  • 11. Data: 2011-01-05 12:12:32
    Temat: Re: jaki tv - plazma czy led?
    Od: "gri" <s...@a...er>

    Użytkownik "karkow" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:2de1.0000041a.4d242fb8@newsgate.onet.pl...
    > poszukuje nowego tv i mam 'ofertowy' zawrot glowy. Budżet - do maks 3k pln
    > (optymalnie 2,5k). TV ma byc podlaczony pod platforme n z kanalami hd,
    > grac i
    > spiewac bedzie w pokoju 18mkw, w ksztalcie +/- kwadratu (4,5x4). Zalezy mi
    > na
    > jak najlepszej jakosci, multimedialnosci (aby podlaczyc laptopa, hdmi,
    > usb).
    > Mysle ze rozmiar 40/42 cale bedzie optymalny. LCD z gory odrzucilem.

    Dajesz się wpuścic marketoidom?

    Ja radziłbym poczekać , dozbierać forsy, albo kupic na raty wiekszy.
    Telewizor 40' sugerują ogladac z 1m
    Plazma jest bardzo dobra, poki słonce na nią nie swieci
    Jak masz bardzo jasno, to kup LCD prądożerne ze świetlowkami
    TV LED , to tylko podswietlenie LED telewziora LCD.
    Małe zuzycie pradu to mała jaskrawość
    Świetlowki tez maja tryb eko, czyli słabiej swieca i mniej prądu żrą

    Multimedialność? Kazdy dzisiejszy TV ma wszystko co potrzebujesz

  • 12. Data: 2011-01-05 13:34:09
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Myślę że wększa ilość pikseli to większa świecąca powierzchnia więc
    > jaśniej.

    Powierzchnia świecąca jest taka sama co w innym TV o tej samej przekątnej.

    > Ale na obudowie jest napisane 70W więc? Nie mogą napisać bzdur bo im się
    > ci od CE przypieprzą.

    Ale ja nie twierdzę, że to nieprawda , tyle - że to wynika z podświetlania
    LED. A nie tylko ten TV ma takie podświetlanie,

  • 13. Data: 2011-01-05 13:36:46
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Tetrachromacy

    tyle, że akurat ludzi dotyczy to

    http://en.wikipedia.org/wiki/Trichromat

  • 14. Data: 2011-01-05 14:15:27
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Nie rozrózniasz złotego od żółtego?

    Hłe hłe, kolego - nie ma takiego czegoś jak kolor "złoty" :)
    Złoty to jest generalnie żółty (ale nie do końca, bo musi tam być domieszka
    innych barw) , z odpowiednim rozkładem jasności, odbić itp - nadający
    wrażenie odpowiedniej powierzchni.

  • 15. Data: 2011-01-05 14:32:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ig1s5a$a2d$1@news.onet.pl...

    > tyle, że akurat ludzi dotyczy to
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Trichromat

    Zwyklych tak, ale masz tam caly rozdzial "possibility".

    J.

  • 16. Data: 2011-01-05 14:35:17
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]
    > domieszka innych barw) , z odpowiednim rozkładem jasności, odbić itp -
    > nadający wrażenie odpowiedniej powierzchni.

    Może złoty to nie, ale złocisty to jest.

    Marek

  • 17. Data: 2011-01-05 15:54:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "karkow" <k...@o...pl> wrote in message
    > LCD z gory odrzucilem. Na placu boju pozostaly plazmy oraz LEDy

    Chciałbym zaznaczyć, że LEDy to też LCD.
    Zgadzam się, że nazwa jest myląca, ale trzeba wiedzieć
    że typowe LCD są podświetlane świetlówkami a LED
    to LCD z podświetleniem LED. Czyli masz tu i tam matrycę
    LCD przepuszczającą lub zasłaniającą światło pikselami
    podświetlaną tak lub inaczej od tyłu.

    Telewizory "prawdziwe" LED nazywają się OLED bo mają
    świecące piksele w formie dyskretnych komponentów Organic LED.
    Nie mają podświetlenia, bo same piksele świecą, jak w plazmie.

  • 18. Data: 2011-01-05 15:55:43
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    karkow pisze tak:

    > poszukuje nowego tv i mam 'ofertowy' zawrot glowy

    Mnie podobają się te Samsungi LED z buraczkowym szkłem jakby
    nadtopionym na brzegach. Widziałem przed Świętami najchudsze modele 40"
    w promocji za 2650zł Jako elektronik chciałbym żeby miał wybajerzone
    menu nie dla idiotów no i możliwość wsadzenia karty WIFI usb lub już
    wbudowaną kartę fabrycznie.

    --
    Piotr

  • 19. Data: 2011-01-05 16:06:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> wrote in message
    > Użytkownik "sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Myślę że wększa ilość pikseli to większa świecąca powierzchnia więc
    > jaśniej.

    Ciekawa logika... Zauważ, że w technologii LCD piksele NIE ŚWIECĄ!
    LCD to matryca pikseli które są zasłonkami do jednolitego podwietlenia.
    Zgaszony piksel jest po prostu nieprzeźroczysty (małoprzeźroczysty)
    i nie przepuszcza światła świetlówki lub LEDa spod spodu...

    Więcej pikseli na tej samej powierzchni oznacza że będzie więcej
    "drutów" (półprzeźroczystych) naparowanych na warstwie LCD, bo
    do każdego piksela trzeba przecież doprowadzić sygnał Włącz/Wyłącz,
    a więc jeśli już, to jest szansa że taka matryca będzie przepuszczać
    MNIEJ światła niż trzypikselowa.

    Na dodatek trzeba wziąć pod uwagę, że wszystkie media tworzone są
    w technologii RGB i w taki sposób przesyłane, więc ten czwarty piksel
    jest interpolowany z trzech sygnałów RGB dopiero w telewizorze.
    To może skutkować w jakichś problemach z wiernością odtwarzania
    kolorów, jeśli ma to dla kogoś jakąś wartość.

    > Ale na obudowie jest napisane 70W więc?
    > Nie mogą napisać bzdur bo im się ci od CE przypieprzą.

    Porównywałeś pobór mocy innych telewizorów z podświetleniem LED?
    Czy porównujesz do plazmy lub świetlówkowego LCD?

  • 20. Data: 2011-01-05 16:11:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zwyklych tak, ale masz tam caly rozdzial "possibility".

    Nawet jeśli, to czwartym kolorem podstawowym jest UV a nie żółty.
    Żółty bardzo ładnie osiąga się mieszając świecenie czerwonego i zielonego.
    Moim zdaniem to marketingowa gimnastyka SHARPa aby zaistnieć.