  • 41. Data: 2011-10-05 18:46:54
    Temat: Re: iPhone 4s - wszystkich zatkalo?
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 05 Oct 2011 20:43:19 +0200, ToMasz napisał(a):

    > ilu znasz producentów komputerów PC? każdy z nich "nawet" nie potrafi
    > systemu napisać?

    Tak szczerze mówiąc, to żaden producent komórek jeszcze nigdy nie napisał
    żadnego systemu operacyjnego od początku do końca. Może poza wyjątkiem S40
    Nokii, który z pewnym przymrużeniem oka łapie sie na określenie system
    operacyjny.
    Zrobienie UI do istniejącego systemu, to jeszcze nie jest napisanie
    systemu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Thalia bije na glowe Yarisa wygodą" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 42. Data: 2011-10-05 18:50:48
    Od: atm <...@v...pl>

    > No właśnie o to mi chodziło - różnice są wyłącznie sprzętowe...
    > Tymczasem każdy telefon z Gingerbread będzie się zachowywał
    > tak samo jak każdy inny telefon z Gingerbread innej firmy...
    > Cała "innowacyjność" Samsunga względem Motoroli czy HTC
    > sprowadza się do tego kto zrobi większy ekran czy jaśniejszą
    > diodę do flasha kamerki? A software: stara, nudna bida wszędzie?

    Rozumiem, ze roznica w systemie miedzy iP, IPadem i iPodem jest znacznie
    wieksza?

  • 43. Data: 2011-10-05 19:01:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> wrote in message

    > Bredzisz. gsmarena robi przyzwoite testy aparatów z komórek i iP4 wypada
    > słabo.
    >
    > http://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=1&idPhone
    1=3621&idPhone2=3275&idPhone3=3252

    Słabo według jakich kryteriów? Bo jak popatrzysz na fragmenty zdjęć
    kolorowych z natury (parasolka na plaży, zdjęcia twarzy, owoce) to
    moim zdaniem iPhone 4 jest najlepszy z tej trójki, mimo że ma
    najmniej pikseli. Czarno białe zdjęcie pokazuje też ładnie jak inne
    telefony nie radzą sobie z równowaga bieli: tylko zdjęcie iPhone4
    ma prawidłowe kolory bieli i czenrni. Zdjęcie z Galaxy SII biel wpada
    w zielonkawy odcień, zdjęcie z Nokii w jakieś róże.

    > Nie bardzo rozumiem o co halo. Z wyjątkiem iP4 reszta iP hardware'owo
    > goniła konkurencję a nie wyznaczała trendy (a i tak trafił się drobny
    > problem z anteną...). Po prostu świat wrócił na stare tory.

    Nie chodzi właśnie wyłącznie o hardware, chodzi tez o software.

  • 44. Data: 2011-10-05 19:10:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> wrote in message

    > Dziękuję, ale szkoda czasu, potrafię czytać i zrobię to szybciej niż jakiś
    > syntetyk.

    No właśnie niekoniecznie, bo słuchać czytane jest łatwiej niż czytać.
    Można w między czasie biegać, prowadzić samochód czy też
    trzymać po prostu telefon w kieszeni bo masz ręce zajęte dłubaniem przy
    jakiejś robótce na drutach czy przy wymianie filtra powietrza w aucie :-)

    > Wierzysz reklamie? Pffff...

    > No patrz, a chwilę temu chciałeś, żebym reklamie jednak uwierzył.

    Nie mam na razie powodów nie wierzyć.

    > Nie, to nie ma z tym nic wspólnego.

    Nie przekonujesz mnie :-)

    > Mowa była o sterowaniu telefonem, nie o pisaniu. Co do pisania, to jestem
    > daleki od chwalenia się okolicznym ludkom co i gdzie wysyłam i dlatego nie
    > używam często ani wprowadzania głosowego, ani sterowania.

    No przepraszam - zapomniałem że Ty jesteś 007...

    > Nie jest więcej.

    Z tego co Apple ogłosił wczoraj, sumaryczny udział na rynku urządzeń
    z iOS (wliczając iPhone iPoda Touch i iPada) jest większy niż Androida.
    Powoływał się na konkretne badania - sprawdź czy kłamią jak Ci zależy...

    > Lepsza matryca ma dać lepszy obraz. Wyższa czułość pod kontrolą
    > automatu zwykle znakomicie to utrudnia.

    Automat z iPhone może być lepszy niż zwykły i to co "zwykle" się jego nie
    tyczy :-)

    > Nadinterpretujesz i to głupio.

    Dla Ciebie zdjęcia z telefonu sa nieakceptowalne i nie nadają się do
    niczego. Dałeś to jasno do zrozumienia.

    /News/Pages/iPhone-4-Drives-Adoption-of-BSI-Image-Se
    nsors-in-Smart-Phones.aspx

    > W którym miejscu? Tu: http://en.wikipedia.org/wiki/CMOS_sensor czy raczej
    > tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Back-illuminated_sensor ?
    >
    > Jakoś w żadnym wpisie słowa o astronomii nie ma.

    To musimy czytać inne wikipedie:
    [BSI] "The technique was used for some time in specialized
    roles like low-light security cameras and astronomy sensors"

    Nie moja wina że Ty masz problemy z czytaniem :-P

    > --
    > Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    > "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem
    > all that unusual to be drinking with a White Rabbit, a short guy who
    > resembled Bertrand Russell, a grinning Cat, and my old friend Luke
    > Raynard, who was singing Irish ballads while a peculiar landscape
    > shifted from mural to reality at his back."

    Czy możesz ten śmietnik ograniczyć do ustawowych 4 linii max?

  • 45. Data: 2011-10-05 19:11:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Bada_OS
    > przepraszam Pszemol, ale właśnie napisałeś o sobie "jestem debilem"
    >
    > ilu znasz producentów komputerów PC? każdy z nich "nawet" nie potrafi
    > systemu napisać?

    Właśnie z pecetami jest podobnie :-)
    Innowacyjność według niektórych polega na włożeniu szybszej karty graficznej
    :-(
    A nie na tym aby np. użyć multitouch mousepad i obsłużyć to dobrze w os.

  • 46. Data: 2011-10-05 19:15:54
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 5 Oct 2011 13:38:57 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Ale ja pisałem o telefonie. I grupa jest o telefonach.
    > Nie pomyliło Ci się coś?

    Pomyliłeś mi się z umiejącym czytać homo sapiens.

    > Ty jesteś gorszy niż sztuczna inteligencja Siri bo nawet kontekstu nie
    > łapiesz!

    Patrz wyżej, bucu.

    > Jak ktoś nie używa aparatu w telefonie to po co dyskutuje o jego
    > cechach?

    Ależ ja używam, tylko nieczęsto i do fotografowania obiektów które nie
    wieją sprzed obiektywu,

    > W ten sposób nie ma w ogóle dyskusji o tym który telefon lepszy.

    Telefon =/= aparat.

    > Do ROBIENIA zdjęć używa się w iPhone guzika "+" do zgłaśniania.
    > Ja pisałem o guziku/shortcut do WYWOŁYWANIA aparatu foto z menu...

    A jakież to intuicyjne i szybkie w porównaniu z dedykowanym przyciskiem do
    robienia zdjęć.

    > Albo Ty jesteś przyzwyczajony do niekomfortowych urządzeń
    > i nauczony do tego że to Ty się do aparatu naginasz?

    :) Dobre, ale ździebko chybione, zwłaszcza że zdjęcia robię głównie
    normalnym aparatem :)

    > Znowu Ci się grupy pomyliły?

    To tacy specjaliści od jakości zdjęć, matryc i obiektywów. W
    przeciwieństwie do ciebie, bucu, mają niejakie pojęcie o temacie.

    > ??? O czym Ty mówisz?

    Żartuję, lecz jak widzę, nie rozumiesz.

    > Jak widać nie bardzo, bo dostają Androida jak u wszystkich i się cieszą
    > jak głupi do sera :-)

    Znaczy, żeś nigdy Androida na oczy nie widział.

  • 47. Data: 2011-10-05 19:20:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:j6i8ua$e5u$1@news.onet.pl...

    > Rozumiem, ze roznica w systemie miedzy iP, IPadem i iPodem
    > jest znacznie wieksza?

    Nie, ale porównujemy ze sobą telefony, tak?
    Chcę podkreślić że przyzwyczajeni do braku różnic softwareowych
    w smartfonach skupiacie się na porównywaniu datasheetów sprzętu:
    "kamerka 8mpx czyli taka sama jak w SGII" a tymczasem kupa -
    kamerka 8mpx w iPhone4S będzie działac zupełnie inaczej niż
    podobna kamerka 8mpx w Samsungu bo właśnie jest inny system
    operacyjny, inna aplikacja sterująca robieniem zdjęć, inne algorytmy
    które z matrycą wspólpracują i dają zupełnie inne efekty końcowe...
    W Androidach wszystko jest proste: aparat z matrycą 5mpx będzie
    robić zdjęcia gorsze niż nowszy z matrycą 8mpx, bo wszystko inne
    będzie to samo, ten sam program, ten sam operating system.

  • 48. Data: 2011-10-05 19:26:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Pomyliłeś mi się z umiejącym czytać homo sapiens.

    > Patrz wyżej, bucu.

    Widzę, że bardzo nie lubisz gdy ci się błędy wytyka publicznie :-)

    > Ależ ja używam, tylko nieczęsto i do fotografowania obiektów które nie
    > wieją sprzed obiektywu,

    > Telefon =/= aparat.

    Dla wielu kupujących aparat foto bywa na topie priorytetów przy
    wyborze telefonu. I ci ludzie z pewnością docenią iPhone4/iPhone4S.

    > A jakież to intuicyjne i szybkie w porównaniu z dedykowanym
    > przyciskiem do robienia zdjęć.

    Oni robią telefon dla homo sapiens, któremu wystarczy raz powiedzieć
    i już pamięta... A co do intuicji, gdy obrócisz iPhone4 w poziomie, tak
    jak do robienia zdjęć w formacie pocztówki/panorama a nie portretu,
    to guzik zgłaśniania masz pod palcem tak jak w typowym kompakcie foto.
    Nie przychodzi mi do głowy nic bardziej intuicyjnego :-)

    > :) Dobre, ale ździebko chybione, zwłaszcza że zdjęcia robię głównie
    > normalnym aparatem :)

    I guzik do zwalniania "migawki" pod palcem wskazującym prawej
    dłoni w iPhone4S uważasz za nieintuicyjne rozwiązanie? Dziwne...

    > To tacy specjaliści od jakości zdjęć, matryc i obiektywów. W
    > przeciwieństwie do ciebie, bucu, mają niejakie pojęcie o temacie.

    Nie wiem po co tymi epitetami zdradzasz swoją przegraną w dyskusji...

    DxO wyraźnie pisze że swoimi testami porównują WYŁACZNIE jakość
    matrycy a nie jakość całego aparatu i tego jakie zdjęcia robi...

    > Żartuję, lecz jak widzę, nie rozumiesz.

    Albo Twoje żarty są małośmieszne... Pomyślałeś o tym?

    > Znaczy, żeś nigdy Androida na oczy nie widział.

    Znaczy że czytać nie umiesz bo już temat omawialiśmy.

  • 49. Data: 2011-10-05 19:37:56
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > robić zdjęcia gorsze niż nowszy z matrycą 8mpx, bo wszystko inne
    > będzie to samo, ten sam program, ten sam operating system.

    Jednak hardware bedzie inny co w wielu wypadkach jest kluczowa sprawa.
    Do tej pory zaden telefon nie moze podskoczyc jesli chodzi o jakosc
    zdjec Nokii N8, nie wazne czy jedzie na symbianie czy tez jechalaby na
    Androidzie. To co wymieniasz jako wade, Stefan nazwalby mianem ficzera.
    Czy wada mojego PC jest fakt, ze jedzie na W7 podobnie jak ogromna ilosc
    innych komputerow na swiecie?

  • 50. Data: 2011-10-05 19:39:04
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 5 Oct 2011 14:10:24 -0500, Pszemol napisał(a):

    > No właśnie niekoniecznie, bo słuchać czytane jest łatwiej niż czytać.

    OMG :) Czytanie nie sprawia mi żadnych problemów. Tobie, rozumiem, sprawia?

    > Można w między czasie biegać, prowadzić samochód czy też
    > trzymać po prostu telefon w kieszeni bo masz ręce zajęte dłubaniem przy
    > jakiejś robótce na drutach czy przy wymianie filtra powietrza w aucie :-)

    Ale po co miałbym wtedy dyktować smsy? Gdybym odczuł nieodpartą chęć
    kontaktu w tak dziwnej do tego chwili po prostu bym zadzwonił...

    > Nie mam na razie powodów nie wierzyć.

    Biegniesz w takim razie za każdym razem do sklepu kiedy w reklamie
    zobaczysz porównanie nowego proszku ze zwykłym proszkiem? Współczuję...

    > Nie przekonujesz mnie :-)

    Przekonać wyznawcę fanatyka? Chyba za pomocą obróbki termicznej.

    > No przepraszam - zapomniałem że Ty jesteś 007...

    No, jak lubisz okolicznym ludkom z autobusu czy innego pociągu opowiadać
    głośno o swoim życiu prywatnym to opowiadaj, twoja sprawa i twój świr. Ale
    myślę, że najpierw powinieneś o tym porozmawiać ze swoim terapeutą.

    > Z tego co Apple ogłosił wczoraj, sumaryczny udział na rynku urządzeń
    > z iOS (wliczając iPhone iPoda Touch i iPada) jest większy niż Androida.
    > Powoływał się na konkretne badania - sprawdź czy kłamią jak Ci zależy...

    Prezes Polski też ma własne sondaże wyborcze, w których ma miażdżącą
    przewagę.

    > Automat z iPhone może być lepszy niż zwykły i to co "zwykle" się jego nie
    > tyczy :-)

    I fizykę też na bardziej odpowiednią, wiem.

    > Dla Ciebie zdjęcia z telefonu sa nieakceptowalne i nie nadają się do
    > niczego. Dałeś to jasno do zrozumienia.

    I podtrzymuję swoje zdanie o zdjęciach z telefonów. Tylko zapomniałeś, że
    aparaty nie dzielą się na te w telefonach i na dSLR. Aparaty EVIL dają
    bardzo dobrą jakość zdjęć, niektóre kompakty również.

> [...]
    > roles like low-light security cameras and astronomy sensors"
    >
    > Nie moja wina że Ty masz problemy z czytaniem :-P

    Ja?

    Po pierwsze, całe zdanie to "The technique was used for some time in
    specialized roles like low-light security cameras and astronomy sensors,
    but was complex to build and required further refinement to become widely
    used."

    Po drugie, widzę tam, Przemuś, czas przeszły.

    > Czy możesz ten śmietnik ograniczyć do ustawowych 4 linii max?

    Nie i nic ci do tego.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    God created Arrakis to train the faithful.