  • 31. Data: 2014-02-28 09:13:30
    Temat: Re: jaka gaśnica?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > A jeszcze wcześniej p...ć ze dwa razy o asfalt żeby zbrylony proszek
    > rozkruszyć. Żadne zbudowanie ciśnienia na zbrylony proszek ci nie pomoże.

    no to całkowita klapa. Wszędzie drewniane podłogi. nie mam ani kawałka
    asfaltu w domu....

    :)

    ToMasz

  • 32. Data: 2014-02-28 10:45:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-02-28 06:59, PeJot pisze:

    > Gaśnice śniegowe raczej należy traktować jako jednorazowe. Po użyciu
    > zawór zwykle coś tam popuszcza i jakimś czasie stania butla jest pusta,
    > a w chwili gdy gaśnica potrzebna, nieprzyjemnie byłoby się zawieść.

    Stare, wycofane gaśnice przez kilka lat używaliśmy w kinie w charakterze
    chłodziarki do napojów lub pompki do opon. Nigdy nie było problemów z
    zaworkiem. Ale to widocznie były jeszcze z "tych lepszych,
    przedwojennych" ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 33. Data: 2014-02-28 12:49:33
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2014-02-28 10:45, Adam pisze:

> [...]
    > chłodziarki do napojów lub pompki do opon. Nigdy nie było problemów z
    > zaworkiem. Ale to widocznie były jeszcze z "tych lepszych,

    Pamiętam takie wysooookie butle z zakręcanym zaworem, te po użyciu i
    zakręceniu faktycznie trzymały rok z hakiem. Mimo to co jakiś czas
    przychodził konserwator i je ważył, czy mają jeszcze ładunek.
    Współczesne gaśnice, uruchamiane dźwignią, u nas w firmie traktowane są
    jednorazowo.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 34. Data: 2014-02-28 14:44:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-02-28 12:49, PeJot pisze:

> [...]
    > przychodził konserwator i je ważył, czy mają jeszcze ładunek.
    > Współczesne gaśnice, uruchamiane dźwignią, u nas w firmie traktowane są

    Były wysokie, były i małe. Przy projektorach to były maleńkie - chyba
    jakieś 2-litrowe. "Trąbka" była wielkości gaśnicy. Wszystkie były
    zakręcane. Były wycofane chyba tak gdzieś dopiero na przełomie lat 80/90.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 35. Data: 2014-02-28 18:21:34
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Halonowa
    > http://firestop.pl/sprzet_przeciwpozarowy/gasnice/ga
    snice_halonowe/gasnica_halonowa_2kg_gh-2x_b_fe-36.ht
    ml

    OIDP halonowe już są zakazane.
    Oczywiście inna sprawa, że w domu nikt nie będzie mi mówił czego mam użyć.
    Przem
    PS jak widać halonowa już nie jest halonowa: Gaśnica ze środkiem na
    FE-36 (zamiennik halonu 1211)

  • 36. Data: 2014-02-28 21:58:19
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:5310452a$0$2142$65785112@news.neostrada.pl...

    > no to całkowita klapa. Wszędzie drewniane podłogi. nie mam ani kawałka
    > asfaltu w domu....

    Eee... A już chciałem kupić, ale też mam klepkę...
    (ale piątą mi gdzieś wcięło) :)))

    > :)

    :DD

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 37. Data: 2014-03-01 13:26:56
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Rewelacyjny pod warunkiem użycia przez przeszkolona osobę. Ja
    > przeszkolenie przeszedłem - bo nauczyciel prowadzący pracownię
    > technologii chemicznej uznał ze musimy. Uzasadnienie podał proste -
    > wybucha pożar, przeciętny człowiek zaczyna lekko panikować. Leci po
    > gaśnicę, przytarga tę gaśnicę śniegową, zgodnie z instrukcja skieruje
    > dyszę w stronę ognia ku dołowi, odkręci zawór/wciśnie dźwignię - i tak
    > jak się ognia nie zląkł, tak na dźwięk tego ryku z gaśnicy rzuci
    > wszystko i spi... w siną dal!
    >
    > Przecież odgłos gaśnicy śniegowej porównywalny jest z odgłosem
> [...]

    Swięta prawda :-)
    Ale to działa.

    Paweł

  • 38. Data: 2014-03-01 15:15:54
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    > Swięta prawda :-)
    > Ale to działa.

    Mial czlowiek lekcje pt PO (przysposobienie obronne) i choc na tym by
    czlowiekowi pokazali takie gasnice. Poszukam na YT :)

  • 39. Data: 2014-03-01 15:24:11
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    ToMasz wrote:
    > witam
    > przyszedł do mnie stary kolega i zadał ciekawe pytanie. Na warsztacie
    > zawsze coś prototypowego się podłącza, pod napięcie sieciowe, przemywa
    > się spirytusem.... ogólnie warunki sprzyjające powstaniu pożaru.
    > Czym ewentualny pożar gasić? Oczywiście mówimy o ogniu nie
    > rozprzestrzeniającym się poza biurko! Wodą - na pewno nie. Proszkowa -
    > po użyciu wymusi remont mieszkania. Macie jakieś sposoby?

    A panowie co powiecie na takie gasnice ktore nabylem ostatnio w Biedronce?

    Gasnica w postaci sprayu, jak duzy lakier do wlosow dla kobiet (z tym ze
    pojemnik czerwony). ZTCP to koncowka w sumie jak od lakierow w spray, nie
    pamietam (nie mam jej teraz obok). Zachwalany do latwego gaszenia nie duzych
    pozarow, nie trzeba nic odkrecac, czekac, rozbijac proszku, nie duzy wymiar.
    Chyba po 10zl... do plonacego oleju sie nadaje ztcp i do elektroniki tez.

    https://www.youtube.com/watch?v=jUugXeI7-1k (maja kilka roznych filmow)
    https://www.youtube.com/watch?v=vnBTCq1siVs

    O to to! I wg zapewnien nie musi byc kontrolowany co X czasu jak inne gasnice,
    chyba moze przez wiele lat czekac na pozar.

  • 40. Data: 2014-03-01 16:17:46
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2014-03-01 15:24, forestdumb pisze:

> [...]
    > nie duzych pozarow, nie trzeba nic odkrecac, czekac, rozbijac proszku,
    > nie duzy wymiar. Chyba po 10zl... do plonacego oleju sie nadaje ztcp i

    AFFF. To niby taka ciut lepsza piana.

    > https://www.youtube.com/watch?v=vnBTCq1siVs

    Za tego kierowce to ktoś ich powinien objechać. Kierowca ma mieć
    prawdziwą gaśnicę. a to: "nie wymaga legalizacji, według obowiązujących
    w Polsce przepisów nie jest to gaśnica)" :-)

    A dalej... gril się facetowi zapalił. Ojej;-)

    > O to to! I wg zapewnien nie musi byc kontrolowany co X czasu jak inne
    > gasnice, chyba moze przez wiele lat czekac na pozar.

    5 lat gwarancji. Gaśnicą nie jest, nie musi spełniać norm.
    Jak nie zadziała, uznają gwarancję i dadzą nowy spray;-)

    pzdr
    bartekltg