  • Data: 2024-07-30 17:57:13
    Temat: Re: jazda po lewej
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 30 Jul 2024 07:46:33 +0200, Cavallino wrote:
> [...]

    Poszło o pewne nawyki.
    I czy one się zmieniają, czy nie.

    > Przecież jasno widać że nie.

    Tym niemniej:
    -jak ktos całe życie jeździł manualem, to ma trzy nawyki:
    -wciska sprzęgło przy hamowaniu,
    -wciska sprzęgło do zmiany biegów,
    -zmienia biegi

    dwa pierwsze w automacie są troche niebezpieczne, bo grozą gwałtownym
    hamowaniem. Cavalino może szczerze powie, ile mu zajęło odzwyczajenie.

    -jak kto długo jeździł automatem, to powyższe nawyki traci.
    I teraz wsiada do manuala i ... a to niech może doświadczeni
    napiszą. Wielkiego ryzyka nie ma, najwyzej silnik zgasnie.

    -jak ktos długo i ambitnie jeździł automatem, szczególnie jak np sie w
    USA wychował i innych samochodów nie ma, to mógł się nauczyć hamowania
    lewą stopą. Ciekawe jak mu pójdzie jazda manualem.
    Grupowiczów raczej nie dotyczy, bo pewnie z uczyli się na manualu i
    z przyzwyczajenia hamują prawą nogą.

    -no i jeszcze są ci, co często zmieniają, to niech napiszą, jak im się
    jeżdzi i czy sie nie myli z tymi biegami, w którym zmieniac, w którym
    nie.

    A ja jeszcze tylko dwie sprawy z przytoczę:
    -czasem ujezdzałem malucha. Ruszam, gaz do deski, a potem wiadomo -
    dwójka, trojka, czwórka, piątka ... a nie, ten nie ma piątki, a ja
    jednak usiłowałem ją wrzucic. Moje auta w owym czasie też nie miały
    piątki, wiec skad ten nawyk? Chyba taki, że silnik wyje, to trzeba
    bieg na wyższy.

    -tato, ktory tego malucha miał i jeździł, pojechal kiedys na roboty do
    niemiec, i tam różnymi samochodami jeżdził przez parę miesięcy.
    Wrócił, wsiadamy do malucha, zapala ... "zepsułes samochód, nie
    zapala". No jak nie ... aaa, bo kręci kluczykiem, a to był model z
    dzwigienką na srodkowej konsoli.
    Szybko sie przyzwyczaił do dobrego :-)
    Choc akurat to w zasadzie żadna wada ...

    Nawyków z ruchu lewo i prawostronnego ... a to niech Piter napisze.

    J.