  • Data: 2011-05-25 13:15:32
    Temat: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On May 25, 1:56 pm, Paweł Kierski <n...@p...net> wrote:

    > Kanban postuluje m.in. to właśnie. Jeśli liczba zadań w określonym
    > stanie przekracza wartość krytyczną dla danego stanu, to cały wysiłek
    > zespołu jest skierowany na zmniejszenie liczby zadań w tym stanie.
    > W szczególności liczba zadań w stanie "bug". Wystarczy ustalić limit
    > bugów na liczba osób w zespole /2 i na jednej stronie raczej się
    > zmieści.
    [...]
    > Podejrzewam, że ideą było skrócenie maksymalnej liczby bugów do 1.
    > Fajne, ale nierealne.

    Shore&Warden proponują właśnie ustalenie tej liczby na 1. Co do
    realności, to twierdzą, że uzyskanie tego jest uwarunkowane
    stosowaniem odpowiednich praktyk, przede wszystkim TDD.

    Dlaczego ty uważasz, że jest to nierealne? (Nie mówię, że ja uważam
    inaczej, po prostu jestem ciekaw).

    > Dlatego w wielu wypadkach kartka i długopis oraz tablica korkowa
    > z post-itami sprawdza się najlepiej 8-)

    No więc oczywiście sugestia braku bazy bugów nie dotyczyła tablicy
    korkowej. Tablica korkowa to "informative workspace", a fakt, że masz
    buga to najbardziej istotna informacja, jaka może być.

    > Choćby po to, żeby wiedzieć, ile ich mamy. Bez takiej wiedzy to
    > kompletny "Czy leci z nami pilot?".

    Jeśli zwykle nie masz bugów, czasem masz jednego, a naprawdę wyjątkowo
    masz więcej, to chyba nie potrzebujesz "bazy bugów"?