  • 1. Data: 2014-02-26 19:50:24
    Temat: jaka gaśnica?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam
    przyszedł do mnie stary kolega i zadał ciekawe pytanie. Na warsztacie
    zawsze coś prototypowego się podłącza, pod napięcie sieciowe, przemywa
    się spirytusem.... ogólnie warunki sprzyjające powstaniu pożaru.
    Czym ewentualny pożar gasić? Oczywiście mówimy o ogniu nie
    rozprzestrzeniającym się poza biurko! Wodą - na pewno nie. Proszkowa -
    po użyciu wymusi remont mieszkania. Macie jakieś sposoby?

    ToMasz

  • 2. Data: 2014-02-26 19:58:15
    Temat: Re: jaka gaśnica?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-02-26 19:50, ToMasz pisze:

    > rozprzestrzeniającym się poza biurko! Wodą - na pewno nie. Proszkowa -
    > po użyciu wymusi remont mieszkania. Macie jakieś sposoby?

    Koc gaśniczy?

  • 3. Data: 2014-02-26 20:08:05
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > rozprzestrzeniającym się poza biurko! Wodą - na pewno nie. Proszkowa -
    > po użyciu wymusi remont mieszkania. Macie jakieś sposoby?

    Halonowa
    http://firestop.pl/sprzet_przeciwpozarowy/gasnice/ga
    snice_halonowe/gasnica_halonowa_2kg_gh-2x_b_fe-36.ht
    ml

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2014-02-26 20:22:10
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > http://firestop.pl/sprzet_przeciwpozarowy/gasnice/ga
    snice_halonowe/gasnica_halonowa_2kg_gh-2x_b_fe-36.ht
    ml

    Fajna, nawet myślałem o czymś takim, ale cena... ugasiła mój entuzjazm :)

  • 5. Data: 2014-02-26 20:24:21
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 26 lutego 2014 20:08:05 UTC+1 użytkownik Mario napisał:

    > Halonowa
    >
    > http://firestop.pl/sprzet_przeciwpozarowy/gasnice/ga
    snice_halonowe/gasnica_halonowa_2kg_gh-2x_b_fe-36.ht
> [...]

    Bardzo dobra pod warunkiem że aparat ucieczkowy się ma. Znaczy się coś co pozwolić
    oddychać powietrzem bez halonu.

  • 6. Data: 2014-02-26 20:33:39
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-02-26 20:22, sundayman wrote:
    > Fajna, nawet myślałem o czymś takim, ale cena... ugasiła mój entuzjazm :)

    Tańsze (mniej więcej o połowę) są gaśnice z CO2 przeznaczone do urządzeń
    elektronicznych (np. typ GSE-2x).

    Prądownica (czy jak to się nazywa) jest tak skonstruowana, że również
    nie powoduje szoku termicznego.

    Piotrek

  • 7. Data: 2014-02-26 21:12:42
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 26 lutego 2014 20:33:39 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:

> [...]
    >
    > elektronicznych (np. typ GSE-2x).
    >

    > Prądownica (czy jak to się nazywa) jest tak skonstruowana, że również

    Do sprawy gaszenia nie można podchodzić tylko pod kątem że gasi. Z każdym rodzajem
    środka gaśniczego pojawiają się różne dziwne zagrożenia. Koc gaśniczy dobry pod
    warunkiem ze to koc nowej generacji bez azbestu. Od halonu jak i od CO2 można
    skutecznie kitę odwalić. Woda się nie nadaje jeśli jest zagrożenie porażenia prądem.
    Ja bym się skłaniał ku gaśnicy proszkowej. Nieprawda że mieszkanie do remontu.
    Gaśnice proszkowe są bardzo skuteczne jeśli ogień nie zdąży się rozprzestrzenić.
    Proszek w przeciwieństwie do halonu czy CO2 nie jest niewidzialny. Daje się go zmieść
    i zebrać odkurzaczem.

  • 8. Data: 2014-02-26 22:04:53
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-02-26 20:24, k...@g...com pisze:

    snice_halonowe/gasnica_halonowa_2kg_gh-2x_b_fe-36.ht
    ml

    > Bardzo dobra pod warunkiem że aparat ucieczkowy się ma. Znaczy się coś co pozwolić
    oddychać powietrzem bez halonu.

    Piszą, że to zamiennik halonu - FE-36 "Gaz jest bezpieczny dla ludzi
    i przyjazny dla środowiska".
    Okazuje się, że gaśnice na ten środek nazywane są zazwyczaj CUG -
    "Czyste Urządzenie Gaśnicze". Można też szukać po FE-36.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2014-02-26 22:08:06
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-02-26 22:04, Mario pisze:

> [...]
    > Okazuje się, że gaśnice na ten środek nazywane są zazwyczaj CUG -
    > "Czyste Urządzenie Gaśnicze". Można też szukać po FE-36.

    To sobie sprawdź parametry środka FE-36. Powyżej 10% stężenia w
    powietrzu zaczyna się szkodliwy wpływ na ludzi.

  • 10. Data: 2014-02-26 22:19:43
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 26.02.2014 22:08, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > To sobie sprawdź parametry środka FE-36. Powyżej 10% stężenia w
    > powietrzu zaczyna się szkodliwy wpływ na ludzi.
    czyli co? Proszkowa? W samochodach są proszkowe?

    ToMasz