  • 1. Data: 2011-01-05 18:25:47
    Temat: Kamery przez internet - gsm
    Od: ELP <e...@p...neostrada.pl>

    Witam

    Przedstawię sytuację:
    Znajomy ma domek na mazurach, a mieszka na stałe za granicą. Chciałby mieć
    możliwość podglądu na to, co się w nim dzieje (4 kamery).
    Problemem jest brak możliwości stałego dostępu do internetu. Pozostaje
    tylko internet via GSM.
    Obraz może mieć wolne odświeżanie, powiedzmy do 1/min
    W miejscu tym telefon łączy się z internetem poprzez 3G, czasami 3.5G.

    Pytanie brzmi:
    jak to zrobić i czym.
    Generalnie chodzi o gotowe moduły (zestawy) typu modem GSM, kamera....ect

    Chętnie wysłucham wszelkich sugestii.

    Pozdrawiam
    ELP

  • 2. Data: 2011-01-05 18:37:56
    Temat: Re: Kamery przez internet - gsm
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 05-01-2011 19:25, ELP napisał/a:

> [...]
    > jak to zrobić i czym.
    > Generalnie chodzi o gotowe moduły (zestawy) typu modem GSM, kamera....ect

    Odszukane na szybko, linki w tej chwili nie działają ale ciekawie to
    wyglądało: http://usenet.elektroda.pl/index412567.html
    Skontaktuj się z autorem to i szczegółów się dowiesz.

    --
    Cz.

  • 3. Data: 2011-01-05 18:42:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ELP przedstawia sytuację:

> [...]
    > jak to zrobić i czym.
    > Generalnie chodzi o gotowe moduły (zestawy) typu modem GSM, kamera....ect

    Generalnie, to najlepiej użyć gotowych modułów -- routera z modemem GSM
    (operatorzy dostarczają takie z abonamentem) i kamer, mogą być Wi-Fi
    (do kupienia za jakąś stówę od sztuki). Kamery mogą wysyłać co minutę
    zdjęcie mailem (konto gmaila prędko się nie zatka) albo eftepem (jak
    ktoś niema własnego serwera, to wystarczy najtańszy hosting).

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2011-01-05 20:34:02
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Odszukane na szybko, linki w tej chwili nie działają ale ciekawie to
    > wyglądało: http://usenet.elektroda.pl/index412567.html
    > Skontaktuj się z autorem to i szczegółów się dowiesz.

    Obraz z kilku kamer GSM tego typu jest dostępny tutaj:
    http://telekamery.net/

    Paweł

  • 5. Data: 2011-01-06 09:50:23
    Od: "Roman" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ELP" <e...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości

    > Znajomy ma domek na mazurach, a mieszka na stałe za granicą. Chciałby mieć
    > możliwość podglądu na to, co się w nim dzieje (4 kamery).

    Pomijam kwestie techniczne - po co mu ten podgląd? Chce widzieć jak mu
    kwiatki rosną ? Czy jak menele się włamią i podpalą domek, to szybko
    wsiądzie w samolot z odsieczą ????

    Może nie inwestujcie w kamery, ale w lokalną ochronę obiektu (jakieś "Solid
    Security" itp.)

    Pozdrawiam
    Roman

  • 6. Data: 2011-01-06 14:24:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Roman napisał:

    > Pomijam kwestie techniczne - po co mu ten podgląd? Chce widzieć jak mu
    > kwiatki rosną ? Czy jak menele się włamią i podpalą domek, to szybko
    > wsiądzie w samolot z odsieczą ????

    Będzie miał dokumentację fotograficzną (nie tylko kwiatków).

    > Może nie inwestujcie w kamery, ale w lokalną ochronę obiektu (jakieś
    > "Solid Security" itp.)

    Solid zadzwoni do niego z informacją, że było włamanie, wybili szyby
    (ew. podpalili dom), a jak patrol przyjechał nad jezioro, to już
    sprawcy zbiegli. Więc proszę wsiadać w samolot i załatwić sprawę ze
    szklarzem (ew. zabezpieczyć pogorzelisko). No i oczywiście inwestycja
    w "Solid Security" to poziom wyższy przynajmniej o rząd wielkości.

    Jarek

    PS
    Pod każdą kamerą dobrze jest umieścić *mały* napis wyjaśniający, że
    rejestracja obrazu odbywa się poza obiektem. Inaczej panowie włamywacze
    zamiast mruknąc "shit happens" i wziąć nogi za pas, mogą zrobić demolkę
    w poszukiwaniu rejestratora lub faktycznie podpalić chałupę.

  • 7. Data: 2011-01-06 14:51:14
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > szklarzem (ew. zabezpieczyć pogorzelisko). No i oczywiście inwestycja
    > w "Solid Security" to poziom wyższy przynajmniej o rząd wielkości.

    Obie te "inwestycje" to marnowanie kasy.

> [...]
    > zamiast mruknąc "shit happens" i wziąć nogi za pas, mogą zrobić demolkę
    > w poszukiwaniu rejestratora lub faktycznie podpalić chałupę.

    Myslisz, ze potencjalni zainteresowanni potrafia czytac? ;)
    A jesli potrafia to czy jest to ich ulubione zajecie?

    Jak zobacza kamery z takim zabawnym napisam to zaczna
    od rozwalenia kamer. A potem dokoncza robote.
    Oczywiscie zadnej "dokumentacji fotograficznej" nie bedzie...
    A nawet gdyby byla to co to da wlascicielowi?

    IMO jedyne sensowne wyjscie to podstawowe zabezpieczenia
    typu dobre zamki, ale nie zadne drzwi antywlamaniowe bo
    to tylko kusi. Do tego dobra polisa i najlepiej jeszcze
    zatrudniony lokals do pilnowania.

    Dom rzecz nabyta - jak sie wlamia i/lub spala wazna jest
    kasa z ubezpieczenia. Wszystko inne to pobozne zyczenia.

  • 8. Data: 2011-01-06 15:08:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jakub Jewuła napisał:

    > Obie te "inwestycje" to marnowanie kasy.

    Byc może. Z tym że kamery, to jednak znacznie mniejsza kasa. Poza tym
    system może się przydać do czegoś więcej -- kamery choćby do oglądania
    kwiatków lub zachodów słońca z jeleniem na tle jeziora, a łączność
    internetowa, to już tak w ogóle.

    > Myslisz, ze potencjalni zainteresowanni potrafia czytac? ;)
    > A jesli potrafia to czy jest to ich ulubione zajecie?

    Tak, myślę, że potrafią, nawet jak inne rzeczy lubią bardziej.

    > Jak zobacza kamery z takim zabawnym napisam to zaczna
    > od rozwalenia kamer.

    Jak zobaczą bez, to się zaczyna. Jak "z", to może być różnie.

    > A potem dokoncza robote. Oczywiscie zadnej "dokumentacji
    > fotograficznej" nie bedzie...

    A po co dokumentacja tego *jak* to robią, skoro bez dokunentacji
    widać *co* zrobili? A dokumentacja tego *kto* zrobił, już jest.

    > A nawet gdyby byla to co to da wlascicielowi?

    Rozwijając dalej myśl -- po co policja do łapania przestępców?
    Więzienia też można zlikwidować, bo co one dają poszkodowanym
    w przestępstwach? Obie te "inwestycje", to marnowanie kasy.

    > IMO jedyne sensowne wyjscie to podstawowe zabezpieczenia
    > typu dobre zamki, ale nie zadne drzwi antywlamaniowe bo
    > to tylko kusi. Do tego dobra polisa i najlepiej jeszcze
    > zatrudniony lokals do pilnowania.

    O ile polisa czegoś innego nie wymusza, zamki najlepiej mieć
    najgorsze -- mniejsza demolka.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2011-01-06 15:22:13
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Roman wrote:

    > Pomijam kwestie techniczne - po co mu ten podgląd? Chce widzieć jak mu
    > kwiatki rosną ?

    Żeby się raz pochwalić koledze, żeby jak ma doła, tam gdzieś za granicą
    popatrzeć sobie na ulubiony domek na żywo, żeby podglądać tego lokalesa
    co mu ten domek dogląda itd.
    Proponuję dobry rejestrator, kamery, ruter z modemem gsm i ddns. Z
    rejestratorem łączymy się skąd chcemy i kiedy chcemy i oglądamy obraz na
    żywo jak również przeglądamy nagrania. Najlepiej niech to zrobi firma
    dobra w tej dziedzinie.

    Mirek.

  • 10. Data: 2011-01-06 15:31:39
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Jakub Jewuła wrote:

    > Jak zobacza kamery z takim zabawnym napisam to zaczna
    > od rozwalenia kamer. A potem dokoncza robote.
    > Oczywiscie zadnej "dokumentacji fotograficznej" nie bedzie...
    > A nawet gdyby byla to co to da wlascicielowi?

    Znam zabawny przypadek - jakieś łebki wpadły na pomysł, żeby sobie
    zabrać kamerę. Nikt by nic nie wiedział, ale niefortunnie podczas
    zrywania jej ze ściany (była solidnie przykręcona) przekręcili ją sobie
    w twarz (jeszcze działała). Pewnie dalej nic by to nie dało, bo było
    zbyt ciemno na zidentyfikowanie, ale jeden z nich miał napis na kurtce
    (!) przez co łatwo było go znaleźć na drugiej kamerze... z której jasno
    wynikało, że sprawcy byli wcześniej w sklepie... w którym też były
    kamery :D. Młody, ambitny dzielnicowy nie miał problemów z
    rozpracowaniem szajki ;)

    Mirek.