  • 41. Data: 2014-03-01 18:00:43
    Temat: Re: jaka gaśnica?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 01 Mar 2014 16:17:46 +0100, bartekltg napisał(a):

    > AFFF. To niby taka ciut lepsza piana.

    hm, wodna piana do plonacego oleju na patelni ?
    To sie nadaje czy grozi pozarem ?

    Piana chyba jakas "fluorowa" - dzialanie podobne do halonow ?

    > Za tego kierowce to ktoś ich powinien objechać. Kierowca ma mieć
    > prawdziwą gaśnicę. a to: "nie wymaga legalizacji, według obowiązujących
    > w Polsce przepisów nie jest to gaśnica)" :-)

    Dlatego ze nie wymaga, czy dlatego ze za mala ?
    http://www.pliszka.pl/spray-gasniczy-prod97.html

    Jest tam opinia " ... nie moze byc sprzedawane pod nazwa gasnica".

    A z prawdziwa gasnica inaczej ?
    To nie USA :-)

    J.

  • 42. Data: 2014-03-01 22:58:30
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

    > Swięta prawda :-)
    > Ale to działa.

    Wiem że działa. Ale tylko pod warunkiem że operator gaśnicy nie sp...

    --
    Darek

  • 43. Data: 2014-03-01 23:03:34
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik forestdumb napisał:

    > Mial czlowiek lekcje pt PO (przysposobienie obronne) i choc na tym by
    > czlowiekowi pokazali takie gasnice. Poszukam na YT :)

    Nie. To nie były lekcje PO - to było szkolenie PPoż na pracowni
    technologicznej w jednym z najlepszych w Polsce techników chemicznych -
    tam naprawdę byle błąd mógł kosztować ciężki uszczerbek na zdrowiu co
    najmniej (jak przyszedłem do tej szkoły to po korytarzu chodził jeden z
    dwoma palcami u lewej reki - zresztą w zasadzie sąsiad - kilkaset metrów
    ode mnie mieszkał - i jeden jednooki z lewą ręką tylko od barku do
    łokcia - żywe przykłady czym się nieostrożność w tej zabawie kończy).

    --
    Darek

  • 44. Data: 2014-03-01 23:04:59
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik bartekltg napisał:
    > 5 lat gwarancji. Gaśnicą nie jest, nie musi spełniać norm.
    > Jak nie zadziała, uznają gwarancję i dadzą nowy spray;-)

    Ale nowej chałupy nie dadzą?

    --
    Darek

  • 45. Data: 2014-03-02 02:46:53
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    > Ale nowej chałupy nie dadzą?

    Chałupy to i ci od gaśnicy nie dadzą. Jednak gaśnica to jednak
    sprawdzona konstrukcja, macana przez kontrolę co jakiś czas.
    Wiesz, że jak jej użyjesz, to będzie sprawna. A ze sprayem,
    na którym napisano 5 lat może być różnie.

    A, jeszcze jedno, ta puszka przypomina mi etykietką
    podpałkę do grilla. Oby pomyłki polegały na zgaszeniu grilla;)

    pzdr
    bartekltg

  • 46. Data: 2014-03-02 10:11:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 02 Mar 2014 02:46:53 +0100, bartekltg napisał(a):

> [...]
    > Wiesz, że jak jej użyjesz, to będzie sprawna. A ze sprayem,
    > na którym napisano 5 lat może być różnie.

    Pod warunkiem ze do tej kontroli oddajesz.
    A i tak chyba czesc zawodzi.

    Spray mozna sobie samemu zwazyc.

    J.

  • 47. Data: 2014-03-02 21:12:30
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-02-28 18:21, Przemek pisze:
> [...]
    snice_halonowe/gasnica_halonowa_2kg_gh-2x_b_fe-36.ht
    ml

    > OIDP halonowe już są zakazane.
    > Oczywiście inna sprawa, że w domu nikt nie będzie mi mówił czego mam
    > użyć.
    > Przem
    > PS jak widać halonowa już nie jest halonowa: Gaśnica ze środkiem na
    > FE-36 (zamiennik halonu 1211)

    hmm, znalazłem dziś w piwnicy halonową z datą 1976 i zaplombowana jeszcze.
    Pełna, jak potrząsam to pluska :)

  • 48. Data: 2014-03-02 21:14:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello forestdumb,

    Saturday, March 1, 2014, 3:24:11 PM, you wrote:

    [...]

> [...]

    > O to to! I wg zapewnien nie musi byc kontrolowany co X czasu jak inne gasnice,
    > chyba moze przez wiele lat czekac na pozar.

    To jest na bazie wody - nie wolno stosować do urządzeń pod napięciem.

    --
    Best regards,
    RoMan