  • 11. Data: 2009-10-25 16:38:32
    Temat: Re: jaki aprat wybrać?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    equator pisze:
    > Jeszcze tylko spytam: lepiej mieć aparat na baterie(akumulatorki) czy
    > na akumulator?
    Co kto woli. I jedno i drugie rozwiązanie ma swoje wady i zalety tak
    samo jak zagorzałych zwolenników i przeciwników ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 12. Data: 2009-10-25 17:17:24
    Od: "Szymon Machel" <s...@O...pl>

    Kup jakąkolwiek puszkę, następnie wydaj na obiektyw
    przynajmniej tyle samo co na puszkę i będzie gut.

    Szymon

  • 13. Data: 2009-10-25 17:51:11
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Szymon Machel wrote:
    > Kup jakąkolwiek puszkę, następnie wydaj na obiektyw
    > przynajmniej tyle samo co na puszkę i będzie gut.

    ...sugeruje tez pobawic sie kazda z puszek w sklepie... jest to wazne
    szczegolnie w przypadku Olympusa, ktory ma gorszy wizjer (mniejszy obraz),
    niz konkurenci.

    k,

  • 14. Data: 2009-10-25 19:04:21
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "equator" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
    > Zastanawiam się nad kupnem aparatu-lustrzanki cyfrowej. Co polecicie

    W tej chwili, tak jak poprzednicy i jako stary, zagorzały pentaxiarz,
    namawiam Cie na k-x'a ;-)
    Pentax ma swoje wady, ale nie jest ich pozbawiony żaden system. Zaletami są
    cena - bo otrzymujesz to samo (z pewnymi innymi ficzersami których
    konkurencja nie ma) za troche mniej. Dotyczy to również obiektywów, bo
    całkiem niezłe szkła *firmowe* kosztuję trochę taniej niż ich nikonowskie
    czy canonowskie odpowiedniki. Jednakże będą momenty, kiedy będziesz żałował,
    bo AF pentaxa jest słabszy, o czym wielokrotnie się przekonałem. Ale jeśli
    lubisz eksperymenty i zabawy fotograficzne i nie zraża Cię np. używanie
    szkieł za klikadziesiąt czy stokilkadziesiąt złotych w trybie manualnym, to
    w żadnym innym systemie nie jest to tak tanie, łatwe i nie przynosi tyle
    frajdy (naciskasz green button i pstryk, po ustawieniu ręcznie ostrości
    oczywiście ;-)

    Co do filmów, to ja tam jestem tradycjonalistą i uważam, że lepsze robi
    kamera - choć tych z k-x'a nie widziałem. A jeśli nie lepsze, to już z
    pewnością łatwiej się robi filmy *kamerą* albo jakąs niewielką małpką, a nie
    nieporęcznym aparatem wielkości lustrzanki. Tylko oczywiście to kwestia
    gustu.
    Ja, na początek wziąłbym k-x'a. Gdybyś chciał coś profesjonalnego i miał na
    to 13-14 kawałków, to jednak nikon (D700) a jesli jeszcze więcej, to też
    nikon (D3s). (Nie że mam jakąś awersję do canona, ale po prostu nie miałem
    nigdy dłuższej styczności). Tylko to są aparaty dla profesjonalistów, np.
    ludzi robiących reportaże, fotografujących śluby, wydarzenia sportowe,
    polityków, a nawet modelki itd. Do amatorskiego pstrykania, (co przecież nie
    wyklucza robienia bardzo dobrych i nawet świetnych zdjęć) najmłodszy pentax
    będzie w sam raz. A do filmów tylko od czasu do czasu pewnie też.

    Pamiętaj też, że bardzo, baaaaardzo ważne jest przed zakupem pomacanie
    aparatu. Nawet najlepszy, najładniejszy i z wieloma bajerami aparat, który
    źle leży w Twojej łapce, którego guzikologia zniechęca do ich naciskania a
    wizjer do kadrowania, nie pomoże Cie w robieniu dobrych zdjęć. Aparat jest
    tym lepszy, im szybciej opanujesz jego obsługę i im szybciej zapomnisz o
    jego obecności w czasie pstrykania. To bardzo ważne, by go polubić i łatwo
    opanować, nic bardziej wkurzającego niż sytuacja w której zastanawiasz sie
    jak w danym trybie zmienić przysłonę albo czas, a obiekt zwiewa Ci z pola
    widzenia ;-)
    Jako namiastkę pomacania możesz traktować obejrzenie ich dokładnie na
    youtubie (roi się od filmików ze wszystkimi z nich) i zapoznanie się z
    instrukcjami obsługi (tu już musisz pogrzebać w sieci. Ale naprawdę warto,
    bo szkoda przestać robić zdjęcia tylko dlatego, że wywaliłes dwa i pół kafla
    na aparat, którym robienie zdjęć nie sprawia Ci żadnej frajdy.
    No i zajrzyj tutaj:
    http://www.camera-pentax.jp/k-x/#/simulator/190101

    --
    Yogi(n)

  • 15. Data: 2009-10-29 21:14:29
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości

    Właśnie oglądam pierwsze zdjęcia z k-x'a - bardzo ładnie to wygląda. Szumy
    na 6400 wyglądają jak na 1600 z kadyszki. Do tego autofocus radzi sobie
    naprawde nieźle - szybko, celnie, nawet przy słabej żarówce. Bardzo
    sensownie doświetla wbudowana lampa - nie przepala, nie błyszczą czoła,
    twarze nie są płaskie - lepiej jak w k10d, gdzie zawsze muszę stonowac lampę
    o 03-0,7 przy podobnych zdjęciach. Ostry kit (jak to u pentaxa), w trybie
    portretowym skóra bardziej różowa niż przy innych ustawieniach (ale bez
    przesady, tak w sam raz). Mogę szczerze polecić!

    --
    Yogi(n)