  • Data: 2009-07-28 16:07:30
    Temat: Re: ja w sprawie domowego studia
    Od: XX YY <j...@u...at> szukaj wiadomości tego autora

    On 27 Jul., 19:01, "Wojtek B." <a...@o...pl> wrote:
    > pisalem kilka tygodni temu o porade w sprawie domowego studia dla
    > poczatkujacego. Czytalem fora, przegladalem oferty i dowiedzialem sie przy
    > okazji ze oswietlenie dzielimy na stale ( nie znam fachowej nazwy) oraz
    > flash. Moje studio znajdowac sie bedzie w pokoju goscinnym o wymiarach ok
    > 6x5x2.5m. Narazie myslalem o zakupie dwoch zrodel swiatla i dwoch
    > softboxach, kazde o mocy ok 600W. ( portrety, dzieci, high i low key ) Moje
    > pytania to:
    > jakie wymiary powinny miec softboxy by byly w miare uniwersalne?
    > jakie oswietlenie... stale czy flash?
> [...]

    a dlaczego nie chcesz lamp blyskowych z pilotami ?

    takie silne swiatlo 2*600 w meczy model - nikt nie bedzie chcial
    dluzej pozowac.
    nawet jesli przez tyrystor na czas modelowania oslabisz to na czas
    zdjecia bedziesz musial mocniej.
    grzeje jak cholera ,po paru minutach trza sie rozbierac niemal do
    rosolu , zre pradu i jest duze.

    male lampy blyskowe 200 - 300 ws chyba sa w warunkach domowych b.
    praktyczne.