  • Data: 2013-05-25 16:43:45
    Temat: Re: jaka niedroga płyta pod AM3+
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-05-23 19:32, Skylla pisze:
    > A co sądzicie o tanich płytach, zakładając, że niczego się nie będzie
    > podkręcać? Np.
    > http://proline.pl/?p=ASUS+M5A78L-M+LX3
    > lub
    > http://proline.pl/?p=PLYGIGAM30054
    > Są jakieś istotne przeciwwskazania?

    Pomijając już że nie spełniają kompletnie wymagań z początku wątku, to
    są to przestarzałe konstrukcje na budżetowym AMD760 i przestarzałym
    AMD710. Sam mam Asusa M4A77TDPRO na AMD770 i AMD710, ale to płyta
    kupione w 2009 r. - nie widzę sensu pakowania się w przestarzałe
    chipsety w połowie 2013 r., ba ta stara konstrukcja ma przynajmniej PATA
    i LPT na których mi zależało, a te budżetówki nie mają.
    Tym bardziej dziwne że Asus wydał BIOS z obsługą FXów u to chyba nawet
    8-rdzeniowych do płyt z taką sekcją zasilania i tak samo starych
    chipsetach. Nie wydawanie BIOSów dla FXów przez Asusa to pewnie odgórne
    założenie mające zachęcić do zmiany mobo - na razie mi się specjalnie
    nie pali PATA przydaje nadal (nie chcę zmieniać napędu optycznego i
    wywalać jednego z dysków), a port równoległy jest jednak przydatny do
    starszej laserówki. Jak już miałbym zmieniać to na wspomniane MSI -
    m.in. przez sprawę z biosami u Asusa, ale i np: dziwne narowy: dopiero
    co wczoraj rozmawiałem z właścicielem innego Asusa (inny model) i jest
    to samo: raz na parę tygodni albo i 2-3 miesiące system potrafi nie
    wstać (daje oznaki życia jakby normalnie startował, ale nie daje obrazu
    na monitor (nawet go nie wybudza) i nie pomaga wyłączenie z prądu
    zasilacza kompletnie itp. Pomaga zazwyczaj wyjęcie i włożenie ponowne
    karty graficznej, ale to nie jej wina - sprawdzane z różnymi kartami,
    zasilaczami, obudowami (czy nie ma luzów/naprężeń na mocowaniu) i jest
    to samo, a jak widzę kolejna osoba w zupełnie innej konfiguracji ma
    podobny problem z mobo Asusa - pewnie jakaś zapluskwiona część kodu
    odpowiedzialnego za POST itp w biosie.

    --
    /MB