  • 1. Data: 2009-10-05 20:41:20
    Temat: jaka alternatywa dla Canon EF 70-200 mm f/4L USM?
    Od: "mzmich88" <U...@p...fm>

    Witam. Prosze o pomoc czy jest jakas alternatywa dla tego obiektywu?

    Michal

  • 2. Data: 2009-10-05 20:44:02
    Temat: Re: jaka alternatywa dla Canon EF 70-200 mm f/4L USM?
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Witam. Prosze o pomoc czy jest jakas alternatywa dla tego obiektywu?
    >
    > Michal

    Canon F2.8L IS ;-)
    a serio to zainteresuj się Tamronem 70-200 F2.8 podobnoz
    optycznie jest OK. W Sigme bym sie nie pchał na wszelki
    wypadek.

    Roger

    --
    Marcin Roger Pojałowski
    http://wrota-bieszczadow.pl ; http://studio-roger.pl

  • 3. Data: 2009-10-05 22:00:28
    Od: NomaD_FH <n...@g...com>

    On 5 Paź, 22:44, "Roger from Cracow" <r...@s...pl>
    wrote:

> [...]
    > a serio to zainteresuj się Tamronem 70-200 F2.8 podobnoz
    > optycznie jest OK. W Sigme bym sie nie pchał na wszelki

    Sigma 70-200 2.8 działa bardzo dobrze (przynajmniej w porównaniu do
    tego Tamrona).
    Właśnie miałem duży dylemat - kupno Canona 70-200 L, czy tą Sigme
    (uzywka).
    Cenowo Sigma była odrobinę tańsza.

    Obecnie - mam mieszane uczucia, ale związane z tym, że Sigma - jest
    niezła tam, gdzie potrzeba dużo światła.
    Całkiem poprawna tam, gdzie potrzeba AF (wbrew pozorom - nie działa
    źle). Ale - momentami potrafi zamydlić :/
    Przy reporterce - jednak momentami przydałaby się jakośc i ostrośc tej
    L-ki.

    Pomyśl - do czego będziesz wykrozystywać ten obiektyw. Jak dla mnie -
    przy koncertach/imprezach - raczej alternatywa była niewielka.

    Grzesiek "Nomad_FH"

  • 4. Data: 2009-10-06 06:14:14
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Właśnie miałem duży dylemat - kupno Canona 70-200 L, czy tą Sigme
    > (uzywka).
    > Cenowo Sigma była odrobinę tańsza.

    Pytanie tylko czy ta "odrobina" jest warta zachodu ;-). Każdy posiadacz
    canona wie jakie potencjalne problemy stwarza mariaż canon-sigma... Sam mam
    dwie sigmy. Jedna to błąd młodości (pierwszy obiektyw, jeszcze do analoga
    C300V), druga to już chyba głupota ;-)). Dałem się skusić światłem 2,8,
    którego nie dało się za bardzo wykorzystać ze względu na problemy z AF (był
    okrutny FF). Dopiero wysyłka do serwisu body z tym obiektywem trochę
    pomogła. Z dużym naciskiem na "trochę". Możliwe że sigmy HSM nie mają już
    takich problemów, wtedy oczywiście zwracam honor :-)))

    > Całkiem poprawna tam, gdzie potrzeba AF (wbrew pozorom - nie działa źle).

    Wiele opinii mówi że sigmy mają słabą powtarzalność, możliwe że trafiłeś
    akurat na dobry egzemplarz. Czego Ci życzę :-). Jesli o mnie chodzi to nigdy
    w życiu nie kupię już sigmy... Te które mam wykorzystuję w zasadzie tylko z
    analogiem, na odbitkach 10x15 nie widać mankamentów ;-).

    > Ale - momentami potrafi zamydlić :/

    Co to znaczy "momentami potrafi zamydlić"? Soczewki ma rozlatane czy co?
    ;-)))

    Pozdrawiam :-)))

  • 5. Data: 2009-10-06 07:29:50
    Od: John Smith <u...@e...net>

    mzmich88 napisał(a):
    > Witam. Prosze o pomoc czy jest jakas alternatywa dla tego obiektywu?
    > Michal

    Owszem, nowsza wersja stabilizowana (70-200/4L IS)

    --
    Mirek

  • 6. Data: 2009-10-06 23:12:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mzmich88 pisze:
    > Witam. Prosze o pomoc czy jest jakas alternatywa dla tego obiektywu?

    Może sprecyzuj, dlaczego szukasz alternatywy? Za "krótki"? Za drogi? Za
    "ciemny"? Kolor obudowy nie pasuje do korpusu? ;->

  • 7. Data: 2009-10-07 07:41:56
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Obecnie - mam mieszane uczucia, ale związane z tym, że Sigma - jest
    > niezła tam, gdzie potrzeba dużo światła.
    > Całkiem poprawna tam, gdzie potrzeba AF (wbrew pozorom - nie działa
    > źle).

    co znaczy wbrew pozorom ? ?

    ja mysle ze wbrew oczywistym faktom ludziom wydaje sie ze sigmy mydla.
    A prawda jest taka , ze kazdy ( z nielicznymi wyjatkami ) obiektyw
    wymaga dostrojenia do korpusu ze wzgledu na AF.

    Mam starsza sigme z czasow analogu 400 /5,6.

    dzisiaj kosztuje pewnie grosze i nie oddam jej za zadne skarby.
    rysuje przezajebiscie na przyslonie 5,6 czyli pelnej dziurze.
    Przyslona nie dziala ze wspolczesnymi aparatami , ale to mi nie
    przeszkadza gdyz dla 400 -setki warunki na wieksze przyslony sa
    rzadkoscia.

    aby nie byc goloslownym - zwykle zdjecie z ok 30 - 40 m. z reki -
    widac pory skory. ( i tak zrobilem hurtowy resampling 70% -zdjecie w
    oryginale jest leszcze b rozdzielcze )

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/DivTesty#538
    9757676648194402

    ( zeby zobaczyc trzeby zrobic download)

    oczywiscie dokonalem justacji AF wg tej metody

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/PomiarObiekt
    ywow#5312667993129858818

    wczesniej bylo nieco slabiej.

    Ale - momentami potrafi zamydlić :/

    moja rzadko , raczej to wyjatek

    > Przy reporterce - jednak momentami przydałaby się jakośc i ostrośc tej
    > L-ki.

    watpie , zyby roznice w rozdzielczosci optycznej byly tak duze ze w
    tele zobaczasz to wyraznie.
    sprawdz swoj AF - tam moze lezezc przyzczyna.
    sprawdz ale nie w opraciu o te idiotyczne testy z odl 50 cm.

    odpowiadajac na pytanie watku

    alternatywa:

    70-200/4 is
    70-200/2,8 is
    70-200/4

    tamron 70-200/2,8
    sigma 70-200/2,8

    dwa ostatnie sa sobie rownorzedne.

    wszystkie rysuja znakomicie - drugi na 2,8 troche odpuszcza
    rozdzielczosc.

    dobrym kompromisem ponmiedzy jakoscia optyczna , mechaniczny i cena
    jest obiektyw pierwszy.