  • 1. Data: 2009-07-09 19:33:00
    Temat: jaki obiektyw do 450 D ?
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Jaki przyzwoity obiektyw/zestaw obiektywów warto w rozsądnej cenie kupić
    zamiast kitowego w 450 D ? Przedziały cenowe:1000-1500-2000 zł.Zastosowanie
    towarzysko-plenerowe.

  • 2. Data: 2009-07-09 22:06:44
    Temat: Re: jaki obiektyw do 450 D ?
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    było mielone setki razy

    skracając:

    Sigma 17-70
    Tamron 28-75

    a dlaczego - to juz zapraszam do archiwum

    --

    Sebastian

  • 3. Data: 2009-07-10 09:52:15
    Od: "woj" <N...@w...pl>

    > Jaki przyzwoity obiektyw/zestaw obiektywów warto w rozsądnej cenie kupić
    > zamiast kitowego w 450 D ? Przedziały cenowe:1000-1500-2000
    > zł.Zastosowanie
    > towarzysko-plenerowe.

    Myślę, że do takiego zastosowania można na razie zostać przy kitowym. Jak
    dla amatora 18-55 IS, moim zdaniem, wcale nie jest zły, pomijając np.
    plastkowy bagnet, co nie ma większego znaczenia o ile ten obiektyw będzie
    przez większość czasu przypięty do body, oraz pewna plastkowatość całości.
    Światło 3,5-5,6 plus stabilizacja (chyba że rozmawiamy o 18-55 bez IS to
    zmienia postać rzeczy). Proponuje porobić trochę zdjęć po to aby poznać
    ograniczenia własne, oraz ograniczenia sprzętu. Często nieświadomie wydaje
    się nam, że to te drugie znacząco wpływają na jakość naszych zdjęć, a często
    jest dokładnie na odwrót.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 4. Data: 2009-07-10 12:30:01
    Od: "Michal k." <b...@o...pl>

    > Tamron 28-75

    mam takeigo i sobie chwale.
    do tego kit czasam do szerokiego, stala 50-tka 1,8

    i jestem zadowlony

  • 5. Data: 2009-07-11 06:30:04
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "woj" <N...@w...pl> napisał

    Proponuje porobić trochę zdjęć po to aby poznać
    > ograniczenia własne, oraz ograniczenia sprzętu.

    tez racja
    przełączenie z zielonego na M diametralnie odmienia zdjecia ;)

    --

    Sebastian

  • 6. Data: 2009-07-12 20:32:49
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Jul 2009 08:30:04 +0200, basti78 napisał(a):

    > Użytkownik "woj" <N...@w...pl> napisał
    >
    > Proponuje porobić trochę zdjęć po to aby poznać
    >

    > tez racja
    > przełączenie z zielonego na M diametralnie odmienia zdjecia ;)

    :) Tak przy okazji: jaki jest ten "zielony" w 450 D? Do teraz używałem sony V1 z "P",
    i zastanawiając się nad zakupem lustrzanki wybrałem 450D. Myślałem jeszcze nad E510
    (ale to 4/3) i jakąś alfą. Czy dobrze wybrałem, zakładając, że jeżeli nie kupię
    innego obiektywu to zostanę przy kicie, a trochę zdjęć będzie robionych na
    "zielonym". Aparat rodzinny.

  • 7. Data: 2009-07-13 05:26:43
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    długo szukałem

    sony to generalnie szumofon - zażenowała mnie jakosc zdjec

    nikon i canon - to zostalo na placu boju

    bardzo subiektywnie 51/49 wygral Canon, ale nikona zganic tez nie moge

    mysle ze bedziesz zadowolony, ale uzywaj jak najmniej zielonego - to nie
    takie straszne ;))) zobaczysz o ile bardziej mozna kreowac zdjecia

    a ten kicik rzeczywiscie uchodzi za bardzo udany jak na kit

    ale powiem tak - juz dawno temu uzywam roznych innych szkielek, takze sigma
    50 1.4, 20 1.8 i inne. jak ostatnio zapialem znowu ten kicik, to nie moglem
    sie odnaleźć ;)

    --

    Sebastian

  • 8. Data: 2009-07-13 13:59:47
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 12 Jul., 22:32, Marek <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    innego obiektywu to zostanę przy kicie, a trochę zdjęć będzie robionych na

    pokaz jakies zdjecie , z ktorego jestes zadowolony.
    dostaniesz obiektywna i miarodajna odpowiedz.
    bez tego to zgadywanie i wyrazanie tylko wlasnych ( dla Ciebie
    cudzych) przypuszczen.

    XXX