  • Data: 2024-07-31 07:29:08
    Temat: Re: jazda po lewej
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30-07-2024 o 17:57, J.F pisze:

    > Poszło o pewne nawyki.
    > I czy one się zmieniają, czy nie.

    > Tym niemniej:
    > -jak ktos całe życie jeździł manualem, to ma trzy nawyki:
    > -wciska sprzęgło przy hamowaniu,

    Moja żona tak ma/miała.
    Ktoś ją po prostu źle nauczył.

    Jeśli ktoś ma podobne nawyki, to powinien iść do szkoły, gdzie ich
    oduczą tego typu bzdurnych praktyk.

    > dwa pierwsze w automacie są troche niebezpieczne, bo grozą gwałtownym
    > hamowaniem.

    Nie grożą.
    Co najwyżej wciśnięciem dywanika.
    Pedał hamulca nie znajduje się w tym miejscu, w którym był pedał
    sprzęgła, więc to się nie myli, a hamuje się prawą nogą na środkowym pedale.

    Kiedy WRESZCIE zaczniesz słuchać i zapamiętywać co się do Ciebie pisze i
    wypowiadać się TYLKO o sprawach, o których masz jakiekolwiek pojęcie?

    >Cavalino może szczerze powie, ile mu zajęło odzwyczajenie.

    Ani chwili, bo umiałem zawsze używać sprzęgła i nie naciskałem na
    sprzęgło zamiast hamować.

    > -jak kto długo jeździł automatem, to powyższe nawyki traci.

    Nie.

    > -jak ktos długo i ambitnie jeździł automatem, szczególnie jak np sie w
    > USA wychował i innych samochodów nie ma, to mógł się nauczyć hamowania
    > lewą stopą.

    Nie mógł, bo tak się nie jeździ i nikt tak nie uczy.

    Pomijając jazdę sportową rzecz jasna, gdzie uczy się przełamywania
    nawyków hamowania prawą stopą.