  • 11. Data: 2009-06-21 19:36:53
    Temat: Re: jaki kalibrator?
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:h1m1sg$c0d$1@inews.gazeta.pl...

    > limuzyny można używać jako auta terenowego czy też ciężarowego...
    > można uciąć dach i udawać, że ma się zajebisty kabriolet...
    > tylko po co?

    Zeby sobie kabrioletem pojeździc, albo mieć zdjęcia takie jak mają byc...

    Pozdrawiam Przemek

  • 12. Data: 2009-06-21 19:46:24
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Przemek Lipski wrote:

    > A jak zmienią w chemie w labie, a jak nowy papier, a jak naświetlarka
    > będzie inna lub operator będzie miał zły dzień? To co mi pomogą
    > profile do tego labu/drukarki?

    Jeśli tak, to w dobrym labie dostaniesz nowe profile, ba w dobrym to robia
    profile co jakis czas nawet bez wprowadzania drastycznych zmian procesu
    drukowania/naświetlania.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 13. Data: 2009-06-21 20:08:53
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Przemek Lipski pisze:
    > Czemu nie? Ustawiam tak monitor by mniej więcej zdjęcie wyglądało na nim tak
    > jak na odbitce. Oczywiście idealnej zgodności się nie uzyska, ale
    > wystarczającą by odbitki wyglądały tak jak chcę i chyba o to chodzi?

    Ponieważ wówczas zamiast kalibracji robi Pan na monitorze symulację
    złożenia kilku rodzajów błędów. Co będzie jeśli zechce Pan wysłać
    zdjęcia na inną maszynę? Albo do internetu? Albo do prezentacji na
    ekranie wielkoformatowym? Za każdym razem będzie Pan przeregulowywał
    monitor?

    Monitor ma być ustawiony optymalnie a jego właściwości opisane w
    profilu. Do tego aktualny profil urządzenia końcowego, maszyny,
    drukarki, projektora czy czego tam jeszcze. Wówczas system zarządzania
    barwą może, wiedząc jak Pana monitor traktuje barwy, zasymulować już w
    czasie obróbki, jak materiał wyjdzie, oraz skonwertować go do możliwości
    technicznych maszyny przed wysłaniem.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 14. Data: 2009-06-21 22:39:28
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> napisał w
    wiadomości news:h1m38m$f5r$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Jeśli tak, to w dobrym labie dostaniesz nowe profile, ba w dobrym to robia
    > profile co jakis czas nawet bez wprowadzania drastycznych zmian procesu
    > drukowania/naświetlania.

    Nawet gdy operator ma zły dzień?

    Pozdrawiam Przemek

  • 15. Data: 2009-06-21 22:43:10
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Tom01" <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> napisał w wiadomości

> [...]
    > na inną maszynę? Albo do internetu? Albo do prezentacji na ekranie
    > wielkoformatowym? Za każdym razem będzie Pan przeregulowywał monitor?

    Ano :) Jak na razie symulacja złożenia kilku rodzajów błędów wystarcza do
    tego, by to co widzę na papierze wyglądało tak jak to, co widzę w monitorze
    i o to mi chodzi. A jak wysyłam zdjęcie do internetu to kalibracja mi nie
    wiel pomoże w sytuacji, gdy wiekszosc ludzi oglądających mmoje zdjęcia ma
    nieskalibrowane monitory, a jakby mieli skalibrowane to pewnie inaczej niż
    mój...

    Pozdrawia mPrzemek

  • 16. Data: 2009-06-21 23:16:52
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-06-21 21:46:24 +0200, "Mikolaj Tutak"
    <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> said:

    > Jeśli tak, to w dobrym labie dostaniesz nowe profile, ba w dobrym to
    > robia profile co jakis czas nawet bez wprowadzania drastycznych zmian
    > procesu drukowania/naświetlania.

    Bez sensu. Lab powinien być oprofilowany raz, a później do tych
    ustawień linearyzowany. Nowy profil tylko wtedy, gdy ni hu hu nie da
    się dociągnąć do profilu - co w _dobrym_ labie raczej nie powinno się
    zdarzać bez drastycznych zmian chemii/papieru.

    de Fresz

  • 17. Data: 2009-06-22 05:36:00
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Jeśli tak, to w dobrym labie dostaniesz nowe profile, ba w dobrym to
    > robia profile co jakis czas nawet bez wprowadzania drastycznych zmian
    > procesu drukowania/naświetlania.

    W _dobrym_ labie nie dostaniesz zadnych profili. co najwyzej jeden
    "generic".

    Po prostu przyniesiesz plik w sRGB czy CzymTamChcesz a lab zadba
    o zastosowanie najbardziej aktualnych profili barwnych.

  • 18. Data: 2009-06-22 05:37:36
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > się dociągnąć do profilu - co w _dobrym_ labie raczej nie powinno się
    > zdarzać bez drastycznych zmian chemii/papieru.

    Obawiam sie, ze Ci sie proofy z labami pomerdaly. Nie ta bajka :)

    Pomijajajc juz, ze nawet przy RIPach do proofow robi sie na odwrot -
    raz linearyzacja, co jakis czas tylko profilowanie. No i kontrola efektow.

  • 19. Data: 2009-06-22 06:02:42
    Od: Marx <M...@n...com>

    pokoloruj pisze:
    > Witam,
    >

    > Poszukuje kalibratora monitorow współpracującego z macos z windows.
    to z macos czy z windows?
    w zasadzie dowolny kalibrator, najtanszy to chyba Spyder 2
    kalibracja monitora nie ma nic wspolnego z labem/drukarka
    Marx

  • 20. Data: 2009-06-22 07:00:36
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał:

> [...]
    > mmoje zdjęcia ma nieskalibrowane monitory, a jakby mieli skalibrowane to

    Ano właśnie - inaczej niż Twój. A skąd mają wiedzieć, jak masz skalibrowany
    swój? Jeśli każdy będzie kalibrował monitor po swojemu - to szanse, ze
    monitor oglądającego jest tak samo skalibrowany jak monitor pokazującego są
    bliskie zeru. Jedyną metodą zapewnienia rozsądnej wymienialności plików ze
    zdjeciami jest ujednolicenie standardu kalibracji kolorów. Jeśli Twój
    monitor jest skalibrowany zgodnie z obowiązujacym standardem - osoby
    posiadające podobnie skalibrowane monitory będą widziały Twoje zdjęcia
    poprawnie. Jeśli nie mają prawidłowo skalibrowanych monitorów - to niestety
    jest to ich wina (bo nie potrafią, mają nieodpowiedni sprzęt lub im po
    prostu nie zależy).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)