  • 21. Data: 2024-07-29 11:35:58
    Temat: Re: jazda po lewej
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jul 2024 11:25:16 +0200, Cavallino wrote:

    > Kogo?
    > Jeździłeś automatem?

    Ale ja sie nie liczę, bo mam złe przyzwyczajenia.

    Mieszkałeś od nastolatka w USA ? :-)

    J.

  • 22. Data: 2024-07-29 11:52:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-29, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Hm, utrwalenia się zmieniają ..

    Nie takie MZ. Pierwszy raz jeździłem w lewostronnym w Tajlandii na
    manualu. Poza tym, że się przez pierwszą godzinę ze strachu zesrywałem
    to dość szybko zrobiło się to naturalne. Pjeździłem tak z tydzień.

    Teraz jeżdże na codzień w lewostronnym albo motorem albo samochodem
    automatem. Raz na 2-3 lata jestem w Polsce i jeżdżę wyłącznie manualami.
    To są nawyki na takim poziomie, że chyba tylko kilkudekadowa, zupełna
    abstynencja coś może przyprószyć, bo raczej nie wykorzenić.

    > Troche inaczej jednak, skoro jednego brak.
    > Co zachęca do hamowania lewą stopę.

    Ale jak? Przecież hamulec jest blisko gazu. Prowadziłeś kiedyś automat?

    > A potem przesiadka na reczną skrzynię, i nieszczęscie :-(

    Nigdy nie było to najmniejszym problemem.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2024-07-29 12:14:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-07-2024 o 11:35, J.F pisze:

    > Ale ja sie nie liczę, bo mam złe przyzwyczajenia.
    >
    > Mieszkałeś od nastolatka w USA ? :-)

    Coś bredzisz nie na temat, znowu pewnie prezentujesz swoje durne
    wyobrażenia, na temat o którym nie masz pojęcia i którego nie spróbowałeś.

    To są obawy właśnie ludzi, którzy nigdy automatem nie jechali.

  • 24. Data: 2024-07-29 12:24:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jul 2024 12:14:20 +0200, Cavallino wrote:

    > Coś bredzisz nie na temat, znowu pewnie prezentujesz swoje durne
    > wyobrażenia, na temat o którym nie masz pojęcia i którego nie spróbowałeś.
    >
    > To są obawy właśnie ludzi, którzy nigdy automatem nie jechali.

    Ty znowu patrzysz po sobie. Całe życie w manualu, to ci grozi tylko
    tyle, że się kiedyś zapomnisz i bagażnik rozbijesz, niekoniecznie z
    własnej winy.

    A pomyśl o kimś, kto całe życie jeździł automatem, a teraw wsiada do
    manuala.
    Albo PJ na manuala owszem, zrobił, ale to było 30 lat temu, a od 25
    jeździ automatem ...

    J.

  • 25. Data: 2024-07-29 12:38:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-07-2024 o 12:24, J.F pisze:

    > Ty znowu patrzysz po sobie. Całe życie w manualu, to ci grozi tylko
    > tyle, że się kiedyś zapomnisz i bagażnik rozbijesz, niekoniecznie z
    > własnej winy.

    Już sam się pogubiłeś o czym piszesz.
    Musisz się bardziej skupiać w odpowiedziach, bo w gałęzi o ruchu
    lewo-prawo stronnym i automacie, Ty nagle wyjeżdżasz z bzdetami o manualu.

    HINT: A ja WYŁĄCZNIE automatami jeżdżę od jakichś 5 lat, nie pamiętam
    nawet jak się jeździ manualem.

    > A pomyśl o kimś, kto całe życie jeździł automatem, a teraw wsiada do
    > manuala.

    Nadal nie będzie hamował lewą nogą, o czym bredziłeś.

  • 26. Data: 2024-07-29 13:24:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jul 2024 12:38:29 +0200, Cavallino wrote:

> [...]
    > lewo-prawo stronnym i automacie, Ty nagle wyjeżdżasz z bzdetami o manualu.
    >
    > HINT: A ja WYŁĄCZNIE automatami jeżdżę od jakichś 5 lat, nie pamiętam

    Tego się nie zapomina :-P Podobno :-P

    A hamujesz lewą stopą, czy prawą ?
    Wnioskuję, ze prawą ... po 5 latach, to może i faktycznie nie masz juz
    odruchu wciskania sprzęgła :-)

    Jak kiedys wsiądziesz do manuala ... najwyzej silnik zgasisz.

    > Nadal nie będzie hamował lewą nogą, o czym bredziłeś.

    A dlaczego nie ?

    J.

  • 27. Data: 2024-07-29 14:16:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-07-2024 o 13:24, J.F pisze:

    > Tego się nie zapomina :-P Podobno :-P
    >
    > A hamujesz lewą stopą, czy prawą ?

    j.w.
    To są obawy właśnie ludzi, którzy nigdy automatem nie jechali.

    Nigdy nie miałem nawet pokusy żeby zahamować prawą.

    > Wnioskuję, ze prawą ... po 5 latach, to może i faktycznie nie masz juz
    > odruchu wciskania sprzęgła :-)

    I nigdy takiego nie miałem.
    Za to wyzbyłem się tego odruchu, gdy próbuję jechać manualem.

    > Jak kiedys wsiądziesz do manuala ... najwyzej silnik zgasisz.

    Dokładnie.

    > A dlaczego nie ?

    Pamięć mięśniowa tak nie działa.
    Gdy chcesz hamować, to nie robisz tego lewą nogą, tylko zawsze prawą.

    Żeby hamować lewą nogą, to trzeba się tego zacząć uczyć i to nie jest
    łatwe, właśnie ze względu na odmienne przyzwyczajenia.

  • 28. Data: 2024-07-29 14:38:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jul 2024 14:16:25 +0200, Cavallino wrote:

    > j.w.
    > To są obawy właśnie ludzi, którzy nigdy automatem nie jechali.
    > Nigdy nie miałem nawet pokusy żeby zahamować prawą.

    lewą?

    > I nigdy takiego nie miałem.

    Pogratulować? Po 20+ latach jezdzenia manualem ...

    > Za to wyzbyłem się tego odruchu, gdy próbuję jechać manualem.

    > Dokładnie.

    Ta część istotnie mało groźna ..

    > Pamięć mięśniowa tak nie działa.
    > Gdy chcesz hamować, to nie robisz tego lewą nogą, tylko zawsze prawą.

    Ale jaka pamięc?
    Mowie o kimś, kto nigy manualem nie jechal.

  • 29. Data: 2024-07-29 14:43:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-07-2024 o 14:38, J.F pisze:

    > lewą?

    Tak.

    > Pogratulować? Po 20+ latach jezdzenia manualem ...

    Dokładnie.
    Obawy teoretyków.

    > Ta część istotnie mało groźna ..

    I to nawet nie przy ruszaniu bywają problemy, bardziej przy zmianach
    biegów i hamowaniu.

    > Ale jaka pamięc?
    > Mowie o kimś, kto nigy manualem nie jechal.

    Ty sam nie wiesz o czym gadasz.
    HINT: Skoro nigdy nie jechał manualem, to czemu miałby w ogóle chcieć
    hamować lewą nogą?

    W każdym aucie hamuje się prawą.

  • 30. Data: 2024-07-29 15:52:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jul 2024 14:43:54 +0200, Cavallino wrote:

    > Dokładnie.
    > Obawy teoretyków.

    Aż takich teoretyków to nie - przyzwyczajnia jednak są, jak sytuacje
    zaskoczy, czy się rozkojaarzysz, to odruch może być silniejszy, nawet
    jak ktos powiedział, ze lewą nogę to opieramy na podnóżku i nie
    ruszamy
    No ale z kazdym dniem odruch coraz mniejszy.

    Ale ja nie o tym.

    > I to nawet nie przy ruszaniu bywają problemy, bardziej przy zmianach
    > biegów i hamowaniu.

    No wlasnie - bieg chesz zmienic a tu ostre hamowanie.
    Jak ten z tyłu nie miał kamery, to jego wina, ale jak ma :-)

    > Ty sam nie wiesz o czym gadasz.
    > HINT: Skoro nigdy nie jechał manualem, to czemu miałby w ogóle chcieć
    > hamować lewą nogą?

    A czemu miałby chciec lewy pedał naciskać prawą nogą?

    Jak go nauczą, czy jak sam się nauczy, tak będzie robił.

    > W każdym aucie hamuje się prawą.

    A czemu?
    Bo kazdego uczyli na manualu jezdzic ? :-)

    J.

    P.S. a tu masz jeszcze trzecią wersje (Blues Brothers)

    https://youtu.be/8VFIPCpocLk?t=405

    ciekawe, czy to wymysł scenarzysty, czy w USA się tak robiło ..