  • Data: 2011-04-25 10:59:14
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: Filip KK <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-04-25 10:35, Waldek Godel pisze:

    > Z ruszeniem nie trzeba czekać,

    Jak się ma automat, to jest wskazane odczekać. Zwłaszcza gdy minusowa
    temp jest na zewnątrz. Jak jest ciepło, to nie ma obaw, można od razu
    jechać. Ja jednak zawsze wolę chwilę poczekać, dopóki nie usłyszę jak
    obroty spadają do nominalnej wartości.

    > warto tylko delikatniej obchodzić się z
    > gazem, zanim się nie nagrzeje.

    I tu pytanie, dlaczego? Czy mógłby mi ktoś to wytłumaczyć? Zakładamy, że
    jest temp 15 stopni na zewnątrz. Przecież silnik ma wyższą temperaturę
    na samym starcie, tym samym olej jest ciepły. Chodzi tu o głowicę i o
    rozszerzalność cieplną stopów aluminium (kanalików olejowych)?

    > Kończąc trasę warto dać mu trochę odetchnąć po pałowaniu, jeżeli takowe
    > było.

    Tym samym sugerujesz, że jeśli nie pałujesz a utrzymujesz stałą prędkość
    np. 100 km/h, to nie trzeba.

    > Wjazd na osiedlową drogę i podjazd pod dom z oszczędnym używaniem
    > gazu w zupełności wystarczy.

    I tu się zgodzę, nie pałujemy już na swojej dzielnicy :)