-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
Date: Tue, 9 Jan 2018 00:57:31 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 85
Message-ID: <p310he$sru$1@node1.news.atman.pl>
References: <p30m5m$2it$1@dont-email.me> <f1wcmmbqz3zz$.dlg@rower.power.pl>
<p30pth$u91$1@dont-email.me> <p30r18$6iu$1@dont-email.me>
<p30sai$fho$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1515455854 29566 46.21.210.209 (8 Jan 2018 23:57:34 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 8 Jan 2018 23:57:34 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.5.2
In-Reply-To: <p30sai$fho$1@dont-email.me>
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 180108-4, 2018-01-08), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2622091
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-01-08 o 23:45, Pszemol pisze:
>>>>> Ktoś się orientuje ile paliwa (w cm3) spala autko w ciągu minuty stania na
>>>>> czerwonym świetle? Powiedzmy coś z 1999cc i für Zylinder.
>>>>>
>>>>> Zastanawiam się nad powodami do instalacji przez fabryki ficzerka o nazwie
>>>>> auto stop-start.
>>>>>
>>>>> Jeździłem niedawno Chevy Cruze z automatyczną skrzynią i się skubany
>>>>> wyłączał zatrzymany na czerwonym świetle po czym włączał jak się puszczało
>>>>> nogę z hamulca...
>>>>
>>>> W autach które mają komputer widziałem wyniki w stylu 1l/h, czyli na 6
>>>> minut - 100ml, na 36 sekund - 10ml. Wyniki dla auta rozgrzanego.
>>>>
>>>
>>> Czyli stoisz godzinę w korku, z tego połowa zatrzymany, oszczędzasz 1/2
>>> litra paliwa i mniej kopcisz w mieście.
>>>
>>> Ma to sens, zwłaszcza że z tego co czytałem, ani aku nie psuje ani
>>> rozrusznika takie obrócenie wałem nagrzanego silnika. A i producent robi
>>> starania aby silnik zatrzymał się w odpowiednim miejscu suwu aby ból z
>>> odpaleniem go znowu był minimalny...
>>>
>> nie. to niema sensu. start stop, został wprowadzony ze względu na fakt,
>> ze pewna norma użyta do ustalenia emisji, zakładała stanie w korku. wiec
>> albo emisja całkowita była niska, albo była wysoka ale auto przechodziło
>> przez test, dzięki start stopowi.
>
> No ale jesli emisja jest niższa w czasie testu z symulacja korka ulicznego
> to bedzie tez nizsza w korku.
To dlaczego spalanie w czasie testów potrafi firmom wyjść dwa lub trzy
razy mniejsze niż w czasie rzeczywistej jazdy?
>> OD takiego start stopu, psuje się wszystko co ma się zepsuć, ale w
>> mniejszym stopniu.
>
> Być może na tyle mniejszym, że nie skróci zauważalnie interwału między
> naprawami.
Nie liczył bym na to.
>> podam przykład. akumulator - mało, bo rusza ciepłym
>> silnikiem i właśnie przestał być ładowany,
>
> Otóż to.
>
>> ale bendix w rozruszniku?
>> łożyska? taki sam szlag jak na zimnym silniku, tyle ze moze krócej
>> działają.
>
> Łożyska nie psują się od samego kręcenia tylko od kręcenia przy obciążeniu
> - tu masz kręcenie gorącym silnikiem ustawionym tak sprytnie aby nie
> wymagał więcej niż pół obrotu wału aby zaskoczył...
I co z tego że kreci obrót zamiast trzech skoro bez wynalazku kręcę
raz a potem pół godziny silnik chodzi a z wynalazkiem kręcę raz
trzy czy cztery obroty a potem dziesięć razy po jednym obrocie.
W efekcie wychodzi tak jakbym zakręcił trzy razy zamiast jednego.
I rozrusznik się szybciej nie zużyje? W marketingowej bajce
dla nie myślących.
>> Na korki byłby lepszy system, w krórym rozrusznik jest
>> jednocześnie silnikiem napędzającym koła do prędkości 10km/h.
>
> No chyba żartujesz. To dopiero nadwyrężałoby łożyska w rozruszniku i grzało
> jego kable gdyby zamiast silnikiem miał napędzać całym samochodem i do tego
> w dowolnych warunkach.
>
>> Dlaczego ja bezczelnie piszę że start stop niema sensu? Bo jak masz
>> przejechać, nie przestać, w korku parę kilometrów to i tak przejedziesz
>> na silniku spalinowym, tyle że co parę metrów odpalanym. a na odpalanie
>> też tracisz więcej paliwa. Albo spalinowy, albo hybryda, albo elektryk.
>> start stop - o ile wogóle warto się interesować - da Ci najmniej
>> oszczędności
>
> Rozważamy spalinowy ze start stop lub bez niego. Nie ma sensu rozmawiac o
> znacznie droższych alternatywach. Start-stop to ficzer softwarewy w autach
> gdzie masz juz guzik startu. Nie kosztuje to praktycznie nic.
Użytkownika kosztuje dwa razy, raz przy kupnie a drugi przy eksploatacji.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 09.01.18 00:55 Tomasz Pyra
- 09.01.18 01:09 nadir
- 09.01.18 01:32 Pszemol
- 09.01.18 01:41 laisar
- 09.01.18 02:51 Zenek Kapelinder
- 09.01.18 03:01 Pawel \"O'Pajak\
- 09.01.18 03:08 Pszemol
- 09.01.18 03:08 Pszemol
- 09.01.18 04:23 Zenek Kapelinder
- 09.01.18 06:27 Shrek
- 09.01.18 06:31 Shrek
- 09.01.18 06:36 Shrek
- 09.01.18 07:22 Tomasz Gorbaczuk
- 09.01.18 07:25 Tomasz Gorbaczuk
- 09.01.18 07:49 Mirek Ptak
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie