  • 1. Data: 2011-01-05 08:45:44
    Temat: jaki tv - plazma czy led?
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

    witam serdecznie
    poszukuje nowego tv i mam 'ofertowy' zawrot glowy. Budżet - do maks 3k pln
    (optymalnie 2,5k). TV ma byc podlaczony pod platforme n z kanalami hd, grac i
    spiewac bedzie w pokoju 18mkw, w ksztalcie +/- kwadratu (4,5x4). Zalezy mi na
    jak najlepszej jakosci, multimedialnosci (aby podlaczyc laptopa, hdmi, usb).
    Mysle ze rozmiar 40/42 cale bedzie optymalny. LCD z gory odrzucilem. Na placu
    boju pozostaly plazmy (np. panasonic TX-P42S10E) oraz LEDy (np. philips
    40PFL5605). Co wybrac?
    z gory wielkie dzieki za pomoc
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-01-05 09:13:33
    Temat: Re: jaki tv - plazma czy led?
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Na placu
    > boju pozostaly plazmy (np. panasonic TX-P42S10E) oraz LEDy
    > (np. philips
    > 40PFL5605). Co wybrac?

    Plazmę.

  • 3. Data: 2011-01-05 09:22:22
    Od: "Anonim" <a...@n...mam.emaila>

    Użytkownik "karkow" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > placu
    > boju pozostaly plazmy (np. panasonic TX-P42S10E) oraz LEDy (np. philips

    Według mnie - a sam tak zrobiłem - to pomysl sobie w ten sposób.
    Nie sugeruj sie czy to plazma czy LCD. Są dziesiątki zalet i wad tych
    telewizorów. WSZYSTKIE zalety czy tez wady dowolnego typu sa widoczne
    WYŁĄCZNIE jak równocześnie porównuje sie 2 stojące obok siebie telewizory. Z
    parametrami w wiekszości wypadków też tak jest. Np odświerzanie. Według mnie
    NAJWAŻNIEJSZYM parametrem telewizora jest długość gwarancji. Kazdy nowy
    telewizor ma wszystkie przez Ciebie wybrane opcje. Jeśli uważasz że chcesz
    zaoszczędzić na opłatach za prąd to wybierz oszczędniejszy (choć ja wybrałem
    z dłuższa gwarancją. Wole mieć o 2 lata dłuzszą gwarancję (4lata) niż
    zaoszczedzić 30 zł rocznie). Skoro twoje wymagania są "multimedialne" co do
    TV to może wybierz sobie i internet? Kase masz juz okresloną rozmiar tez
    więc najwazniejsze juz wybrałeś. I niesugeruj sie że ogląda sie TV w
    odległości 2,5 razy większej niż przekatna TV. Powyższe miało zastosowanie
    wyłącznie w TV z normalnym kineskopem. Najłatwiej przekonać się - zasiadając
    w sklepie przed TV :)

    Pozdrawiam
    Robert
    ps. Jakikolwiek TV kupisz to przez pierwsze 2 tygodnie będzie NAJWAŻNIEJSZYM
    lokatorem :) A potem jak sie opatrzy to bedzie to normalny TV taki sam jak
    masz teraz ten stary. A po kilku miesiącach bedziesz musiał zaglądac do
    instrukcji by włączyć jakąś funkcje dla której kupiłes telewizor. A
    telewizor kupujemy na kilka lub kilkanascie lat...

  • 4. Data: 2011-01-05 10:01:41
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]
    > placu
    > boju pozostaly plazmy (np. panasonic TX-P42S10E) oraz LEDy (np. philips

    A mnie znajomy z branży namawia na Sharp Aquos L810 lub L820.
    Według niego poza drobnymi mankamentami z zakresu obsługi TV te mają tą
    zaletę ze wbudowano w matrycę czwarty kolor żółty. Przez to uzyskano
    jasniejszy obraz, pozwala na wierniejsze odtwarzanie kolorów a zwłaszcza
    słonecznych i złota. W technologi Quatron jest 30% większa rozdzielczość
    niz w tradycyjnych LCD. Pobierają ponad połowe mniej mocy niż tradycyjne LCD
    a to jest duży +
    40" L820 calowy kupisz za 3600zł a 810 (bez ethernetu i
    zatrzymywania/cofania obrazu)
    40" L810 jest za 3250zł w moim mieście do wzięcia z lady.
    Dla mnie też ważne jesy że Sharp to japoński producent z fabryką u siebie.

    Marek

  • 5. Data: 2011-01-05 11:10:02
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Przy czym jest to w pewnej mierze "chłyt materkingowy", bo ;

> [...]
    > Według niego poza drobnymi mankamentami z zakresu obsługi TV te mają tą
    > zaletę ze wbudowano w matrycę czwarty kolor żółty. Przez to uzyskano
    Co jest oczywiście bzdurą, bo jasny może być tylko tak, jak na to pozwala
    podświetlenie (czyli tak samo jak dla RGB).

    > pozwala na wierniejsze odtwarzanie kolorów a zwłaszcza
    Zapewne dodanie koloru poszerza zakres barw rzeczywiście (ale jak, to już
    nie wiem - trzeba by zapytać specjalistów)

    > słonecznych i złota. W technologi Quatron jest 30% większa rozdzielczość
    Przy czym wynika to zapewne z dodania 4-go pixela :)

    > niz w tradycyjnych LCD. Pobierają ponad połowe mniej mocy niż tradycyjne
    > LCD
    Co z kolei wynika z tego, że ma podświetlanie LED. Jak wiele innych TV.

    Tak, że byłbym mniej entuzjastyczny. Choć nie twierdzę, że ten TV jest zły.

  • 6. Data: 2011-01-05 11:24:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello 4CX250,

    Wednesday, January 5, 2011, 11:01:41 AM, you wrote:

    [...]

    > A mnie znajomy z branży namawia na Sharp Aquos L810 lub L820.
    > Według niego poza drobnymi mankamentami z zakresu obsługi TV te mają tą
    > zaletę ze wbudowano w matrycę czwarty kolor żółty.

    Jasne. A czy ten znajomy może wskazać osoby posiadające w oczach
    komórki wrażliwe na ten kolor oraz standard telewizyjny nadający w 4
    kolorach?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2011-01-05 11:37:43
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Co jest oczywiście bzdurą, bo jasny może być tylko tak, jak na to pozwala
    > podświetlenie (czyli tak samo jak dla RGB).

    Myślę że wększa ilość pikseli to większa świecąca powierzchnia więc jaśniej.

    > Co z kolei wynika z tego, że ma podświetlanie LED. Jak wiele innych TV.

    Ale na obudowie jest napisane 70W więc? Nie mogą napisać bzdur bo im się ci
    od CE przypieprzą.

    Marek

  • 8. Data: 2011-01-05 11:39:11
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Jasne. A czy ten znajomy może wskazać osoby posiadające w oczach
    > komórki wrażliwe na ten kolor oraz standard telewizyjny nadający w 4
    > kolorach?

    Nie rozrózniasz złotego od żółtego? A co do standardu to myślę że DSP zrobi
    z obrazem co trzeba.

    Marek

  • 9. Data: 2011-01-05 11:44:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał

    http://en.wikipedia.org/wiki/Tetrachromacy

    > Nie rozrózniasz złotego od żółtego? A co do standardu to myślę że
    > DSP zrobi z obrazem co trzeba.

    Teoretycznie mozliwe .. ale w praktyce to akurat zolty i zloty sa
    bardzo ladnie odwzorowywane, wiec ktos nas chyba usiluje w maliny
    wpuscic ..

    J.

  • 10. Data: 2011-01-05 12:02:27
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    LCD z gory odrzucilem. Na placu
    > boju pozostaly plazmy (np. panasonic TX-P42S10E) oraz LEDy (np. philips
    > 40PFL5605). Co wybrac?
    już wybrałeś: panasonic plazma
    nie wiem czy ta informacja Cie nie zabije, ale telewizory LCD mają
    podświetlenie zrealizowane za pomocą śwetlówek. natomiast telewizory tzw
    LED o których piszesz to zwykłe telewizory LCD(ktore odrzuciłeś)
    podświetlane diodami elektroluminescencyjnymi. TAk wiec różnica jest
    nikła, moze tylko w konsumpcji energii...

    ToMasz