eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjak oni to robią ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 253

  • 181. Data: 2011-06-27 08:47:28
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-26 00:36, Borys Pogoreło pisze:
    > Dnia Sat, 25 Jun 2011 23:12:28 +0200, Mirek Ptak napisał(a):
    >
    >> km/h) różnicy nie będzie - najprawdopodobniej okiem tego nie zobaczysz.
    >> Potem policz ile ta różnica powinna wynosić na podstawie Twojej teorii o
    >> promieniu koła. Chętnie przeczytam jakie miałeś wyniki :)
    >
    > Obstawiam "Nie będę sobie niszczył opon, by obalać wasze kretynizmy" ;-)

    Gdybyś miał rację, to dawno zrobiłbyś taki test i umieścił filmik. Nie
    zrobiłeś tego bo doskonale wiesz, że piszesz bzdury.

    A.



  • 182. Data: 2011-06-27 08:53:13
    Temat: Re: jak oni to robiš ?
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-26 17:21, J.F. pisze:

    > Zaraz, a jaka jest teza ?
    >
    > Juz kiedys pisalem. Promien napompowanego kola wynosi np 30cm.
    > Obwod bieznika wynosi 188.4cm.
    > Spuscisz powietrze, promien spadnie powiedzmy o 5 cm, ale obwod
    > bieznika nadal bedzie 188.4 .. no moze troche mniej, 187.4 cm
    > powiedzmy.

    To co napisałeś będzie prawdziwe w następujących przypadkach
    1. Guma nie jest rozciągliwa
    2. Czytający nie skończyli podstawówki
    3. Ich IQ < 50

    > To po jednym obrocie felgi auto ile przejedzie ?

    2*pi*r -> wpisz w linii poleceń "calc" i oblicz sobie.

    Pozdrawiam,
    A.


  • 183. Data: 2011-06-27 10:15:55
    Temat: Re: jak oni to robiš ?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-06-27 08:53, *Arek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > 1. Guma nie jest rozciągliwa

    Bingo! guma bieżnika opony jest zbrojona kordem i rozciąga się w bardzo
    ograniczonym stopniu.

    Drugi punkt tez się da do ciebie podpasować :)
    --
    Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 184. Data: 2011-06-27 11:15:01
    Temat: Re: jak oni to robi? ?
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Mon, 27 Jun 2011, Arek wrote:

    >>> Juz kiedys pisalem. Promien napompowanego kola wynosi np 30cm.
    >>
    >> Dodaj jeszcze - *nieobciążonego* :) Bo obciążone koło się ugnie i jego
    >> obwód przestanie być okręgiem ;-)
    >
    > Dlaczego analizujesz tą część koła która nie styka się z podłożem? Na co to
    > ma wpływ?

    Na rzeczywisty promień toczny koła :)

    > Interesują Cię tylko dwa punkty, punkt styku z podłożem oraz środek
    > obrotu.

    No ale ja przecież cały czas dokładnie o tym właśnie pisze :)

    > Jeżeli analizujesz w tym przypadku coś więcej, to jesteś niezłym
    > magikiem, ale niestety podstawówki kończyć nie powinieneś.

    Na Twoim przykładzie widać, że czytanie cudzych tekstów ze zrozumieniem
    bywa bardzo trudne... ;-)

    > Twierdzisz, że podczas normalnej jazdy opona cały czas się ślizga w ten
    > sposób kompensuje różnice w ciśnieniu w stosunku do... no właśnie do czego?

    Obwód bieżnika opony jest większy niż 2 * pi * rzeczywisty promień toczny
    koła, stąd uślizg. Dla mnie to proste jak budowa cepa :)

    > Jeszcze raz powtarzam, punkty styku <-> środek obrotu. Nic więcej.
    > Reszta to wynik Twojej rozbujałej wyobraźni.

    Ponawiam apel o czytanie ze zrozumieniem :)

    W.


  • 185. Data: 2011-06-27 11:26:57
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Mon, 27 Jun 2011, Arek wrote:

    >> Kompletny "kapeć" zachowuje się dokładnie tak samo, jak felga tocząca
    >> się po drodze (z dokładnością do cienkiej warstwy gumy "mielonej"
    >> pomiędzy wspomnianą felgą a podłożem) :)
    >
    > Na pewno nie. Sprawdź kredą RoMana, przy kompletnym kapciu wirtualnie opona
    > schodzi poniżej poziomu jezdni - cokolwiek to może znaczyć tak jest!:)

    Zamiast "gdybać", z czystej ciekawości zrobię dziś po południu odpowiedni
    test i podzielę się z Wami wynikami :)

    W.


  • 186. Data: 2011-06-27 15:18:23
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-27 11:26, Wojtek Borczyk pisze:
    > On Mon, 27 Jun 2011, Arek wrote:
    >
    >>> Kompletny "kapeć" zachowuje się dokładnie tak samo, jak felga tocząca
    >>> się po drodze (z dokładnością do cienkiej warstwy gumy "mielonej"
    >>> pomiędzy wspomnianą felgą a podłożem) :)
    >>
    >> Na pewno nie. Sprawdź kredą RoMana, przy kompletnym kapciu wirtualnie
    >> opona schodzi poniżej poziomu jezdni - cokolwiek to może znaczyć tak
    >> jest!:)
    >
    > Zamiast "gdybać", z czystej ciekawości zrobię dziś po południu
    > odpowiedni test i podzielę się z Wami wynikami :)

    Czekam. Tylko nie zapomnij wziąć kredy RoMana bo tylko ona może mieć te
    magiczne właściwości.

    I jeszcze jedno, wynik wyślij do producentów czujnika, który
    wykorzystuję zmianę średnicy koła do sygnalizowania mniejszego ciśnienia
    w kołach. Bo może oni jeszcze nie wiedzą, że sprzedają niedziałający
    system. Mogą nie czytać pms'a.

    A.


  • 187. Data: 2011-06-27 15:19:50
    Temat: Re: jak oni to robi? ?
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-27 11:15, Wojtek Borczyk pisze:
    > On Mon, 27 Jun 2011, Arek wrote:
    >
    >>>> Juz kiedys pisalem. Promien napompowanego kola wynosi np 30cm.
    >>>
    >>> Dodaj jeszcze - *nieobciążonego* :) Bo obciążone koło się ugnie i jego
    >>> obwód przestanie być okręgiem ;-)
    >>
    >> Dlaczego analizujesz tą część koła która nie styka się z podłożem? Na
    >> co to ma wpływ?
    >
    > Na rzeczywisty promień toczny koła :)

    No to już nie mam więcej pytań. Masz rację:)

    Pozdrawiam,
    A.


  • 188. Data: 2011-06-27 20:08:15
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 27 Jun 2011 08:47:28 +0200, Arek napisał(a):

    >> Obstawiam "Nie będę sobie niszczył opon, by obalać wasze kretynizmy" ;-)
    >
    > Gdybyś miał rację, to dawno zrobiłbyś taki test i umieścił filmik. Nie
    > zrobiłeś tego bo doskonale wiesz, że piszesz bzdury.

    Nie chce mi się niszczyć opon, by udowadniać wasze nieuctwo matematyczne.
    :-)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl


  • 189. Data: 2011-06-27 20:10:21
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:4e079ca1$0$2494$65785112@news.neostrada.pl...
    > Cavallino wrote:
    >
    >>> Pytam na ile wg Ciebie znacząca dla pomiaru pokonanej odległosci
    >>> jest zmiana geometrii koła wynikająca z mniejszej ilości powietrza?
    >>
    >> Na pewno nie liniowo, jeśli o to Ci chodzi, kapeć nie zachowuje się
    >> jak mniejsze koło.
    >
    > Czyli "test RoMana" zaliczony :-)

    Ke?


  • 190. Data: 2011-06-27 20:11:37
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1106262359190.85179@moon.astro.
    amu.edu.pl...
    > On Sun, 26 Jun 2011, Cavallino wrote:
    >
    >> Na pewno nie liniowo, jeśli o to Ci chodzi, kapeć nie zachowuje się jak
    >> mniejsze koło.
    >
    > Kompletny "kapeć" zachowuje się dokładnie tak samo, jak felga tocząca się
    > po drodze (z dokładnością do cienkiej warstwy gumy "mielonej" pomiędzy
    > wspomnianą felgą a podłożem) :)

    Kompletny pewnie tak, ale tam była gadka o upuszczeniu 1 bara.

strony : 1 ... 10 ... 18 . [ 19 ] . 20 ... 26


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: