eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikainterfejsy diagnistyczne OBD2 VAG i Renault - różnicaRe: interfejsy diagnistyczne OBD2 VAG i Renault - różnica
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Robgold" <r...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: interfejsy diagnistyczne OBD2 VAG i Renault - różnica
    Date: Tue, 2 Nov 2010 00:47:15 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 45
    Message-ID: <ianji5$spj$1@inews.gazeta.pl>
    References: <iamtjl$g4c$1@news.vectranet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 93.175.83.7
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1288655237 29491 93.175.83.7 (1 Nov 2010 23:47:17 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Nov 2010 23:47:17 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <iamtjl$g4c$1@news.vectranet.pl>
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18263
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-User: robgold
    X-Antivirus: avast! (VPS 101101-0, 2010-11-01), Outbound message
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:598438
    [ ukryj nagłówki ]

    Interfejs moze byc taki sam natomiast rozne jest do nich oprogramowanie.
    Dodatkowo, w tych bardziej zaawansowanych interfejsach producenci celowo
    zmenili standardowe sterowniki dla kowerterow COM aby widzialy je tylko ich
    programy.

    Dla uscislenia, ISO9141-2 K-line to opis warstwy fizyczniej, KWP2000 to
    protokol komunikacji. KWP mozesz miec rownie dobrze opakowanego ramkami CAN
    i przeslanego po nim.


    Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:iamtjl$g4c$1@news.vectranet.pl...
    > Zostałem zapytany ostatnio czym się różnią między sobą dwa interfejst
    > kabelkowe
    > - ja nie wiem. Może ktoś na forum ma większe rozeznanie.
    >
    > Mianowicie są dwa kabelki (interfefsy) które po podłączeniu do komputera
    > przez gniazdo USB
    > dodają do systemu dodatkowy port COM. Zakończone są identycznymi
    > wtyczkami. Z jednej strony USB, drugiej wtykiem do gniazda
    > diagnostycznego.
    >
    > Z drugiej strony tworzą interfejs K-Line według normy ISO 9141-2 -
    > nazywany często KWP 2000.
    > Nie jest to CAN.
    >
    > Przykład interfejsu OBD2<=>COM :
    >
    > http://pinoutsguide.com/images/obd2_iso9141-2_cable.
    gif
    >
    >
    > Na moje to bez względu na typ samochodu sam interfejs sprzętowy powinien
    > być identyczny.
    >
    > Ale mechanicy twierdzą, że interfejsem do samochodów grupy VAG
    > (VW,audi,skoda,seat) nie można sprawdzać pojazdów Renault (dacia, nissan)
    > i odwrotnie.
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: