-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin1!goblin.stu.neva.r
u!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrad
a.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: ile auto może spalić
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <7...@g...com>
<paodhs$1p3$1@node1.news.atman.pl>
<1qlu6iwv79i1d$.uc7i8qgn18we$.dlg@40tude.net>
<5ad0598d$0$992$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Fri, 13 Apr 2018 10:14:09 +0200
Message-ID: <o...@4...net>
Lines: 74
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.40.32
X-Trace: 1523607256 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31370 89.64.40.32:26603
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2628893
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 13 Apr 2018 09:17:30 +0200, J.F. napisał(a):
> Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:1qlu6iwv79i1d$.uc7i8qgn18we$.dlg@40tude
.net...
> Dnia Thu, 12 Apr 2018 21:54:32 +0200, Lewis napisał(a):
>>> Co do wydajności instalacji, każda instalacja ma w 100% spełniać
>>> zapotrzebowanie na paliwo danego silnika w każdych warunkach, jeśli
>>> nie,
>>> jest zwyczajnie niesprawna.
>
>>Dokładnie - no powiedzmy że ma w 100% spełniać jak silnik jest
>>rozgrzany i
>>jest w stanie ogrzewać skutecznie parownik.
>>Bo powiedzmy że jak samochód przełącza się na LPG przy 30C, no to
>>trzeba
>>się liczyć z tym że przez ten czas do rozgrzania silnika nie należy
>>go
>>pałować, bo się reduktor może nie wyrobić.
>
> Tak swoja droga - moja sierra miala najprostsza instalacje, zapalalem
> na gazie, i tego nie obserwowalem.
> Owszem, gdzies przy -15C parownik zamarzal po chwili, ale powyzej
> jechal dobrze.
>
> Oczywiscie raczej nie startowalem z rykiem silnika ... ale gaznik na
> zimno tez nie dawal pelnej mocy.
> A jesli dawal ... oj, oszczednie to nie bylo ...
Tam jeszcze gdzieś jest granica wrzenia butanu po drodze, z której tak do
końca nie wiem co wynika.
U mnie przy 30C, jak depnę gaz do dechu, to ciśnienie na listwie spada.
Reduktor ma deklarowane 150% mocy mojego samochodu i przy rozsądnych
temperaturach działa dobrze.
Tu jeszcze co ciekawe - jak był włączony równolegle w obwód nagrzewnicy, to
jadąc długo pełnym gazem też stygł. Teraz mam szeregowo i jest ok.
>>Problemem gazu jest to, że podawany jest w fazie gazowej, czym
>>"zabiera"
>>kilka % objętości cylindra, przez co mieści się tam mniej powietrza.
>>Nadrabia nieco lepszymi właściwościami, i gdzieś to tam wychodzi w
>>okolicach zera.
>
> Benzyna tez odparowuje i zabiera, tylko trudno powiedziec czy jeszcze
> w kolektorze czy bardziej w cylindrze.
Wydaje mi się, że w MPI które sikają prosto w grzybek zaworowy to już
bardziej cylinder.
W starych SPI pewnie w kolektor.
>>Gazownik, nawet jeśli byłby w stanie to zrobić dobrze, to po prostu
>>nie ma
>>czasu na strojenie.
>
> Ale samochod ma sonde lambda i AFR stroi na biezaco, takze przy
> jezdzie na LPG.
Ale sonda zazwyczaj jest progowa i nadaje się do strojenia tylko tych
mniejszych obciążeń gdzie silnik steruje się sondą.
Przy większych obciążeniach ma być bogato, ale sonda już nie jest w stanie
sprawdzić jak jest bogato i czy wystarczająco.
No i tu jeszcze charakterystyka wtryskiwacza gazowego i benzynowego się
różnią (czasy otwarcia, to czy listwa ma kompensację ciśnienia kolektora,
potencjalnie jeszcze jakieś efekty falowe).
I ECU silnika nie do końca jest w stanie zrozumieć o co chodzi z gazem.
Po to mapa korekcji w komputerze gazowym.
Plus jeszcze cała gama błędów gazowników - z najpopularnieszym czyli
wypuszczeniem klienta z cały czas działającym programem autoadaptacji.
Wtedy komputer LPG ciągnie korekty w stronę swojej wizcji, ECU silnika w
swoją i zazwyczaj im się koreksty rozjeżdżają w przeciwne strony.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.04.18 10:17 Lewis
- 13.04.18 10:47 Maciek
- 13.04.18 10:59 J.F.
- 13.04.18 11:43 RadoslawF
- 13.04.18 11:47 RadoslawF
- 13.04.18 18:06 Shrek
- 13.04.18 18:13 Shrek
- 13.04.18 18:34 RadoslawF
- 14.04.18 02:15 Tomasz Pyra
- 14.04.18 02:33 Tomasz Pyra
- 14.04.18 08:49 Lewis
- 14.04.18 09:02 Lewis
- 14.04.18 11:50 Shrek
- 14.04.18 12:01 Lewis
- 14.04.18 12:09 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz