    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>
    Subject: Re: ile cykli ładowania średnio wytrzymują baterie ?
    Date: 06 Mar 2011 10:03:56 GMT

    Dnia 05.03.2011 Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console>
    napisał/a:

    > "Sergiusz Rozanski" s...@d...media-lab.com
    .pl

    > Mój netbook grzeje się pod dwoma systemami (W7 i WXP) dość mocno.
    > Gdy go zostawiłem w łóżku (skoro o genitaliach...) temperatura
    > była tak wysoka, że przestraszyłem się, a że strach zwykle coś
    > czyni -- ustawiłem alarmy i wyłączenia na wypadek przekroczenia
    > dozwolonych temperatur...
    >
    > CPU -- 51 alarm i 56 wyłączenie
    > HDD -- 41 alarm i 50 wyłączenie
    >
    > Teraz mam na HDD 37 stopni i na CPU 42 stopnie.
    >
    > W ogóle -- temperatura HDD u mnie dochodzi czasami (ale
    > nie na tym netbooku) do 60 stopni.
    >
    > Ale sam nan mocno przekroczony pułap 37 stopni. ;)
> [...]

    Bo wiesz jak się kupuje notebooka i patrzy ile ma GHz i grzejnik
    zamiast karty grafiki - bo może się przydać - a później się na
    tym ogląda www i pisze na fejsie i grzeje w 'jaja' - to tak się
    ma. Zamiast władować kasę zamiast w GF9 w cpu ULV i zero wat idle
    bo TO jest w laptopie istotne - ile on chlapie na biernym czytaniu,
    a dzięki temu mieć go na bateriach 8h - przy czym nie musi to być
    wcale atom bo są normalne cpu - które jak trzeba są też szybkie,
    ale jak nie trzeba to się nie grzeją - i nie pobierają prądu w ogóle.

    Jak widzę laptopa co w nicnierobieniu chlapie 20W to to dla mnie jest
    złom nadający się do wywalenia. Aby zapewnić 8h pracy musiałby mieć
    160Wh ogniwo! 3kg? I to na zapewnienie idla, a aby coś jeszcze w te
    8h porobić to trzeba mieć 200Wh.