  • 11. Data: 2016-01-20 14:57:34
    Temat: Re: jak dziala myszka?
    Od: b...@g...com

    użytkownik a...@g...com napisał:
    > jak dziala myszka

    Hajtech Panie, algorytmy, kamery lasery. Odpuść.

  • 12. Data: 2016-01-20 15:03:08
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-01-20 o 13:06, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup
    >
    > Tak swoja droga - w dawniejszych czasach w takich pasujacych myszkach
    > zdarzalo mi sie przelaczniki pod przyciskami wymieniac.
    > Nie wytrzymywaly zbyt dlugo - rok ?
    >
    > A od dawna tego nie robie, a myszki pare lat wytrzymuja.
    > Zmienili te przyciski, polepszyli ? Myszki to w sumie potanialy.

    Pograj w CSa to będziesz musiał wymieniać co rok :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2016-01-20 15:03:10
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Zadnego, wymienialem caly przelacznik. Od razu, bo nierozbieralny, to i
    > czyszczenia nie bylo.
    >
    > Fakt - wymienialem te membrankowe przyciski, moze teraz sa inne, o innej
    > budowie.

    Mikroswitch... alias przełącznik migowy, membranki to chujoza...

    > No, siarki w paliwach coraz mniej.

    No i te paliwa zgodne z RoHS :P

    > Watpie - to jednak dluzszy czas wytrzymywalo.

    W najtańszych taniochach, że nasrać na to szkoda, potrafiło szybko się
    zrypać.
    Kiedyś, wprawdzie nie przełącznik, ale mini-jack stereo, 3.5, chciałem
    zrobić sobie kabelek do połaczenia karty brzęczącej z ... nieważne. Kupiłem,
    zmontowałem, ki wał, nie gra, albo przerywa... Się okazało, że wadliwy był
    wtyk. Poszedłem do sklepu z omomierzem, na 12 ledwo się udało akurat dwa
    wybrać zdatne do użytku. A pozostałe 10? Klient kupi zapewne... To
    przełączników by nie narobili pardon le mot chujowych?

    > No chyba ze ta dwuletnia europejska gwarancja ... myslicie, ze wielu
    > klientow reklamowaloby mysz np po roku ?

    A cholera wie... Kto się na gorącym sparzył, na zimne dmucha.

    --
    mus musculus

  • 14. Data: 2016-01-20 15:07:27
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-01-20 o 12:47, a...@g...com pisze:
    > mam juz kilka :))
    > 1 swieci ale po podlaczeniu w usb gniazdo laptopa nawet nie pipsnie windows
    > 2- przerywa
    > 3-kabelek przy wtyczce usb przerywa
    >
    > i mysle ze to glowne uszkodzenia myszek, ten usb kabelek przy wtyczce
    > bo popatrzalem na plytke i wyglada wsio dobrze, luty itd
    >
    > prosze o uwagi

    Najczęściej psują się kabelki i przyciski. Da się zmienić. Ale kabel USB
    od myszki można wymienić na kabel USB od innej myszki bo zwykły jest za
    sztywny. Możesz też go przyciąć bo najczęściej psuje się w okolicach
    wyjścia z korpusu myszki.
    Nieporozumieniem jest stosowanie do laptopa myszki z kabelkiem. Myszki
    radiowe kosztują od 25 zł.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 15. Data: 2016-01-20 15:08:51
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 20 Jan 2016 09:27:17 +0100 Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> napisał:

    >Działa na zasadzie kabelka. Jeśli zepsuta, to przeważnie
    >kabelek gdzieś pęcnięty.

    A "gdzieś" jest praktycznie zawsze w miejscu gdzie kabelek wchodzi do
    obudowy. Obciąć przewód parę centymetrów od tego miejsca, odizolować,
    wlutować na płytkę (złącze zawsze wylutowuję i wyrzucam przy tej
    okazji). Zabezpieczyć przy płytce klejem termotopliwym i gotowe.
    Moją główną mysz naprawiałem tak 3 albo 4 razy.

  • 16. Data: 2016-01-20 15:20:06
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 20 Jan 2016 10:31:01 +0100 "J.F." <j...@p...onet.pl>
    napisał:

    >A nadal swieci ? Bo albo kabelek urwany, albo przeczyscic trzeba.

    Dość często jest tak że nadal świeci, a jednak któraś żyłka jest
    przerwana i mysz nie działa.
    Tu nie ma się co zastanawiać, mierzyć itp. Trzeba uciąć, przelutować i
    już. Nie spotkałem się z inną awarią w tych myszach, a kabelki
    skracałem już klikanaście razy - zawsze pomagało.

    >A moze stol zmieniles ? Musi byc na nim cos, co kamera wypatrzy i moze
    >przesuniecie wyliczyc.
    >Jak idealnie gladki, bez zadnego wzoru, rysy ani drobinki kurzu, to
    >taka myszka nie dziala.

    Tak, a nawet na niektórych "wzorzystych" powierzchniach potrafi nie
    działać. A pierwsze myszy optyczne, te z lat 80-tych, wymagały do
    działania specjalnej podkładki, która była sprzedawana w komplecie z
    myszą i miała nadrukowane linie w dwóch kolorach. Taka mysz miała na
    spodzie dwa "oczka" - dla każdej osi osobno - zapewne nie miała w
    środku kamery tylko transoptory odbiciowe.

  • 17. Data: 2016-01-20 15:22:26
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 20 Jan 2016 05:54:45 -0800 (PST) b...@g...com napisał:

    >Obciąć 5cm przewodu wychodzącego z myszy
    >i przylutować. Przeczyścić wacikiem, ostatnio
    >alkohol izopropylowy rozpuścił mi plastik, wziął
    >i zmatowiał.

    Może to była mieszanka izopropanolu z etanolem, albo acetonem. Sam
    izopropanol nie uszkadza tworzyw typu PS, PMMA itp.

    >Jak operacja się uda, ale pacjent zejdzie, kupić nowe.

    Raczej trudno żeby zszedł.

  • 18. Data: 2016-01-20 15:26:07
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 20 Jan 2016 15:07:27 +0100 Mario <M...@...pl> napisał:

    >Nieporozumieniem jest stosowanie do laptopa myszki z kabelkiem. Myszki
    >radiowe kosztują od 25 zł.

    A może ktoś nie lubi myszy radiowych? Np. ja :-) Skrócenie kabelka raz
    na dwa-trzy lata to mniejszy kłopot niż chrzanienie się z bateriami.

  • 19. Data: 2016-01-20 15:32:39
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-01-20 o 15:26, __Maciek pisze:

    > A może ktoś nie lubi myszy radiowych? Np. ja :-) Skrócenie kabelka raz
    > na dwa-trzy lata to mniejszy kłopot niż chrzanienie się z bateriami.

    Noszenie w torbie laptopa myszy z kabelkiem, znacznie skraca żywotność
    kabelka.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 20. Data: 2016-01-20 15:39:41
    Od: b...@g...com

    użytkownik __Maciek napisał:

    > Może to była mieszanka izopropanolu z etanolem, albo acetonem. Sam
    > izopropanol nie uszkadza tworzyw typu PS, PMMA itp.

    Prosto z butelki 99% IPA. Soczewka zrobiła się
    matowa, różne badziewia tym czyściłem,
    większość plastików była odporna, jednak raz zmatowiało.