-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Robgold" <r...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: interfejsy diagnistyczne OBD2 VAG i Renault - różnica
Date: Tue, 2 Nov 2010 00:47:15 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 45
Message-ID: <ianji5$spj$1@inews.gazeta.pl>
References: <iamtjl$g4c$1@news.vectranet.pl>
NNTP-Posting-Host: 93.175.83.7
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1288655237 29491 93.175.83.7 (1 Nov 2010 23:47:17 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Nov 2010 23:47:17 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <iamtjl$g4c$1@news.vectranet.pl>
X-Antivirus-Status: Clean
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18263
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-User: robgold
X-Antivirus: avast! (VPS 101101-0, 2010-11-01), Outbound message
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:598438
[ ukryj nagłówki ]Interfejs moze byc taki sam natomiast rozne jest do nich oprogramowanie.
Dodatkowo, w tych bardziej zaawansowanych interfejsach producenci celowo
zmenili standardowe sterowniki dla kowerterow COM aby widzialy je tylko ich
programy.
Dla uscislenia, ISO9141-2 K-line to opis warstwy fizyczniej, KWP2000 to
protokol komunikacji. KWP mozesz miec rownie dobrze opakowanego ramkami CAN
i przeslanego po nim.
Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości
news:iamtjl$g4c$1@news.vectranet.pl...
> Zostałem zapytany ostatnio czym się różnią między sobą dwa interfejst
> kabelkowe
> - ja nie wiem. Może ktoś na forum ma większe rozeznanie.
>
> Mianowicie są dwa kabelki (interfefsy) które po podłączeniu do komputera
> przez gniazdo USB
> dodają do systemu dodatkowy port COM. Zakończone są identycznymi
> wtyczkami. Z jednej strony USB, drugiej wtykiem do gniazda
> diagnostycznego.
>
> Z drugiej strony tworzą interfejs K-Line według normy ISO 9141-2 -
> nazywany często KWP 2000.
> Nie jest to CAN.
>
> Przykład interfejsu OBD2<=>COM :
>
> http://pinoutsguide.com/images/obd2_iso9141-2_cable.
gif
>
>
> Na moje to bez względu na typ samochodu sam interfejs sprzętowy powinien
> być identyczny.
>
> Ale mechanicy twierdzą, że interfejsem do samochodów grupy VAG
> (VW,audi,skoda,seat) nie można sprawdzać pojazdów Renault (dacia, nissan)
> i odwrotnie.
>
>
>
>
>
>
>
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prośba o identyfikację komponentu
- Smart gniazdko straciło na zasięgu wifi?
- Smart gniazdko straciło zasięg wifi?
- nurtuje mnie
- dziwna sprawa...
- Laptop MSI się nie uruchamia.
- Dobra listwa LED (CRI 90-95, bez migotania)
- masowe programowanie AVR
- Fajny pomysł na monitor z klawiaturą
- Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- Aparat, zewnętrzny mikrofon, brum
- Wieszanie się przy aktywnym SMP
- Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- Odkurzacz mnie bije :(
- Rapsberry Pi i synchronizacja plików
Najnowsze wątki
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-18 Ostrów Wielkopolski => Laravel PHP Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=
- 2024-10-18 doładowania 5zł
- 2024-10-17 Prośba o identyfikację komponentu
- 2024-10-17 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-10-17 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-10-17 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-10-17 Warszawa => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-17 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-10-17 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-17 Brat k.o.medianta