    From: "sundayman" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jaki tv - plazma czy led?
    Date: Wed, 5 Jan 2011 12:10:02 +0100

    Przy czym jest to w pewnej mierze "chłyt materkingowy", bo ;

    > A mnie znajomy z branży namawia na Sharp Aquos L810 lub L820.
    > Według niego poza drobnymi mankamentami z zakresu obsługi TV te mają tą
    > zaletę ze wbudowano w matrycę czwarty kolor żółty. Przez to uzyskano
    > jasniejszy obraz,
    Co jest oczywiście bzdurą, bo jasny może być tylko tak, jak na to pozwala
    podświetlenie (czyli tak samo jak dla RGB).

    > pozwala na wierniejsze odtwarzanie kolorów a zwłaszcza
    Zapewne dodanie koloru poszerza zakres barw rzeczywiście (ale jak, to już
    nie wiem - trzeba by zapytać specjalistów)

    > słonecznych i złota. W technologi Quatron jest 30% większa rozdzielczość
    Przy czym wynika to zapewne z dodania 4-go pixela :)

    > niz w tradycyjnych LCD. Pobierają ponad połowe mniej mocy niż tradycyjne
    > LCD
    Co z kolei wynika z tego, że ma podświetlanie LED. Jak wiele innych TV.

    Tak, że byłbym mniej entuzjastyczny. Choć nie twierdzę, że ten TV jest zły.