  • 21. Data: 2009-06-22 08:52:22
    Temat: Re: jaki kalibrator?
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Przemek Lipski pisze:
    > A jak wysyłam zdjęcie do internetu to kalibracja mi nie
    > wiel pomoże w sytuacji, gdy wiekszosc ludzi oglądających mmoje zdjęcia ma
    > nieskalibrowane monitory, a jakby mieli skalibrowane to pewnie inaczej niż
    > mój...

    Popełnia Pan powszechny błąd. Faktem jest, że ludzie będą oglądać Pana
    prace na najrozmaitszych sprzętach. Jednak przygotować zdjęcie trzeba
    dobrze, aby "wypośrodkować" efekt jaki będzie na docelowych monitorach.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 22. Data: 2009-06-22 10:24:02
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Przemek Lipski wrote:

    > Zeby sobie kabrioletem pojeździc, albo mieć zdjęcia takie jak mają
    > byc...

    to nie będzie kabriolet - to będzie wiejski tunning...
    albo robić coś dobrze - albo olać temat...
    w profilach barwnych niestety ta zasada obowiązuje w 100%

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 23. Data: 2009-06-22 10:40:03
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Przemek Lipski wrote:

    > A jak zmienią w chemie w labie, a jak nowy papier, a jak naświetlarka
    > będzie inna lub operator będzie miał zły dzień? To co mi pomogą
    > profile do tego labu/drukarki?

    słyszałeś kiedyś o setupie maszyny?
    robiona jest conjamniej codziennie i wraz ze zmianą papieru...
    jeśli tak nie jest robiona - zmień lab...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 24. Data: 2009-06-22 11:23:43
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > to nie będzie kabriolet - to będzie wiejski tunning...
    > albo robić coś dobrze - albo olać temat...

    A to nie mozna dobrze dachu odciąć?

    > w profilach barwnych niestety ta zasada obowiązuje w 100%

    Dla mnie najwazniejsza jest zasada, by to co otrzymuję na papierze było dla
    mnie do zaakceoptowania i mi się podobało.

    Pozdrawia mPrzemek

  • 25. Data: 2009-06-22 11:25:55
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Przemek Lipski wrote:
    >
    > słyszałeś kiedyś o setupie maszyny?
    > robiona jest conjamniej codziennie i wraz ze zmianą papieru...
    > jeśli tak nie jest robiona - zmień lab...

    Lab zmienię, gdy spadnie jakoś zdjęć z niego otrzymywanych. Czy to będzie
    spowodowane setupem, czy innymi czynnikami jest bez znaczenia.

    Pozdrawiam Przemek :)

  • 26. Data: 2009-06-22 12:55:05
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Jacek Douillet

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:h1npk1$q8a$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A to nie mozna dobrze dachu odciąć?

    To nadal nie będzie kabriolet.

    JD

  • 27. Data: 2009-06-22 13:45:24
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    > A to nie mozna dobrze dachu odciąć?
    > [...]

    Niestety samo obcięcie dachu nie wystarczy. Kabriolet różni się od limuzyny
    nie tylko obcięciem dachu. Dach jest elementem konstrukcji samochodu mającym
    wpływ na jej sztywność. Kabriolety różnią się od limuzyn poza brakiem dachu
    również dodatkowymi wzmocnieniami konstrukcji.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 28. Data: 2009-06-22 15:37:30
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Bez sensu. Lab powinien być oprofilowany raz, a później do tych
    > ustawień linearyzowany. Nowy profil tylko wtedy, gdy ni hu hu nie da
    > się dociągnąć do profilu - co w _dobrym_ labie raczej nie powinno się
    > zdarzać bez drastycznych zmian chemii/papieru.

    Oczywiście, że tak - minilab linearyzuje się po każdej zmianie
    papieru. Jechałem przez kilka miesięcy na swoich profilach, które
    zrobiłem dla minilabu i wszystko było w punkt. Dopiero ostatnio się
    wykrzaczyło, bo Kodak zmienił Endurę (zwiększyli dmax czerni i
    nasycenie magenty).

  • 29. Data: 2009-06-22 18:45:55
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Jakub Jewuła wrote:

    > W _dobrym_ labie nie dostaniesz zadnych profili. co najwyzej jeden
    > "generic".
    >
    > Po prostu przyniesiesz plik w sRGB czy CzymTamChcesz a lab zadba
    > o zastosowanie najbardziej aktualnych profili barwnych.

    No wszystko jedno czy dostajesz czy sami robia konwersję ;-) W sumie
    dostarczanie co chwile nowych profili by ich i klientów zabiło... "W jakom
    profilu sa zdjecia? W czwartkowym? Uuuuuu jest juz piatkowy profil :P"

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 30. Data: 2009-06-22 18:47:08
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > No wszystko jedno czy dostajesz czy sami robia konwersję ;-)

    Ano. Byle robili.

    > W sumie
    > dostarczanie co chwile nowych profili by ich i klientów zabiło... "W
    > jakom profilu sa zdjecia? W czwartkowym? Uuuuuu jest juz piatkowy
    > profil :P"

    O to, to wlasnie :)