-
181. Data: 2011-06-27 08:47:28
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2011-06-26 00:36, Borys Pogoreło pisze:
> Dnia Sat, 25 Jun 2011 23:12:28 +0200, Mirek Ptak napisał(a):
>
>> km/h) różnicy nie będzie - najprawdopodobniej okiem tego nie zobaczysz.
>> Potem policz ile ta różnica powinna wynosić na podstawie Twojej teorii o
>> promieniu koła. Chętnie przeczytam jakie miałeś wyniki :)
>
> Obstawiam "Nie będę sobie niszczył opon, by obalać wasze kretynizmy" ;-)
Gdybyś miał rację, to dawno zrobiłbyś taki test i umieścił filmik. Nie
zrobiłeś tego bo doskonale wiesz, że piszesz bzdury.
A.
-
182. Data: 2011-06-27 08:53:13
Temat: Re: jak oni to robiš ?
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2011-06-26 17:21, J.F. pisze:
> Zaraz, a jaka jest teza ?
>
> Juz kiedys pisalem. Promien napompowanego kola wynosi np 30cm.
> Obwod bieznika wynosi 188.4cm.
> Spuscisz powietrze, promien spadnie powiedzmy o 5 cm, ale obwod
> bieznika nadal bedzie 188.4 .. no moze troche mniej, 187.4 cm
> powiedzmy.
To co napisałeś będzie prawdziwe w następujących przypadkach
1. Guma nie jest rozciągliwa
2. Czytający nie skończyli podstawówki
3. Ich IQ < 50
> To po jednym obrocie felgi auto ile przejedzie ?
2*pi*r -> wpisz w linii poleceń "calc" i oblicz sobie.
Pozdrawiam,
A.
-
183. Data: 2011-06-27 10:15:55
Temat: Re: jak oni to robiš ?
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2011-06-27 08:53, *Arek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
> 1. Guma nie jest rozciągliwa
Bingo! guma bieżnika opony jest zbrojona kordem i rozciąga się w bardzo
ograniczonym stopniu.
Drugi punkt tez się da do ciebie podpasować :)
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
184. Data: 2011-06-27 11:15:01
Temat: Re: jak oni to robi? ?
Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Mon, 27 Jun 2011, Arek wrote:
>>> Juz kiedys pisalem. Promien napompowanego kola wynosi np 30cm.
>>
>> Dodaj jeszcze - *nieobciążonego* :) Bo obciążone koło się ugnie i jego
>> obwód przestanie być okręgiem ;-)
>
> Dlaczego analizujesz tą część koła która nie styka się z podłożem? Na co to
> ma wpływ?
Na rzeczywisty promień toczny koła :)
> Interesują Cię tylko dwa punkty, punkt styku z podłożem oraz środek
> obrotu.
No ale ja przecież cały czas dokładnie o tym właśnie pisze :)
> Jeżeli analizujesz w tym przypadku coś więcej, to jesteś niezłym
> magikiem, ale niestety podstawówki kończyć nie powinieneś.
Na Twoim przykładzie widać, że czytanie cudzych tekstów ze zrozumieniem
bywa bardzo trudne... ;-)
> Twierdzisz, że podczas normalnej jazdy opona cały czas się ślizga w ten
> sposób kompensuje różnice w ciśnieniu w stosunku do... no właśnie do czego?
Obwód bieżnika opony jest większy niż 2 * pi * rzeczywisty promień toczny
koła, stąd uślizg. Dla mnie to proste jak budowa cepa :)
> Jeszcze raz powtarzam, punkty styku <-> środek obrotu. Nic więcej.
> Reszta to wynik Twojej rozbujałej wyobraźni.
Ponawiam apel o czytanie ze zrozumieniem :)
W.
-
185. Data: 2011-06-27 11:26:57
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Mon, 27 Jun 2011, Arek wrote:
>> Kompletny "kapeć" zachowuje się dokładnie tak samo, jak felga tocząca
>> się po drodze (z dokładnością do cienkiej warstwy gumy "mielonej"
>> pomiędzy wspomnianą felgą a podłożem) :)
>
> Na pewno nie. Sprawdź kredą RoMana, przy kompletnym kapciu wirtualnie opona
> schodzi poniżej poziomu jezdni - cokolwiek to może znaczyć tak jest!:)
Zamiast "gdybać", z czystej ciekawości zrobię dziś po południu odpowiedni
test i podzielę się z Wami wynikami :)
W.
-
186. Data: 2011-06-27 15:18:23
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2011-06-27 11:26, Wojtek Borczyk pisze:
> On Mon, 27 Jun 2011, Arek wrote:
>
>>> Kompletny "kapeć" zachowuje się dokładnie tak samo, jak felga tocząca
>>> się po drodze (z dokładnością do cienkiej warstwy gumy "mielonej"
>>> pomiędzy wspomnianą felgą a podłożem) :)
>>
>> Na pewno nie. Sprawdź kredą RoMana, przy kompletnym kapciu wirtualnie
>> opona schodzi poniżej poziomu jezdni - cokolwiek to może znaczyć tak
>> jest!:)
>
> Zamiast "gdybać", z czystej ciekawości zrobię dziś po południu
> odpowiedni test i podzielę się z Wami wynikami :)
Czekam. Tylko nie zapomnij wziąć kredy RoMana bo tylko ona może mieć te
magiczne właściwości.
I jeszcze jedno, wynik wyślij do producentów czujnika, który
wykorzystuję zmianę średnicy koła do sygnalizowania mniejszego ciśnienia
w kołach. Bo może oni jeszcze nie wiedzą, że sprzedają niedziałający
system. Mogą nie czytać pms'a.
A.
-
187. Data: 2011-06-27 15:19:50
Temat: Re: jak oni to robi? ?
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2011-06-27 11:15, Wojtek Borczyk pisze:
> On Mon, 27 Jun 2011, Arek wrote:
>
>>>> Juz kiedys pisalem. Promien napompowanego kola wynosi np 30cm.
>>>
>>> Dodaj jeszcze - *nieobciążonego* :) Bo obciążone koło się ugnie i jego
>>> obwód przestanie być okręgiem ;-)
>>
>> Dlaczego analizujesz tą część koła która nie styka się z podłożem? Na
>> co to ma wpływ?
>
> Na rzeczywisty promień toczny koła :)
No to już nie mam więcej pytań. Masz rację:)
Pozdrawiam,
A.
-
188. Data: 2011-06-27 20:08:15
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
Dnia Mon, 27 Jun 2011 08:47:28 +0200, Arek napisał(a):
>> Obstawiam "Nie będę sobie niszczył opon, by obalać wasze kretynizmy" ;-)
>
> Gdybyś miał rację, to dawno zrobiłbyś taki test i umieścił filmik. Nie
> zrobiłeś tego bo doskonale wiesz, że piszesz bzdury.
Nie chce mi się niszczyć opon, by udowadniać wasze nieuctwo matematyczne.
:-)
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl
-
189. Data: 2011-06-27 20:10:21
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
news:4e079ca1$0$2494$65785112@news.neostrada.pl...
> Cavallino wrote:
>
>>> Pytam na ile wg Ciebie znacząca dla pomiaru pokonanej odległosci
>>> jest zmiana geometrii koła wynikająca z mniejszej ilości powietrza?
>>
>> Na pewno nie liniowo, jeśli o to Ci chodzi, kapeć nie zachowuje się
>> jak mniejsze koło.
>
> Czyli "test RoMana" zaliczony :-)
Ke?
-
190. Data: 2011-06-27 20:11:37
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1106262359190.85179@moon.astro.
amu.edu.pl...
> On Sun, 26 Jun 2011, Cavallino wrote:
>
>> Na pewno nie liniowo, jeśli o to Ci chodzi, kapeć nie zachowuje się jak
>> mniejsze koło.
>
> Kompletny "kapeć" zachowuje się dokładnie tak samo, jak felga tocząca się
> po drodze (z dokładnością do cienkiej warstwy gumy "mielonej" pomiędzy
> wspomnianą felgą a podłożem) :)
Kompletny pewnie tak, ale tam była gadka o upuszczeniu 1 bara.