  • Data: 2009-01-23 21:58:38
    Temat: Re: japanfoto - a jednak...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 23 Jan 2009, dominik wrote:

> [...]
    [...]
    > Po różnych forach już informacje o nich jako oszustach była od długiego
    > czasu. Teraz poszli na całość. Przy takich zakupach warto zadzwonić i zapytać
    > - co jak co, ale jak mają telefon w d... to lepiej nie kupować czegokolwiek.

    Posłusznie przyjmujemy do wiadomości.
    Ba, skądinąd się zgadzam i np. na allegro nie omieszkuję się
    odnieść do jakości kontaktu w komentarzach.

    ALE:

    > Tak np było z fotobasią - kupiłem u nich aparat, a potem się nie mogłem i tak
    > dodzwonić żeby mi fakturę dosłali.

    ...wybacz. Możesz ich nazwać (za niedosłanie faktury) jak tam chcesz,
    może być że chamy i coś tam jeszcze - ale to NIE JEST oszustwo to
    po pierwsze, a do tego sprzedawca nie ma obowiązku (i ile *wcześniej*
    i *wyraźnie* się nie zobowiązał) faktury *dostarczyć*.
    Ma ją wyłącznie obowiązek *wystawić*.
    To taki sam myk, jak przy sławnych sporach o "prawo do negatywu czyli
    do RAW" w przypadku zakładu foto.

    Owszem, nie jest "zwyczajowe" niewysyłanie faktury.
    Ale wyraźnie piszesz "dosłali" - najpierw się pochwal z czyjej zasługi
    nie *wy*słali :) (może z góry sobie nie zastrzegłeś że "z fakturą"?)
    a po drugie patrz wyżej.

    Nerwowy klient moze się poczuć źle jak mu sprzedawca zaproponuje,
    że f-ra u niego leży na biurku i może ją *odpłatnie wysłać*,
    ale wspominanie o czymś takim przy okazji wątku z oszustwem
    to IMVHO obelga i sugeruje pomówienie :]

    BTW: fotobasia ma "fizyczny" sklep, w roli obserwatora zakupów
    znajomych byłem tam ze dwa czy trzy razy (po uprzednim zakupie
    przez net, odbiór osobisty) i jakoś się negatywnie nie wyróżniali.
    Natomiast narzekania na utrudniony kontakt telfoniczny rzeczywiście
    były na grupie nie raz, to prawda.

    pzdr, Gotfryd