eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjazda po lewejRe: jazda po lewej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news.neodome.net!npeer.as2
    86.net!npeer-ng0.as286.net!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!feede
    r.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tweaknews.nl!fx10.ams1.POSTED!not
    -for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: jazda po lewej
    References: <X...@1...0.0.1>
    <s...@4...net>
    <v8555o$fc2$4@news.chmurka.net> <X...@1...0.0.1>
    <v8575g$fjg$7@news.chmurka.net>
    <omm38smbuwlm.1m00vb4nl4nxd$.dlg@40tude.net>
    <KEIpO.58503$HJ6f.27233@fx05.ams1>
    <g1wwfrg3xl6p$.1tx0hrq0zpxrv.dlg@40tude.net>
    <v88dob$aln$6@news.chmurka.net>
    <x69sd7iennws.kyuzhs6dc52j$.dlg@40tude.net>
    <v88sid$pc6$1@news.chmurka.net> <v88ura$3smi1$1@news.icm.edu.pl>
    <v88vdj$mjh$5@news.chmurka.net> <v891un$3srmb$1@news.icm.edu.pl>
    <v892q8$u9i$1@news.chmurka.net> <qZVpO.644083$yx3e.552151@fx15.ams1>
    <v89pk0$gft$1@news.chmurka.net> <rsgqO.7$lmDe.0@fx11.ams1>
    <1...@4...net>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 41
    Message-ID: <FesqO.9206$iAEf.1294@fx10.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 31 Jul 2024 14:54:29 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Wed, 31 Jul 2024 14:54:29 GMT
    X-Received-Bytes: 3099
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2723058
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2024-07-31, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Wed, 31 Jul 2024 01:29:59 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >> On 2024-07-30, Shrek <...@w...pl> wrote:
    >
    >>>> Tak jak mam
    >>>> przejechane pod 200kkm na motocyklach, to jedynie gdzie musiałem odwalac
    >>>> coś w stylu przeciwskrętu to przy wyprowadzaniach z poslizgu.
    >>>
    >>> Zawsze używasz przeciwskrętu - przynajmniej jak szybciej jedziesz.
    >>> Robisz to nieświadomie tak jak nie zastanawiasz się nad tym którą nogą
    >>> wciskać pedał ani jak zmieniać biegi. Tak jak pisałem -lewa w górę i
    >>> skręcaj prawą - zobaczysz co się da a co nie bardzo:P
    >>
    >> Nie mam przekonania. Może za spokojnie biorę zakręty?
    >
    > żeby skrecic w prawo, musisz motocykl/rower pochylic w prawo.
    > jak tylko swoją górną częsc ciała pochylisz w prawo, to zgodnie z
    > fizyką - reszta musi sie pochylic w lewo, bo mamy prawa zachowania.
    > I srodek masy stoi w miejscu.

    Siła odśrodkowa vs grawitacja, lub pilnowanie, żeby rzut środka
    cięzkości nie wylazł dalej niż powinien. Co kto woli.

    > Najprosciej to jednak kierownicę skrecic w lewo, kola pójdą w lewo,
    > górna część nie, przechył juz masz, to teraz kierownicę w prawo i
    > robimy zakręt.
    > I to robisz samoczynnie, bez myślenia.

    Ja chyba inaczej rozumiem przeciwskręt. To jest dla mnie to co się
    odpindala np. na żużlu. Rozumiem, że to nie to?

    > Trzeba by jakąs wskazówkę lub enkoder zamontować na kierownicy, żeby
    > to zobaczyc.

    Spróbuję poobserwować. Że tak się motocykl zachowuje to oczywiście wiem,
    ale nadal nie mam przekonania czy to robię. Mogę w końcu wyłącznie go
    wychylić równoważąc siłą odśrodkową. Tyle, że przeciwskręt raczej
    służy inicjacji manewru a nie jego podtrzymaniu.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: