisz.

    Nie - kilka lat jeżdzę automatem i zawsze i się japa cieszy jak wsiadam
    w manuala.

    > Szczególnie jak sie nauczysz hamować lewą stopą.

    Że jak? Jedyna wpadka to na początkach automata jak wcisnąłem sprzęgło i
    zrobiłem zbiórkę u kierowcy:)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 32. Data: 2024-07-29 17:50:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2024 o 11:18, J.F pisze:

    > Hm, utrwalenia się zmieniają ..

    Ale piszesz z własnego doświadczenia, że zapomniałeś. Bo prakrycy mówią
    ci że się nie zapomina i jest dokładnie jak z jazdą na rowerze.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 33. Data: 2024-07-29 17:54:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2024 o 09:47, J.F pisze:

    > Ale gdzie?
    >
    > A jeszcze jedno - po której stronie dzwigienka kierunkowskazów jest ?

    Normalnie po lewej. Więc jak zjezdzasz z ronda to lewą ręką trzymasz
    kierownicę, dzwignie od kierunków i dzwignię zmiany biegów;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 34. Data: 2024-07-29 17:55:36
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 29.07.2024 o 15:52, J.F pisze:

    > A czemu?
    > Bo kazdego uczyli na manualu jezdzic ? :-)

    Już nie chce mi się przeglądać, o czym mowa.
    Czy kiedykolwiek siedziałeś za kierownicą samochodu z automatyczną
    skrzynią biegów? Bo ja tak, i to nawet często. Zawsze początkowo chcę
    wciskać sprzęgło przy ruszaniu. Ale szybko mi przechodzi. Lewą nogę
    trzymam później na miejscu, jest do tego odpowiedni podnóżek.
    I każdy kierowca wciska hamulec prawą nogą. Pedał hamulca jest z prawej
    strony.

    --
    -
    Akarm

  • 35. Data: 2024-07-29 20:15:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jul 2024 17:50:45 +0200, Shrek wrote:

    > Ale piszesz z własnego doświadczenia, że zapomniałeś. Bo prakrycy mówią
    > ci że się nie zapomina i jest dokładnie jak z jazdą na rowerze.

    Jazdy na rowerze, przyznaję, się nie zapomina.

    Może dlatego, ze nic z nią nie koliduje.
    W sensie, że nie uczy odwrotnych nawyków.

    Do pewnego stopnia jest to też naturalna umięjętność - tzn człowiek
    całe życie balansuje ...

    J.

  • 36. Data: 2024-07-29 21:28:48
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.07.2024 o 17:48, Shrek pisze:

    > Że jak? Jedyna wpadka to na początkach automata jak wcisnąłem sprzęgło i
    > zrobiłem zbiórkę u kierowcy:)

    Mnie się zdarzało "udusić" silnik w manualu jedynie...ale tylko wtedy,
    jak przez 10 lat jeździłem tylko automatem. Teraz, kiedy od 10 lat
    jeżdżę naprzemiennie NIC mi się nie myli.

    Pamiętam, jakieś 30 lat temu, kupiłem VW w automacie. Dopiero po 2
    tygodniach doszło do mojego umysłu...że to automat :D Wcześniej miałem
    manuale. Napiszę tak. Ktoś, kto jeździ naprzemiennie nie myli i jest to
    jakieś 90% userów. Ktoś kto jeździ sporadycznie, ma nadwyrężone gałki
    oczne od hamowania/sprzęgła...w automacie :]

    Mam znajomego i jak kupił automat to wiązał sobie sznurowadła lewej nogi
    do siedzenia, nim się nauczył.

    --
    Pixel(R)??

  • 37. Data: 2024-07-29 21:54:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2024 o 20:15, J.F pisze:

    > Do pewnego stopnia jest to też naturalna umięjętność - tzn człowiek
    > całe życie balansuje ...

    Praktycy mówią ci, że się nie zapomina. Jak pisał - kolejny preset. Co
    najwyżej po zmianie kilkadziesiąt sekund adaptacji i jedziesz.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 38. Data: 2024-07-29 22:03:24
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]

    > W sensie, że nie uczy odwrotnych nawyków.
    >
    > Do pewnego stopnia jest to też naturalna umięjętność - tzn człowiek

    A później jest bardzo trudno kierować motocyklem. Dość długo jeszcze
    wykonywałem idiotycznie manewry skrętu: czyli chcąc skręcić w lewo
    robiłem to jak w rowerze - czyli skręcałem kierownicę w lewo, a chcąc
    skręcić w prawo skręcałem kierownicę w prawo. Prowadziło to do
    śmiertelnych zagrożeń. Dopiero na kursie, właściciel szkoły, Waldek
    uświadomił mi te błędy. Dzięki temu ósemki na placu kręciłem na dwójce. :)

    --
    -
    Akarm

  • 39. Data: 2024-07-29 22:21:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2024 o 22:03, Akarm pisze:

> [...]
    > śmiertelnych zagrożeń. Dopiero na kursie, właściciel szkoły, Waldek
    > uświadomił mi te błędy. Dzięki temu ósemki na placu kręciłem na dwójce. :)

    Jeśli chodzi o przeciwskręt to wykonujesz go automatycznie. Po prostu o
    tym nie wiesz. Inaczej niespecjalnie się da powyżej 20km/h. Gadki o tych
    co pojechali prosto, bo nie wiedzieli co to przeciwskręt dotyczą głównie
    takich, co to są mistrzami prostej i po prostu _jeszcze_ nie opanowali
    odruchów bo nie mieli gdzie a już zapierdalali. Nie ma żadnego
    analizowania którą ręką masz pchać - po prostu albo to robisz albo nie.
    Ja jeszcze zanim "uczyłem" się lewoskrętu posłuchałem instruktora, ktory
    twierdził że robisz to bezwiednie - puść lewą i skręcaj - zobaczysz w
    którą stronę pojedziesz, niezależnie od tego co czytałeś:)

    Podobnie jak niektórzy pierdolą przy piwie że "położyli maszynę". Znaczy
    się po prostu wypierdolili, bo jakby ją mieli świadomie kłaść, to pewnie
    by jednak pomyśleli, że lepiej się hamuje i kontroluje motocykl jak
    kołami jedziesz po ziemi a nie lecisz w losowym kierunku (dobrze jak
    moto przed tobą a ni cię goni:))

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 40. Data: 2024-07-29 22:41:45
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > śmiertelnych zagrożeń. Dopiero na kursie, właściciel szkoły, Waldek
    > uświadomił mi te błędy. Dzięki temu ósemki na placu kręciłem na dwójce. :)

    Yyy, nie łapię. Ja na kursie pierwszy POWIEDZIAŁEM głośno, po
    poprzednich 5 kursantach, że startowali z 3 biegu. Przekopałem na 1/2 i
    odjebałem ósemkę jak w książce... fakt taki, że wcześniej przekulałem
    50tys na motorowerze...z prawkiem na auto miałem podobnie, czyli
    nakulane motocyklami jakieś 200tys...
    Próbowałeś kiedyś skrzyżować ręce i kierować?...albo stanąć na siedzeniu
    i balansować? Polecam :) Fajna zabawa, dowiesz się wtedy czy Ty panujesz
    nad Moto czy Moto panuje nad Tobą :) Oczywiście niskie prędkości są
    wskazane.
    --
    Pixel(R)??