-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
rldhosting.com!peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
da.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrad
a.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Mon, 02 Jun 2014 15:38:45 +0200
From: Trybun <I...@j...com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.5.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: jaki automat do miasta?
References: <lkvado$mcc$1@speranza.aioe.org>
<5374c275$0$2241$65785112@news.neostrada.pl> <ll50am$hh$1@dont-email.me>
<53760ef2$0$2154$65785112@news.neostrada.pl> <ll5l3g$n8t$1@dont-email.me>
<537856cc$0$2370$65785112@news.neostrada.pl> <llb1ac$fde$1@dont-email.me>
<537b8ead$0$2371$65785112@news.neostrada.pl> <llg3uc$n29$1@dont-email.me>
<5380c645$0$2362$65785112@news.neostrada.pl> <llqp5t$lsr$1@dont-email.me>
In-Reply-To: <llqp5t$lsr$1@dont-email.me>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 69
Message-ID: <538c7e52$0$2366$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: user-109-243-126-154.play-internet.pl
X-Trace: 1401716308 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2366 109.243.126.154:2331
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5333
X-Received-Body-CRC: 2296720409
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2534478
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-05-24 20:42, Pszemol pisze:
> "Trybun" <I...@j...com> wrote in message
> news:5380c645$0$2362$65785112@news.neostrada.pl...
>> Akurat nie porównuje Passata do Mustanga, ale do mojego
>> przedostatniego auta którym jeździłem - Vectry (nie jestem całkowicie
>> pewny, ale chyba miała 90 koni). Gdybym do takiego momentu podnosił
>> obroty jak w tym mule gdy chciałem kogoś szybko wyprzedzić to
>> normalnie asfalt by się chyba palił. A w tym czasie Passat z 5000
>> obrotów przyspiesza jak ta mucha w smole.
>
> Z tego opisu wnioskuję, że miałeś po prostu do czynienia z passetem
> z zajechaną na śmierć skrzynią automatyczną. To co opisujesz to dosyć
> klasyczny przypadek ślizgania się sprzęgła hydrokinetycznego...
> Ten pasat przy 5000 obrotów również z automatem paliłby asfalt!
Przy wyprzedzaniu z prędkością 60-80 km/ i po zredukowaniu na
czwórkę/trójkę czwórką normalny/sprawny automat z silnikiem 1.8 "pali
asfalt"?=-O
Dodam jeszcze że to auto brat użytkuje już jakieś 8-9 lat, i od samego
początku zachowywało się tak samo. A skrzynka zmienia biegi płynnie,. A
więc trudno mówić w jej wypadki o jakimś jej niedomaganiu.
>
>> Nie jest moim zamiarem wprowadzać kogoś w błąd. Piszę tylko o tym jak
>> ja widzę te sprawy. A one wyglądają tak, że do znośnej jazdy z
>> automatem potrzebna jest moc silnika i wysoki moment obrotowy, wtedy
>> i tylko wtedy naprawdę można się delektować jazdą a nie stresować na
>> drodze. No chyba że te najnowsze automatyczne skrzynie biegów
>> działają na innych zasadach. Ale o takich nic mi nie wiadomo.
>
> W ogóle aby "delektować" się jazdą to warto mieć nowe, sprawne auto
> z dynamicznym silnikiem i sprawną skrzynią biegów - tematem wątka
> nie jest delektowanie się mustangami czy vectrami tylko tematem jest
> zakup autka do toczenia się po mieście bez wachlowania biegami w korkach.
> Twoje *pojedyncze* doświadczenie z passatem z uszkodzoną skrzynią
> biegów ma się NIJAK do omawianego tu tematu i mimo że nie chcesz
> nikogo w błąd wprowadzać to jednak opierając się na tym szczególnym
> przypadku uszkodzonego samochodu niestety wprowadzasz ludzi w błąd.
Poważne zarzuty wystawiasz mojej opinii. Wobec tego Ty sam napisz swoje
wrażenia z jazdy samochodami z silniczkami od kosiarki sprzężonymi z
automatem, o ile oczywiście nie bawisz się tylko w teoretyka.
>
>> Co do Radka i jego sposobu jazdy - no cóż, w mieści jeździ się
>> przeważnie jak warunki na to pozwalają.
>
> Oczywiście że tak! I nikt nie mówi o dojazdach na piątce w korkach.
> Rozumiem, że osoby które twierdzą "nie używam piątki w mieście"
> nie używają piątego biegu w mieście wcale, nawet jak korków nie ma,
> bo uważają (błędnie), że piątke "się włącza" dopiero przy np. 90km/h.
> A przecież takich prędkości w mieście się nie osiąga więc wszystko im
> gra.
> Zapominają tylko że na piątce można z powodzeniem jeździć przy
> prędkościach rzędu 40-50km/h jeśli się nie rozpędzasz tylko
> utrzymujesz stałą prędkość rozpędzonym już i nieobciążonym autem.
> To jest taka wersja dojeżdzania do czerwonych świateł na luzie, tylko
> że na piątce nie wytracasz prędkości i bez męczenia silnika możesz
> jechać długie kilometry mając redukcję w pogotowiu na przyspieszanie.
Wiesz do niedawna byłem kompletnym laikiem w sprawach "ręcznych" skrzyń
biegów. Jednak od jakiegoś czasu jeżdżę takimi autami, i muszę Ci
powiedzieć że skrzynia skrzyni nie równa. W takiej np. Vectrze wręcz nie
wyobrażam sobie jazdy z włączonym szystym biegiem. Na 5tce i przy
100km/h miała 2200obrotów, W miom aktualnym aucie - Matrix TD na piątce,
przy 100 km/h= 2400obrotów, tak że szósty bieg jest czymś zupełnie
zbędnym, natomiast w Chevrolecie drugiego brata 3200 obrotów przy
prędkości 100km/h na załączonej 5ce, szóstka wydaje się być czymś
absolutnie koniecznym.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.06.14 14:25 Pszemol
- 08.06.14 09:31 Trybun
- 08.06.14 09:31 Trybun
- 08.06.14 09:48 Maciek
- 10.06.14 04:25 Pszemol
- 10.06.14 04:28 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11