  • 1. Data: 2013-05-22 17:58:13
    Temat: jaka niedroga płyta pod AM3+
    Od: "m7marek" <m...@i...pl>

    witam

    Niestety padł mi zasilacz i pociągnął za soba płytę którą lubiałem i która
    miała niemal wszystko GA-MA78GM-S2H jak na tak malutką płytę. Procesor AMD
    Athlon II X2 250 przetrwał i jeszcze trochę mogłem na tym pociągnąć, Teraz
    staję przed wyborem. Nawet zastanawiałem się nad Intelem, choć do tej pory
    od zamierzchłych czasów pierwszego mojego procesora AMD386DX40 aż do tej
    chwili unikam Intela. I pewnie bym wybrał w końcu Intela gdyby spalił się
    również procesor.
    A tak na razie pociągnął bym na tym co mam.
    Właściwie porównując dwa w podobnej cenie procesory i z dobrym stosunkiem
    możliwości/cena:AMD X6 FX-6300 i Intel Core i3 3220 to chyba jednak
    minimalnie AMD wygrywa i można go jeszcze podkręcić, choć z drugiej strony
    Intel bedzie chłodniejszy, przynajmniej tak mi się wydaje.

    Ale przejdę do sedna.
    Potrzebuję niedrogiej płyty (wg priorytetów):
    - z podstawką AM3+
    - by obsłużyła na razie AMD Athlon II X2 250
    - a w przyszłości coś takiego jak AMD X6 FX-6300
    - miała choć jedno złącze SATA3
    - 2x stare PCI (ostatecznie 1)
    - dobrze by było zeby miała PATA (bo jakoś nie ufam przejściówkom
    SATA<>PATA)
    - przydało by się USB3
    - może PCI Express x16 w wersji 3.0
    - 4 sloty DDR3
    - i tu się zastanawiam czy ma mieć wbudowaną grafikę VGA i HDMI, stara płyta
    miała i właściwie byłem zadowolony, ale do tej pory na gry nie miałem czasu,
    ale tak musiałbym jakąs kupić już teraz.

    Jest wogóle strona na której to wszystko mógłbym wpisac i ładnie mi znajdzie
    co mam do wyboru?

    --
    m7marek

  • 2. Data: 2013-05-22 19:16:00
    Temat: Re: jaka niedroga płyta pod AM3+
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "m7marek" napisał w wiadomości grup
    > możliwości/cena:AMD X6 FX-6300 i Intel Core i3 3220 to chyba jednak minimalnie
    > AMD wygrywa i można go jeszcze podkręcić, choć z drugiej strony Intel bedzie
    > chłodniejszy, przynajmniej tak mi się wydaje.

    Mam u siebie GA-970A-D3 z FX 8320 i narzekam na wydajność (potrafi przymulić).
    Co z tego, że w kodowaniu filmów jest wydajniejszy od intela, skoro w autocad
    potrafi złapać czkawkę (a w programie od projektowania elektrowni słonecznych
    starszy brat - 8150 trzeba czekać na wyniki z 15 min).
    Nigdy więcej AMD do poważnych obliczeń.

  • 3. Data: 2013-05-22 19:33:12
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "qwerty" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >skoro w autocad potrafi złapać czkawkę (a w programie od projektowania
    >elektrowni słonecznych starszy brat - 8150 trzeba czekać na wyniki z 15

    Pytający nic nie pisał o poważnych obliczeniach :) Jeśli kompa używa do
    amatorskich, domowych zastosowań to kupowanie Intela jest ekonomicznym
    nonsensem :P

  • 4. Data: 2013-05-22 22:38:31
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Santana" napisał w wiadomości grup
    > Pytający nic nie pisał o poważnych obliczeniach :) Jeśli kompa używa do
    > amatorskich, domowych zastosowań to kupowanie Intela jest ekonomicznym
    > nonsensem :P

    Nie pisał też o używaniu komputera tylko do sprawdzania poczty.

  • 5. Data: 2013-05-22 23:12:42
    Od: "m7marek" <m...@i...pl>

    > Użytkownik "Santana" napisał w wiadomości grup
    >
    > Nie pisał też o używaniu komputera tylko do sprawdzania poczty.

    Ten komputer używam do celów głównie rozrywkowych (głównie internet, trochę
    filmy i jak może kiedys znajde troche czasu to chciałbym troszke odrobic
    zaległości w grach ale wtedy dokupie kartę ) i a jak już jakiś cad to tylko
    2d.
    Jeśli preferujesz Intela, to może poleć płytę jakieś tani płytę od i3,
    spełniającą pozostałe oprócz 3 pierwszych warunki jeszcze nie podjałem
    ostateczna decyzję o ile coś o AMD wiem o tyle Intela nie znam. Ale
    wbudowana grafika w intelach to juz chyba nie nadaje się do niczego, bo na
    wbudowanym Radeonie HD3200 całkiem przyjemnie się grało, zwłaszcza że ładnie
    sie podkręcał.

  • 6. Data: 2013-05-23 08:02:32
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-05-22 17:58, *m7marek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
> [...]
    > płyta miała i właściwie byłem zadowolony, ale do tej pory na gry nie
    > miałem czasu, ale tak musiałbym jakąs kupić już teraz.

    Też lubię Gigabyte :)
    http://proline.pl/?p=GIGA+GA-970A-DS3

    ale ostatnio składałem na takiej (jeśli dobrze pamiętam ;) ):
    http://proline.pl/?p=PLYASRAM30068
    też fajna :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 7. Data: 2013-05-23 11:36:17
    Od: "m7marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > http://proline.pl/?p=GIGA+GA-970A-DS3
    >
    > ale ostatnio składałem na takiej (jeśli dobrze pamiętam ;) ):
    > http://proline.pl/?p=PLYASRAM30068
    > też fajna :)

    te niestety daleko są od moich wymagań,
    na chwilę obecną znalazłem tylko dwie:
    1) ASUS M5A88-V EVO na AMD 880G/SB850 za 380. ale troche drogo, jak na AMD
    2) ASROCK 960GM/U3S3 FX na AMD 760G/SB710 za 210 tyle że brak HDMI,
    słabiutka grafa i tylko 1 PCI,
    ale grafę z czasem przecież kiedyś dokupię, a podobno FX na niej pójdą.

    chyba jednak wybiorę bramkę nr2, chyba że są jakieś ale.

  • 8. Data: 2013-05-23 11:59:33
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-05-22 17:58, m7marek pisze:
> [...]

    > płyta miała i właściwie byłem zadowolony, ale do tej pory na gry nie
    > miałem czasu, ale tak musiałbym jakąs kupić już teraz.

    Jak nie musi mieć koniecznie wbudowanej grafiki to niedroga (spokojnie
    do kupienia bez szukania za ~280 zł), bardzo fajnie zaprojektowana jeśli
    chodzi o złącza (w tym PCI-E x16 x2 mechanicznie: elektrycznie x16 + x4
    lub 2x x8 do CF/SLI) jest MSI 970A-G45:
    http://pl.msi.com/product/mb/970A-G45.html

    Asusa mam serdecznie dość (zawsze są jakieś drobne problemy - na obecnej
    M4A77TDPRO mam problem z dziwnym zachowaniem USB), zaprzyjaźnione sklepy
    nie najlepiej wypowiadają się o serwisie Asusa
    i Gigabyte, za to chwalą MSI, na tyle że poważnie rozważam zmianę na ten
    model: jeśli nie ciągnie się za Tobą ogon kompatybilności PATA i grafika
    zewnętrzna przeżyła to bardzo fajnie zaprojektowana płyta za małe
    pieniądze i z przyzwoitą sekcją zasilania. Teraz spokojnie włożysz tego
    Athlona, a potem uciągnie bez problemu i 8-modułowce, zwłaszcza jak
    wstrzymasz się z szerszą dostępnością w PL nowych rewizji poprawiającej
    błędy poprzedników.

    --
    /MB

  • 9. Data: 2013-05-23 19:06:11
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Też lubię Gigabyte :)
    > http://proline.pl/?p=GIGA+GA-970A-DS3

    A ja nie lubię.
    GA-970A-D3 uniemożliwia mocne O/C. :(
    Przy napięciu na CPU >=1,525V wywala zabezpieczenie przeciwzwarciowe w
    zasilaczu. ;(

  • 10. Data: 2013-05-23 19:32:54
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    A co sądzicie o tanich płytach, zakładając, że niczego się nie będzie
    podkręcać? Np.

    http://proline.pl/?p=ASUS+M5A78L-M+LX3
    lub
    http://proline.pl/?p=PLYGIGAM30054