    From: "forestdumb" <...@...z>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jaka gaśnica?
    Date: Sat, 1 Mar 2014 15:24:11 +0100

    ToMasz wrote:
    > witam
    > przyszedł do mnie stary kolega i zadał ciekawe pytanie. Na warsztacie
    > zawsze coś prototypowego się podłącza, pod napięcie sieciowe, przemywa
    > się spirytusem.... ogólnie warunki sprzyjające powstaniu pożaru.
    > Czym ewentualny pożar gasić? Oczywiście mówimy o ogniu nie
    > rozprzestrzeniającym się poza biurko! Wodą - na pewno nie. Proszkowa -
    > po użyciu wymusi remont mieszkania. Macie jakieś sposoby?

    A panowie co powiecie na takie gasnice ktore nabylem ostatnio w Biedronce?

    Gasnica w postaci sprayu, jak duzy lakier do wlosow dla kobiet (z tym ze
    pojemnik czerwony). ZTCP to koncowka w sumie jak od lakierow w spray, nie
    pamietam (nie mam jej teraz obok). Zachwalany do latwego gaszenia nie duzych
    pozarow, nie trzeba nic odkrecac, czekac, rozbijac proszku, nie duzy wymiar.
    Chyba po 10zl... do plonacego oleju sie nadaje ztcp i do elektroniki tez.

    https://www.youtube.com/watch?v=jUugXeI7-1k (maja kilka roznych filmow)
    https://www.youtube.com/watch?v=vnBTCq1siVs

    O to to! I wg zapewnien nie musi byc kontrolowany co X czasu jak inne gasnice,
    chyba moze przez wiele lat czekac na pozar.