    From: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: jaka karta pamieci zakupic 8 czy 16 GB?
    Date: Mon, 07 Dec 2009 13:14:56 +0100

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "Jacek Czerwinski" hfi8vg$gh8$...@n...onet.pl

    > Chyba 1/300 s. Według mnie dobrym czasem jest dopiero
    > 1/1000, ale 1/8000 też bym wykorzystał, gdybym mógł.

    > Ciekawe, jak sobie poradzisz z 'bracketingiem z fleszem palącym niemal
    > na ful.
    > (czyli ładującym się do kolejnego błysku kilka sekund)
    > Proponuję nieco myślenia i mniej poklatkowości. :)

    Uważam się za mało poklatkującego ;)
    Bracketing (z palca czy menu) to chyba mi sie nie zdarzył z fleszem (bo
    i po co). Jakieś świeczki, jakieś lampki, jakieś bliki, jakieś żródła
    światła w kadrze, rzeczy które nie-wiadomo-jak naświetlać. Nie idę co
    pół działki (nie ma sensu), przynajmniej całą. I akurat w tym uważam się
    za myślącego.

    Przy długich czasach inna bajka. powiedzmy po 1/4 - 1/6 sek to już nie
    ma czego szukać z drugim zdjęciem np z idacym człowiekiem bo odejdzie z
    okienka. Ale 1/8-1/20 plus ludzie, warto, bo może akurat co inne wyjdzie
    poruszone, jakiś gest, jakas dłoń, jakiś instrument itd i będzie
    plastycznie. jednak lustrzanka to utrata kontroli na ten moment. Znów,
    nie pamiętam aby więcej niż dwa. Nawet w analogu, choć rzadko, to
    robiłem (F301, nawiasem piekny "profesjonalny" dzwięk silnika i lustra),
    tu uważam warto.

    Mimo LCD w cyfrakach, nie wszystko skontrolujesz w terenie, część
    wyjdzie na kompie.

    Serię o jakiej dziś piszesz, zrobiłem ze 4-5 razy. Raz z wyboru (jakiś
    ruch) i kilka jak się-mi-samo menu przestawiło (aż widac zdziwienie w
    sekwencji kadrów skosem odjeżdzających w sufit ;) ).

    Nie uważam, by to była filozofia "seria źle skadrowanych zdjęć da dobre
    zdjęcie".