    Date: Mon, 02 Jun 2014 15:38:45 +0200
    From: Trybun <I...@j...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jaki automat do miasta?

    W dniu 2014-05-24 20:42, Pszemol pisze:
    > "Trybun" <I...@j...com> wrote in message
    >
    > Z tego opisu wnioskuję, że miałeś po prostu do czynienia z passetem
    > z zajechaną na śmierć skrzynią automatyczną. To co opisujesz to dosyć
    > klasyczny przypadek ślizgania się sprzęgła hydrokinetycznego...
    > Ten pasat przy 5000 obrotów również z automatem paliłby asfalt!

    Przy wyprzedzaniu z prędkością 60-80 km/ i po zredukowaniu na
    czwórkę/trójkę czwórką normalny/sprawny automat z silnikiem 1.8 "pali
    asfalt"?=-O
    Dodam jeszcze że to auto brat użytkuje już jakieś 8-9 lat, i od samego
    początku zachowywało się tak samo. A skrzynka zmienia biegi płynnie,. A
    więc trudno mówić w jej wypadki o jakimś jej niedomaganiu.

    > W ogóle aby "delektować" się jazdą to warto mieć nowe, sprawne auto
    > z dynamicznym silnikiem i sprawną skrzynią biegów - tematem wątka
    > nie jest delektowanie się mustangami czy vectrami tylko tematem jest
    > zakup autka do toczenia się po mieście bez wachlowania biegami w korkach.
    > Twoje *pojedyncze* doświadczenie z passatem z uszkodzoną skrzynią
    > biegów ma się NIJAK do omawianego tu tematu i mimo że nie chcesz
    > nikogo w błąd wprowadzać to jednak opierając się na tym szczególnym
    > przypadku uszkodzonego samochodu niestety wprowadzasz ludzi w błąd.

    Poważne zarzuty wystawiasz mojej opinii. Wobec tego Ty sam napisz swoje
    wrażenia z jazdy samochodami z silniczkami od kosiarki sprzężonymi z
    automatem, o ile oczywiście nie bawisz się tylko w teoretyka.

> [...]
    > bo uważają (błędnie), że piątke "się włącza" dopiero przy np. 90km/h.
    > A przecież takich prędkości w mieście się nie osiąga więc wszystko im
    > gra.
    > Zapominają tylko że na piątce można z powodzeniem jeździć przy
    > prędkościach rzędu 40-50km/h jeśli się nie rozpędzasz tylko
    > utrzymujesz stałą prędkość rozpędzonym już i nieobciążonym autem.
    > To jest taka wersja dojeżdzania do czerwonych świateł na luzie, tylko
    > że na piątce nie wytracasz prędkości i bez męczenia silnika możesz
    > jechać długie kilometry mając redukcję w pogotowiu na przyspieszanie.

    Wiesz do niedawna byłem kompletnym laikiem w sprawach "ręcznych" skrzyń
    biegów. Jednak od jakiegoś czasu jeżdżę takimi autami, i muszę Ci
    powiedzieć że skrzynia skrzyni nie równa. W takiej np. Vectrze wręcz nie
    wyobrażam sobie jazdy z włączonym szystym biegiem. Na 5tce i przy
    100km/h miała 2200obrotów, W miom aktualnym aucie - Matrix TD na piątce,
    przy 100 km/h= 2400obrotów, tak że szósty bieg jest czymś zupełnie
    zbędnym, natomiast w Chevrolecie drugiego brata 3200 obrotów przy
    prędkości 100km/h na załączonej 5ce, szóstka wydaje się być czymś
    absolutnie koniecznym.