  • Data: 2011-05-25 13:27:20
    Temat: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-25 15:15, Andrzej Jarzabek pisze:

    > [...]
    >
    > Shore&Warden proponują właśnie ustalenie tej liczby na 1. Co do
    > realności, to twierdzą, że uzyskanie tego jest uwarunkowane
    > stosowaniem odpowiednich praktyk, przede wszystkim TDD.
    >
    > Dlaczego ty uważasz, że jest to nierealne? (Nie mówię, że ja uważam
    > inaczej, po prostu jestem ciekaw).

    To co napisałeś obok wyjaśnia sprawę. Realne może jest w bardzo małym
    zespole i małym projekcie. W dużym intensywność testowania i używania
    może łatwo doprowadzać do sytuacji więcej niż jednego wykrytego błędu.
    Niezależnie od TDD, bo tu zgadzam się Maciejem - nie da się za pomocą
    TDD zapewnić takiego odsiania błędów.

    > No więc oczywiście sugestia braku bazy bugów nie dotyczyła tablicy
    > korkowej. Tablica korkowa to "informative workspace", a fakt, że masz
    > buga to najbardziej istotna informacja, jaka może być.

    > Jeśli zwykle nie masz bugów, czasem masz jednego, a naprawdę wyjątkowo
    > masz więcej, to chyba nie potrzebujesz "bazy bugów"?

    Kwestia nazewnictwa. Dzięki brakowi wyjaśnienia podstawowych pojęć (tu
    "baza bugów") wyglądało, jakbyście z Maciejem mieli różne zdanie.
    A śmiem twierdzić, że jest wręcz przeciwnie - jest miejsce, gdzie bugi
    są spisane i obaj się zgadzacie co do konieczności istnienia takiego
    miejsca. Jakkolwiek je nazwać 8-)

    Ogólnie mam wrażenie, że cała dyskusja agile vs. waterfall sprowadza się
    do takich właśnie nieporozumień. Gdyby wyraźnie powiedzieć, że np.:
    - waterfall to proces iteracyjny z niewielką liczbą iteracji (być może
    jedną),
    - w iteracjach agile istnieje faza analizy (być może uproszczona,
    gdzie ryzyko tego uproszczenia jest wkalkulowane w koszty)
    to okazałoby się, że mówimy o tym samym procesie różniącym się pewnymi
    parametrami.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net