eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjazda po lewejRe: jazda po lewej
  • Data: 2024-07-31 17:18:26
    Temat: Re: jazda po lewej
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wed, 31 Jul 2024 14:54:29 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > On 2024-07-31, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> On Wed, 31 Jul 2024 01:29:59 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >>> On 2024-07-30, Shrek <...@w...pl> wrote:
    >>
    >>>>> Tak jak mam
    >>>>> przejechane pod 200kkm na motocyklach, to jedynie gdzie musiałem odwalac
    >>>>> coś w stylu przeciwskrętu to przy wyprowadzaniach z poslizgu.
    >>>>
    >>>> Zawsze używasz przeciwskrętu - przynajmniej jak szybciej jedziesz.
    >>>> Robisz to nieświadomie tak jak nie zastanawiasz się nad tym którą nogą
    >>>> wciskać pedał ani jak zmieniać biegi. Tak jak pisałem -lewa w górę i
    >>>> skręcaj prawą - zobaczysz co się da a co nie bardzo:P
    >>>
    >>> Nie mam przekonania. Może za spokojnie biorę zakręty?
    >>
    >> żeby skrecic w prawo, musisz motocykl/rower pochylic w prawo.
    >> jak tylko swoją górną częsc ciała pochylisz w prawo, to zgodnie z
    >> fizyką - reszta musi sie pochylic w lewo, bo mamy prawa zachowania.
    >> I srodek masy stoi w miejscu.
    >
    > Siła odśrodkowa vs grawitacja, lub pilnowanie, żeby rzut środka
    > cięzkości nie wylazł dalej niż powinien. Co kto woli.
    >
    >> Najprosciej to jednak kierownicę skrecic w lewo, kola pójdą w lewo,
    >> górna część nie, przechył juz masz, to teraz kierownicę w prawo i
    >> robimy zakręt.
    >> I to robisz samoczynnie, bez myślenia.
    >
    > Ja chyba inaczej rozumiem przeciwskręt. To jest dla mnie to co się
    > odpindala np. na żużlu. Rozumiem, że to nie to?
    >
    >> Trzeba by jakąs wskazówkę lub enkoder zamontować na kierownicy, żeby
    >> to zobaczyc.
    >
    > Spróbuję poobserwować. Że tak się motocykl zachowuje to oczywiście wiem,
    > ale nadal nie mam przekonania czy to robię. Mogę w końcu wyłącznie go
    > wychylić równoważąc siłą odśrodkową. Tyle, że przeciwskręt raczej
    > służy inicjacji manewru a nie jego podtrzymaniu.

    No własnie - zaczynamy od jazdy prosto :-)

    Co prawda na koncu zakrętu jest podobny problem - trzeba jakoś
    wyprostować.
    Można zaciesnić zakręt kierownicą, siła odsrodkowa troszkę wyprostuje,
    a dalej to juz balansować az do wyprostowania.
    Można też dodac gazu.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: