  • Data: 2011-05-23 21:14:25
    Temat: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Maj, 12:53, Andrzej Jarzabek <a...@g...com> wrote:

    [Większość wyciąłem, bo w sumie to się chyba zgadzamy, tylko różnie to
    nazywamy.]

    > Agile mówi mniej więcej tyle, że należy pisać testy, które sprawdzają,
    > czy program działa. To, jakie dokładnie te testy mają być i co
    > obejmować pozostawia się do decydowania odpowiednim członkom zespołu.
    >
    > I ja się w tym zgadzam, że _prawie_ zawsze dla każdego większego
    > programu, który będzie robiony dłużej niż 2 miesiące przez więcej niż
    > 1-2 osoby i ma szanse mieć dodawaną jakąś funkcjonalność, np. w
    > postaci kolejnych wersji, _jakieś_ testy automatyczne warto napisać.
    > Niezależnie od tego, czy się akurat stosuje agile, czy nie.

    No właśnie. Dlatego *jakieś* testy piszę i pomaga mi to w trzymaniu
    fasonu przy różnych zmianach. Ale nie nazywam tego "agile", bo robię
    to wybiórczo. Podobnie, *czasami* siadam do klawiatury z kimś, bo to
    sprzyja weryfikacji i dzieleniu wiedzy, ale nie nazywam tego extreme
    programming, bo to też robię wybiórczo. Itd.
    Czyli nie róbmy fetyszu z narzędzi.

    > Osobiście też nie jestem przekonany, czy pełna widoczność procesu jest
    > zawsze dobrym rozwiązaniem, być może jest tak, że czasem słuszniejszym
    > podejściem jest "nikt nie chce wiedzieć, jak się robi kiełbasę".

    Heh. Pracowałem kiedyś w Poważnym Projekcie (TM), który był widoczny i
    otwarty dla zleceniodawcy, ale tak jakoś wygodnie było mieć *dwa*
    systemy zgłaszania bugów - klient widział tylko jeden z nich, drugi
    był do użytku wewnętrznego. Powiedzmy, że ten proces dbał o zdrowie
    klienta, który widział tylko te bugi, które sam se odkrył.
    Jak to określiłeś - problem kulturowy.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com