eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjaki automat do miasta?Re: jaki automat do miasta?
  • Data: 2014-06-02 15:38:45
    Temat: Re: jaki automat do miasta?
    Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2014-05-24 20:42, Pszemol pisze:
    > "Trybun" <I...@j...com> wrote in message
    > news:5380c645$0$2362$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Akurat nie porównuje Passata do Mustanga, ale do mojego
    >> przedostatniego auta którym jeździłem - Vectry (nie jestem całkowicie
    >> pewny, ale chyba miała 90 koni). Gdybym do takiego momentu podnosił
    >> obroty jak w tym mule gdy chciałem kogoś szybko wyprzedzić to
    >> normalnie asfalt by się chyba palił. A w tym czasie Passat z 5000
    >> obrotów przyspiesza jak ta mucha w smole.
    >
    > Z tego opisu wnioskuję, że miałeś po prostu do czynienia z passetem
    > z zajechaną na śmierć skrzynią automatyczną. To co opisujesz to dosyć
    > klasyczny przypadek ślizgania się sprzęgła hydrokinetycznego...
    > Ten pasat przy 5000 obrotów również z automatem paliłby asfalt!

    Przy wyprzedzaniu z prędkością 60-80 km/ i po zredukowaniu na
    czwórkę/trójkę czwórką normalny/sprawny automat z silnikiem 1.8 "pali
    asfalt"?=-O
    Dodam jeszcze że to auto brat użytkuje już jakieś 8-9 lat, i od samego
    początku zachowywało się tak samo. A skrzynka zmienia biegi płynnie,. A
    więc trudno mówić w jej wypadki o jakimś jej niedomaganiu.

    >
    >> Nie jest moim zamiarem wprowadzać kogoś w błąd. Piszę tylko o tym jak
    >> ja widzę te sprawy. A one wyglądają tak, że do znośnej jazdy z
    >> automatem potrzebna jest moc silnika i wysoki moment obrotowy, wtedy
    >> i tylko wtedy naprawdę można się delektować jazdą a nie stresować na
    >> drodze. No chyba że te najnowsze automatyczne skrzynie biegów
    >> działają na innych zasadach. Ale o takich nic mi nie wiadomo.
    >
    > W ogóle aby "delektować" się jazdą to warto mieć nowe, sprawne auto
    > z dynamicznym silnikiem i sprawną skrzynią biegów - tematem wątka
    > nie jest delektowanie się mustangami czy vectrami tylko tematem jest
    > zakup autka do toczenia się po mieście bez wachlowania biegami w korkach.
    > Twoje *pojedyncze* doświadczenie z passatem z uszkodzoną skrzynią
    > biegów ma się NIJAK do omawianego tu tematu i mimo że nie chcesz
    > nikogo w błąd wprowadzać to jednak opierając się na tym szczególnym
    > przypadku uszkodzonego samochodu niestety wprowadzasz ludzi w błąd.

    Poważne zarzuty wystawiasz mojej opinii. Wobec tego Ty sam napisz swoje
    wrażenia z jazdy samochodami z silniczkami od kosiarki sprzężonymi z
    automatem, o ile oczywiście nie bawisz się tylko w teoretyka.

    >
    >> Co do Radka i jego sposobu jazdy - no cóż, w mieści jeździ się
    >> przeważnie jak warunki na to pozwalają.
    >
    > Oczywiście że tak! I nikt nie mówi o dojazdach na piątce w korkach.
    > Rozumiem, że osoby które twierdzą "nie używam piątki w mieście"
    > nie używają piątego biegu w mieście wcale, nawet jak korków nie ma,
    > bo uważają (błędnie), że piątke "się włącza" dopiero przy np. 90km/h.
    > A przecież takich prędkości w mieście się nie osiąga więc wszystko im
    > gra.
    > Zapominają tylko że na piątce można z powodzeniem jeździć przy
    > prędkościach rzędu 40-50km/h jeśli się nie rozpędzasz tylko
    > utrzymujesz stałą prędkość rozpędzonym już i nieobciążonym autem.
    > To jest taka wersja dojeżdzania do czerwonych świateł na luzie, tylko
    > że na piątce nie wytracasz prędkości i bez męczenia silnika możesz
    > jechać długie kilometry mając redukcję w pogotowiu na przyspieszanie.

    Wiesz do niedawna byłem kompletnym laikiem w sprawach "ręcznych" skrzyń
    biegów. Jednak od jakiegoś czasu jeżdżę takimi autami, i muszę Ci
    powiedzieć że skrzynia skrzyni nie równa. W takiej np. Vectrze wręcz nie
    wyobrażam sobie jazdy z włączonym szystym biegiem. Na 5tce i przy
    100km/h miała 2200obrotów, W miom aktualnym aucie - Matrix TD na piątce,
    przy 100 km/h= 2400obrotów, tak że szósty bieg jest czymś zupełnie
    zbędnym, natomiast w Chevrolecie drugiego brata 3200 obrotów przy
    prędkości 100km/h na załączonej 5ce, szóstka wydaje się być czymś
    absolutnie koniecznym.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: