  • Data: 2010-08-24 06:48:46
    Temat: Re: jak sie uzyskuje takei zdjecia?
    Od: Anonymouse <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Sie, 17:15, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Nie ociepla tylko posiada trzy razy mniej soczewek, dzięki czemu nie
    > mamy tak dużego rozproszenia światła, które przy wysokim poziomie w
    > naturze ma zwykle odcień zimny. To jest inny mechanizm, związany z
    > kontrastem. Przy świeczkach okaże się, że Zuiko ociepla.

    Motasz Jasieńku ja zwykle.

    1. Dwa posty wyżej całkowicie kwestionowałeś, że nowoczesny obiektyw
    może wpływać na oddanie barw. Cytowanym tu postem, przyznałeś, że
    jednak taki efekt istnieje.

    2. Na początku twojej wypowiedzi piszesz: "Nie ociepla", natomiast
    całą wypowiedź kończysz: "Zuiko ociepla". Zdecyduj się więc.

    Prawda empiryczna jest natomiast taka, że co obiektyw to nieco inne
    oddanie kolorów. Nie raz, nie dwa, obiektywami Zuiko 40-150mm/3.5-4.5,
    Zuiko 14-54mm, Zuiko 35-100mm na tej samej ogniskowej, robiłem
    dokładnie ten sam kadr i bez problemu, bez patrzenia w exif potrafiłem
    odgadnąć jakim obiektywem było robione zdjęcie i to bez patrzenia w
    100% powiększenie. W rozróżnieniu najbardziej pomocna była właśnie
    różnica w oddaniu kolorów.