  • Data: 2014-07-28 13:53:32
    Temat: Re: jaki SSD
    Od: Jaskiniowiec <jaskinia@najurze> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.07.2014 10:37, Radosław Sokół pisze:

    > Wcale nie.
    >
    > Jak już się uruchomi, co jest potrzebne, to się PRACUJE, a nie
    > czeka na komputer.
    >
    > Może czekam 30-60 sekund na uruchomienie systemu, ale potem
    > przez 6 godzin stukam tekst w edytorze tekstu i żaden SSD tego
    > nie przyspieszy. A dysk wtedy ledwo co mruga, więc nie jest w
    > ogóle używany.
    >
    > SSD jest dobre dla ludzi traktujących komputer jako zabawkę.
    > Dla osób zawodowo wykorzystujących komputery SSD *może* być
    > przydatne, ale dużo, dużo rzadziej i głównie w wybranych,
> [...]
    Ostatnio zdarzyło mi się kilkukrotnie jechać autobusem po polskich
    drogach. Tylko grałem w jakieś puzle i przeglądałem neta oraz słuchałem
    muzy. Ku mojemu zdziwieniu, lapek po każdym wertepie (a drgania naprawdę
    były minimalne i wręcz nieodczuwalne) zawieszał się na kilkanaście sek.
    Po prostu kontroler wyłączał dysk - był włączony jakiś "ochraniacz
    upadkowy". Było to strasznie irytujące. Postanowiłem wymienić mechanikę
    na SSD, by chociażby tego upierdliwego problemu na przyszłość uniknąć.

    A na biurku? Wówczas nie będę musiał czekać kilkanaście sek na
    uruchomienie jakiegoś wielkiego softu, tylko uruchomi się w czasie
    rzeczywistym. Podobnie z operacjami dyskowymi. Wystarczy zapuścić
    kopiowanie plików w tle i cokolwiek uruchomić na HDD.

    A i samo uruchomienie systemu jest ważne, bo czasami gdzieś na
    konferencji chcielibyśmy komuś obok pokazać jakiś swój projekt i...
    czekamy... czekamy... czekamy na samo załadowanie Windows, o reszcie nie
    wspominając.
    Podobnie sprawdzenie czegoś gdzieś w trasie jest o wiele szybsze.
    Owszem, można hibernować i usypiać, ale akurat mieliśmy kaprys, by
    zamknąć system...

    Owszem, dyski SSD wciąż są jeszcze drogie, ale czasami wartop wydać te
    kilkaset zł i mniej się irytować. Wszakże zdrowie bezcenne ;)