eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajak w silniku wykrywany jest zapłon?Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    References: <omi4om$29i$1@node2.news.atman.pl> <omi7pe$idt$1@mx1.internetia.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <omj9g8$anf$1@dont-email.me> <omkl8q$5k2$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <omkp98$gob$1@node2.news.atman.pl> <on1nf4$7f7$1@dont-email.me>
    <on1r1l$hi1$1@node2.news.atman.pl> <on22h4$cjd$1@dont-email.me>
    <on6e7j$cot$3$gof@news.chmurka.net> <on70rb$f18$2@dont-email.me>
    <on7lmc$uvj$1@node2.news.atman.pl>
    Organization: : : :
    Date: Fri, 18 Aug 2017 23:36:08 +0200
    User-Agent: slrn/pre1.0.4-2 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 26
    NNTP-Posting-Host: 77.253.217.116
    X-Trace: 1503092214 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 654 77.253.217.116:43254
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:722311
    [ ukryj nagłówki ]

    HF5BS pisze:

    >>> Dokładnie tak jest. Do tego dużo łatwiej zjonizować spaliny niż mieszankę
    >>> paliwowo-powietrzną, więc większość energii idzie na cylinder, który ma
    >>> sprężoną mieszankę.
    >> Czyli świeca otoczona gorącymi spalinami stanowi mniejszy opór i świeca ta
    >> jest "zwarta" dając wyładowanie całej energii z cewki do świecy-siostry,
    >> akurat otoczonej chłodniejszą mieszanką paliwa z powietrzem... sprytne!
    >> :-)
    >
    > Ja nawet myślę, że gdyby obdzielić świece po równo, to też by dało radę.
    > Odstęp na elektrodach, to tam chyba coś koło milimetra, a jak luzem
    > zbliżałem kabel WN (Skarpeta), do zacisku świecy w pracującym silniku,
    > to iskra tak chyba z centymetr miała (i po pracy silnika znać było, że
    > w środku też był przeskok). Ale nawet jak pół, to i tak powinno chyba
    > starczyć, na równe obdzielenie obu świec.

    Może nawet więcej niż centymetr, ale to w powietrzu pod atmosferycznym
    ciśnieniem. W sprężonym skacze mniej ochoczo. No ale jednak skacze w
    jednym i w drugim. W maluchu wcześniej był rozdzielacz, dopiero później
    wprowadzono podwójną cewkę. Ktoś nawet tłumaczył (chyba w telewizorze),
    że to strasznie fajne jest, bo iskra w suwie wydechu dopali spaliny
    i zdrowiej będzie. Ale to akurat jest wierutną bzdurą.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: