eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyile autko pali na wolnych obrotach?Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Date: Tue, 9 Jan 2018 00:57:31 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 85
    Message-ID: <p310he$sru$1@node1.news.atman.pl>
    References: <p30m5m$2it$1@dont-email.me> <f1wcmmbqz3zz$.dlg@rower.power.pl>
    <p30pth$u91$1@dont-email.me> <p30r18$6iu$1@dont-email.me>
    <p30sai$fho$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1515455854 29566 46.21.210.209 (8 Jan 2018 23:57:34 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 8 Jan 2018 23:57:34 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.5.2
    In-Reply-To: <p30sai$fho$1@dont-email.me>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 180108-4, 2018-01-08), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2622091
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-01-08 o 23:45, Pszemol pisze:

    >>>>> Ktoś się orientuje ile paliwa (w cm3) spala autko w ciągu minuty stania na
    >>>>> czerwonym świetle? Powiedzmy coś z 1999cc i für Zylinder.
    >>>>>
    >>>>> Zastanawiam się nad powodami do instalacji przez fabryki ficzerka o nazwie
    >>>>> auto stop-start.
    >>>>>
    >>>>> Jeździłem niedawno Chevy Cruze z automatyczną skrzynią i się skubany
    >>>>> wyłączał zatrzymany na czerwonym świetle po czym włączał jak się puszczało
    >>>>> nogę z hamulca...
    >>>>
    >>>> W autach które mają komputer widziałem wyniki w stylu 1l/h, czyli na 6
    >>>> minut - 100ml, na 36 sekund - 10ml. Wyniki dla auta rozgrzanego.
    >>>>
    >>>
    >>> Czyli stoisz godzinę w korku, z tego połowa zatrzymany, oszczędzasz 1/2
    >>> litra paliwa i mniej kopcisz w mieście.
    >>>
    >>> Ma to sens, zwłaszcza że z tego co czytałem, ani aku nie psuje ani
    >>> rozrusznika takie obrócenie wałem nagrzanego silnika. A i producent robi
    >>> starania aby silnik zatrzymał się w odpowiednim miejscu suwu aby ból z
    >>> odpaleniem go znowu był minimalny...
    >>>
    >> nie. to niema sensu. start stop, został wprowadzony ze względu na fakt,
    >> ze pewna norma użyta do ustalenia emisji, zakładała stanie w korku. wiec
    >> albo emisja całkowita była niska, albo była wysoka ale auto przechodziło
    >> przez test, dzięki start stopowi.
    >
    > No ale jesli emisja jest niższa w czasie testu z symulacja korka ulicznego
    > to bedzie tez nizsza w korku.

    To dlaczego spalanie w czasie testów potrafi firmom wyjść dwa lub trzy
    razy mniejsze niż w czasie rzeczywistej jazdy?

    >> OD takiego start stopu, psuje się wszystko co ma się zepsuć, ale w
    >> mniejszym stopniu.
    >
    > Być może na tyle mniejszym, że nie skróci zauważalnie interwału między
    > naprawami.

    Nie liczył bym na to.

    >> podam przykład. akumulator - mało, bo rusza ciepłym
    >> silnikiem i właśnie przestał być ładowany,
    >
    > Otóż to.
    >
    >> ale bendix w rozruszniku?
    >> łożyska? taki sam szlag jak na zimnym silniku, tyle ze moze krócej
    >> działają.
    >
    > Łożyska nie psują się od samego kręcenia tylko od kręcenia przy obciążeniu
    > - tu masz kręcenie gorącym silnikiem ustawionym tak sprytnie aby nie
    > wymagał więcej niż pół obrotu wału aby zaskoczył...

    I co z tego że kreci obrót zamiast trzech skoro bez wynalazku kręcę
    raz a potem pół godziny silnik chodzi a z wynalazkiem kręcę raz
    trzy czy cztery obroty a potem dziesięć razy po jednym obrocie.
    W efekcie wychodzi tak jakbym zakręcił trzy razy zamiast jednego.
    I rozrusznik się szybciej nie zużyje? W marketingowej bajce
    dla nie myślących.

    >> Na korki byłby lepszy system, w krórym rozrusznik jest
    >> jednocześnie silnikiem napędzającym koła do prędkości 10km/h.
    >
    > No chyba żartujesz. To dopiero nadwyrężałoby łożyska w rozruszniku i grzało
    > jego kable gdyby zamiast silnikiem miał napędzać całym samochodem i do tego
    > w dowolnych warunkach.
    >
    >> Dlaczego ja bezczelnie piszę że start stop niema sensu? Bo jak masz
    >> przejechać, nie przestać, w korku parę kilometrów to i tak przejedziesz
    >> na silniku spalinowym, tyle że co parę metrów odpalanym. a na odpalanie
    >> też tracisz więcej paliwa. Albo spalinowy, albo hybryda, albo elektryk.
    >> start stop - o ile wogóle warto się interesować - da Ci najmniej
    >> oszczędności
    >
    > Rozważamy spalinowy ze start stop lub bez niego. Nie ma sensu rozmawiac o
    > znacznie droższych alternatywach. Start-stop to ficzer softwarewy w autach
    > gdzie masz juz guzik startu. Nie kosztuje to praktycznie nic.

    Użytkownika kosztuje dwa razy, raz przy kupnie a drugi przy eksploatacji.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: