  • Data: 2009-02-22 11:20:58
    Temat: Re: jaka karta graficzna ?
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-02-22 12:09:26 +0100, "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> said:

    > razie
    >
    > W kazdej sytuacji kiedy potrzeba pociagnac kreske pod takim katem, pod
    > ktorym jest to niewygodne.

    A to nie wiem, się mi nie zdaża, mimo że różnych pędzli używam na
    codzień. Czasem lekko przekręcam tablet i jest to dużo szybsze, niż
    jakiekolwiek manipulacje zdjęciem. Obracać całą fotę w te i wew te, dla
    kilku pociągnięć? Dla mnie brzmi bez sensu.

    > Nie zmyslam, tylko wyciagam wnioski z tego co sam napisales. :) Skoro
    > dziwisz sie, ze potrzebne jest obracanie pracy podczas retuszu, to
    > widocznie nie tak rozumiesz retusz. Dla mnie malowanie przy pomocy
    > tabletu i narzedzi brush, eraser, dodge, burn, itd. podczas retuszu
    > zdjecia, to normalna czesc pracy.

    Ja używam tylko brusha i pieczątki, również na tablecie. I dalej sensu
    obracania ekranu nie widzę. Ale może jakiś dziwny jestem? ;-)

    > I skoro wykorzystuje do tego tak "naturalne" narzedzie jakim jest
    > tablet, to znaczy ze moja reka wykonuje takie same ruchy jak podczas
    > rysunku.

    Może to kwestia niewyćwiczonej ręki?

    > Wiec Twoje "pierwsze slysze", mozna wlasnie odebrac w ten sposob --
    > Twoj retusz, to jedynie ruszanie suwaczkami. W przeciwnym wypadku nie
    > widzialbys w tym nic dziwnego.

    Zupełnie nietrafione spostrzeżenie.

    de Fresz