  • 1. Data: 2014-02-24 15:28:55
    Temat: Jak zasilić TL082 (oscyloskop+PC)
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    Witajcie.
    Zachciało mi się podłączyć "przystawkę" pod najprostszy
    oscyloskop na karcie dźwiękowej. Ale zastanawiam się czy można
    zamiast napięć +10V i -10V z złącza RS232 podłączyć +12 i -12 z:

    a) zasilacza komputera w którym jest karta dzwiękowa?
    b) innego zasilacza atx stojącego na biurku i nie połączonego z
    komputerem. Jedyne połączenie to listwa zasilająca. Ale czy to wystarczy?

    Tu schemat połączeń w przystawce:

    http://majsterkowo.pl/oscyloskop-jak-go-zrobic-malym
    -kosztem/

    Pozdrawiam. PK.

  • 2. Data: 2014-02-24 16:03:20
    Temat: Re: Jak zasilić TL082 (oscyloskop+PC)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Kasztelan" napisał
> [...]
    >zamiast napięć +10V i -10V z złącza RS232 podłączyć +12 i -12 z:
    >a) zasilacza komputera w którym jest karta dzwiękowa?

    Mozna, ale dobrze by bylo odfiltrowac zaklocenia, ktorych pewnie nie
    brakuje.

    >b) innego zasilacza atx stojącego na biurku i nie połączonego z
    >komputerem. Jedyne połączenie to listwa zasilająca. Ale czy to
    >wystarczy?

    A tu jest tak:
    -powinienes oprocz zasilania polaczyc masy, bo inaczej moga plywac,
    -pecety tak maja ze masa i obudowa sa polaczone w zasilaczu z bolcem,
    a bolce w listwie pewnie tez, wiec w sumie masy sa polaczone,
    -ale jak polaczysz dodatkowo, co bym jednak zalecal, to sie robi petla
    mas przez przystawke :-)

    pomocnicza przetwornica, zasilana np z USB ?

    J.

  • 3. Data: 2014-02-24 16:26:57
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    W dniu 2014-02-24 16:03, J.F pisze:
> [...]
    > a bolce w listwie pewnie tez, wiec w sumie masy sa polaczone,
    > -ale jak polaczysz dodatkowo, co bym jednak zalecal, to sie robi petla

    Dziękuję.
    Tak właśnie mi się wydawało ale lepiej zapytać niż rozwalić kartę
    dźwiękową.

    Pozdrawiam. PK.

  • 4. Data: 2014-02-24 16:42:21
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Dziękuję.
    > Tak właśnie mi się wydawało ale lepiej zapytać niż rozwalić kartę
    > dźwiękową.

    A i tak prawdopodobnie uwalisz wejście karty.
    Zupełnie poza tym, zasilanie z części cyfrowej jest zaszumione i to
    mocno z szerokim widmem.
    K.

  • 5. Data: 2014-02-24 17:14:04
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    W dniu 2014-02-24 16:42, John Smith pisze:

    > A i tak prawdopodobnie uwalisz wejście karty.
    > Zupełnie poza tym, zasilanie z części cyfrowej jest zaszumione i to
    > mocno z szerokim widmem.
    > K.

    Zrobiłem rezystorowy dzielnik napięcia i podłączyłem.
    Jakoś to działało. Coś tam widać :)
    Zawsze jakiś LM555 można podejrzeć i częstotliwość policzyć.
    I czy mostek prostowniczy działa można zobaczyć.
    Takie tam proste sprawy :)

    Pozdr. PK.