  • Data: 2010-08-25 20:55:50
    Temat: Re: jak sie uzyskuje takei zdjecia?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Marek Dyjor" i53t8q$915$...@n...onet.pl

    > Próbowałeś brać jakieś pigułki?

    Tak -- telfexo. A Ty spróbuj kiedyś zobaczyć, jak wygląda zapis
    CR2 i PNG oraz TIFF i BMP, bo na razie to reprezentujesz poziom
    zerowy. :) CR2 można zmienić (na przykład ekspozycję) i zapisać
    oraz ponownie :) zedytować tak, iż ta ekspozycja wróci na swoje
    miejsce i cały CR2 będzie po tych dwóch edycjach wyglądał co do
    bita dokładnie tak jak przed tymi dwiema zmianami. JPG zapisany
    ponownie (nawet bez jakiejkolwiek :) edycji) rzadko wygląda tak
    samo, natomiast TIFF czy BMP bez edycji może wyglądać tak samo,
    gdyż nie ma tam kompresji stratnej jaka ma miejsce w JPG; w PNG
    można dokonać dwóch zmian, które w efekcie dadzą taki sam plik.

    A teraz, skoro uważasz, że nie umiem dorównać Tobie, napiszę
    ci, że takiego chuja jak ty nie spotyka się zbyt często -- weź
    sobie jakieś pigułki i spierdalaj do psychiatry. :)

    Powyższy akapit pokazuje, iż umiem pisać Twoim językiem, :) ale
    jakoś tak się stało, że wolę swój język -- jakżesz niezrozumiały
    w rzymskokatolickiej Polsce Jana Pawła II.

    Ja wiem, jak wyglądają zapisy w CR2 czy BMP, mniej więcej jak wygląda
    kanał alpha w PNG (i w ICO -- a ICO czasami przypomina BMP) ale wątpię
    w to, że Ty kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym, co ulega zmianie
    w CR2, gdy zmieniasz coś jakimś suwaczkiem -- na przykład co ulega
    zmianie w CR2, gdy zmieniasz tam balans beli, a co ulega zmianie
    w TIFF czy w JPG, gdy ruszasz balansem bieli w obrazkach zapisanych
    w tych formatach. Gdybyś wiedział -- moglibyśmy ze sobą porozmawiać.

    Jak wrócisz od psychiatry, możesz zmienić coś w CR2 (czy w innym RAW)
    i zapisać plik, po czym zedytować tak zapisany plik w taki sposób, że
    po tych dwóch zmianach otrzymasz dokładnie to, co przed tymi dwiema zmianami.
    Ani w TIFF, ani w BMP, ani tym bardziej w JPG taka sztuczka się nie powiedzie,
    gdyż inaczej zapisuje się w tych formatach dokonywane zmiany niż w CR2. Oczywiście
    pomijam pseudoetytowanie specjalnymi programami, które dokonują jedynie dopisania
    informacji do edytowanego pliku -- zrozumiałej jedynie sobie, ale nie zmieniają
    całego JPG czy TIFF... :)

    -=-

    Gdy idiocie kończą się argumenty (jak tobie) zaczyna obrażanie adwersarza.
    Ja też potrafię obrażać, ale droga ta prowadzi donikąd. :) Gdybyś miał choć
    nikłe pojęcie o RAWkowatych formatach, pojąłbyś, dlaczego piszę o kanale alpha
    w PNG. Wątpię jednak w to, że kiedykolwiek zastanawiałeś się nad zapisem
    RAWkowatym czy zapisem tego kanału w PNG czy w innych formatach. Oczywiście
    nie twierdzę, że zapis informacji w RAWkach ma miejsce na dodatkowych
    bitach poszczególnych pikseli, jak ma miejsce w PNG kanał alpha.

    -=-

    Temu, kto miał do czynienia z wieloma formatami zapisu bitmapy, CR2 (czy
    inny RAW) jawi się jak zwykły format zapisu bitmapy, ale głąbowi wydaje
    się ten zapis tajemniczym. A t po prostu zwykła mapa bitowa z dopiskami
    -- z masą dopisków, z EXIFami, z miniaturkami kompresowanymi do JPG,
    ale nadal zwykły zapis bitmapowy. :) Na dodatek cwanie kompresowany
    bezstratnie -- jednowarstwowy TIFF (albo BMP -- ten jest zwykle bardzo
    prosty) bez dokładek, tej samej wielkości liczonej liczbą pikseli zajmuje
    kilka razy więcej miejsca niż RAW, gdyż na każdy piksel przypada
    (niepotrzebnie) za dużo bitów, których aparat zwykle nie wykorzystuje
    z uwagi na techniczne niemożliwości matrycy.

    Ja wiem, jak wygląda zapis CR2, wiem na czym polega oszczędność miejsca
    (sam kiedyś pisałem algorytmy tak pakujące) natomiast ty nie masz o tym
    żadnego pojęcia. Zamiast jakiejkolwiek dyskusji prowadzisz rozmowę tak,
    jak ,,obrońcy krzyża''. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'