  • 31. Data: 2012-03-12 22:34:42
    Temat: Re: jak wyrezać dziurę
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Ma jednak poważną wadę. Jak trzeba zrobić otwór w konkretnym miejscu, czyli
    dokładnie. To nie da się.

    Prawda, kiepsko idzie.

    > Jak elementami wykonawczymi są lampki, głośniki, ekrany to
    > elektronik to opęka. Ale jak urządzenie ma fizycznie coś robić, poruszać się,
    > coś przestawiać to elektronik wysiada.

    Ja daleko sięgnę pamięcią, mechanika zawsze była problemem. Nie chodzi
    tutaj o samą wiedzę, ale o możliwości wykonania czegokolwiek z
    odpowiednią jakością, gdy nie posiada się żadnych potrzebnych narzędzi.
    Nie można wymagać od elektroników, alby w warsztacie mieli kącik z
    frezarką, tokarką czy jeszcze Bóg wie czym. W przypadku hobbystów -
    zupełnie bez szans na profesjonalne wykonanie, choć znam zdolnych i
    chętnych.

    > Amator elektronik bez doskonałej znajomości mechaniki jest w takiej sytuacji
    > bez szans. Wszystkie niepowodzenia wynikające z połączenia elektroniki z
    > mechaniką według mnie wynikają z nieznajomości szeroko pojętej mechaniki
    > przez elektroników.

    Niekoniecznie powodem jest wiedza. Często elektronika (jako hobby)
    łączona jest z ogólną chęcią do majsterkowania, a to doskonały pretekst
    do nabrania doświadczenia, nie sądzisz?

    > Mechanika rządzi się swoimi prawami i nie dopuszcza fajansiarstwa.

    Oj wierz mi - aż za bardzo dopuszcza. Mnie czasami ręce opadają.

> [...]
    > mechaniki. Z wyjątkiem metody nożyczkowej reszta podpowiedzi jest albo byle
    > jaka albo błędna. Bo jak pojawia się dobra podpowiedz żeby użyć wiertła do
    > drewna to zaraz jest błąd z prędkością obrotową. W takim tworzywie bym wiercił
    > wiertłem do drewna z prędkością obrotową w granicach 100obr/min. Oczywiście
    > potrzebny jest statyw i konieczność unieruchomienia pudełka. Da się i zwykłym
    > wiertłem do metalu. Tylko trzeba je umieć naostrzyć. A w zasadzie naostrzyć i
    > w sposób kontrolowany stępić na szlifierce. Wtedy nie poderwie przy

    Zgadnij, ile procent pytanych prze ze mnie osób na stanowisko ślusarza
    wiedziało, jakie obroty należy ustawić dla wiertła fi10mm HSS przy
    wierceniu w zwykłej stali (nie rozwijałem tematu co to znaczy zwykła,
    aby nie dobijać kandydatów).
    To nie jest problem tylko elektroników. Powiedział bym nawet, że
    elektronicy wykazywali się dosyć zdrowym podejściem, w stosunku do
    niedouczonych ślusarzy (tak, pytałem również elektroników o to - aby
    poznać zakres ich wiedzy i chyba trochę z własnej ciekawości).

    Miłego.
    Irek.N.