eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingilu jest programistow na swiecie? › Re: ilu jest programistow na swiecie?
  • Data: 2011-05-26 15:01:16
    Temat: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On May 26, 1:36 pm, Maciej Sobczak <s...@g...com> wrote:
    > On 25 Maj, 14:59, Andrzej Jarzabek <a...@g...com> wrote:
    >
    > > Pół żartem mogę
    > > powiedzieć, że masz tak dużo, bo nie stosujesz TDD.
    >
    > > Z tego co rozumiem, to w S&W przez większość czasu powinienes nie mieć
    > > żadnych bugów w ogóle (o których wiesz).
    >
    > I właśnie tak jest. Ale w ciągu całego czasu użytkowania systemu tych
    > bugów może się nazbierać - otwartych jest zwykle 0 lub 1, ale
    > zamkniętych stale przybywa.

    SIę gadza i o tym pisałem: ewidencjonowanie zamkniętych bugów to inna
    sprawa. Nie wiem jakie masz w tym względnie doświadczenia, ale ja jak
    rpacowałem nad jakimś projektem to praktyka była zwykle taka, że
    otwartych bugów było dużo i w związku z tym utrzymywało się bazę
    bugów, która służyła się do orientowania jakie bugi są jeszcze do
    naprawienia, kto ma to zrobić, jaki jest priorytet plus jakieś traile
    dotyczące tego
    kiedy , przez kogo i w jakich okolicznościach zostały wykryte,
    ewentualnych klientów, którym dany bug przeszkadza itd.

    > A oprócz bugów są też feature requesty, których może być kilka(naście/
    > dziesiąt) otwartych na raz. Czy jest sens używać osobnych systemów do
    > różnych typów zadań? Nie, bo różnica pomiędzy bugiem a feature
    > requestem jest jedynie *umowna*

    Mimo to w używanych przeze mnie systemach do śledzenia bugów i
    poprawek zwykle jest pozycja defect/enhancement.

    > - czasami feature request potrafi mieć
    > wyższą wartość dodaną dla użytkownika, niż poprawka buga, więc nawet
    > nie ma sensu mówić, że bugi są ważniejsze.

    A dla mnie jest z kolei sensowna sugestia, że w rozpoznanych tego typu
    sytuacjach waga naprawy buga jest często niedoceniana.

    Jakbym miał się określić jak należy w takiej sytuacji postępować, to
    bym powiedział: jeśli się nie da szybko naprawić, to trzeba szybko
    przerobi na feature. Poważnie - polegałoby to na tym, żeby w miarę
    możliwości wyciąć kawałek funkcjonalności wokół tego buga,
    poinformować klienta i dopisać dodanie z powrotem tej funkcjonalności
    na listę stories/feature requests, do spriorytetyzowania w trakcie
    następnej iteracji.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: