  • Data: 2009-02-22 01:07:43
    Temat: Re: jaka karta graficzna ?
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-02-21 19:32:04 +0100, "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> said:

    > Glownie do szybszego "rysowania" obrazu w duzych projektach.
    > Powiekszanie, przesuwanie, obracanie (nie fizyczne, tylko view -- co
    > jest niezlym ulatwieniem przy rysowaniu czy retuszu). Generalnie
    > kilkusetmegowy, wielowarstwowy peesdek wyswietla sie jak obrazek w
    > rozdzielczosci ekranowej. To juz mimo wszystko daje spora oszczednosc
    > czasu.

    Ekhm, CS4 się jeszcze nie bawiłem, ale przy kilkuset megowych plikach
    jakoś nie odczuwam dramatycznego spowolnienia - ot, sporadycznie
    odświeżanie obrazu zajmuje z... bo ja wiem, sekundę? A mam poniekąd
    dość niewypasioną kartę, jaką jest Radek HD2600XT... Na poprzednim
    kompie, z Radkiem 9600 takowoż.
    Obracanie w czasie retuszu? Pierwsze słyszę o potrzebie czegoś takiego.
    Tak więc nie wątpie że jakieś przyśpieszenie jest, ale żeby to był
    jakiś przełomowy ficzer? Nie wydaje mi się. Raczej gadżecik z gatunku
    "first in the world" lub "never seen before" ;-)

    > Na pewno wieksza, niz przyspieszenie "gaussian blura" czy innych
    > operacji, ktorych podczas pracy uzywa sie maksymalnie kilka razy.

    Ja bym wolał żeby takie Adobe (i inni producenci tyż) lepiej się
    przyłożyli do zaprzęgnięcia reszty rdzeni do pracy. Zmieniło się coś
    pod tym względem w CS4? Czy dalej 95% procesów jest przerzucane z
    rdzenia na rdzeń, aby sprawić pozory, że skoro się za nie zapłaciło, to
    przynajmniej raz na jakiś czas każdy popracuje (nie to żeby
    równocześnie z innymi).

    de Fresz