    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: iPhone 4s - wszystkich zatkalo?
    Date: Wed, 5 Oct 2011 22:59:44 -0500

    "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> wrote in message
    news:1m226sebssifr.b0razgpn84qh$.dlg@40tude.net...

    > Prawda.
    > A jak się nie ma ich w nadmiarze, to rzeczywiście trzeba słuchać.

    Czyli nie rozumiesz... Zarówno czytanie jak i słuchanie służy jednemu
    celowi: przyswojeniu przekazu informacji. Przy czytaniu koncentrujesz
    uwagę na tekście, czyli angażujesz wzrok. Często musisz też trzymać
    rękami ekran lub myszką/klawiaturą sterować przewijaniem tekstu
    w miarę czytania. Jest to więc operacja pochłaniająca więcej z listy
    Twoich ograniczonych zasobów niż słuchanie. Do słuchania oprócz
    mózgu jak przy czytaniu angażujesz tylko uszy. Mało tego - czytanie
    zwykle uniemożliwia Ci robienie innych rzeczy wymagających wzroku.
    Przy słuchaniu możesz robić mnóstwo innych rzeczy, wciąż przyswajając
    przekaz wiadomości, a więc masz szansę w tym samym czasie wykonać
    więcej i lepiej wykorzystać ten czas. Ja często słucham czytanych tekstów
    gdy sobie dłubię przy akwarium czy samochodzie - ręce i oczy mam
    zajęte na "bezmyślnej" czynności relaksującej a w tle leci lektor co mi
    czyta coś interesującego. Czy teraz rozumiesz o co chodzi?

    > Gorzej ci? Chociaż pytanie jest i tak retoryczne, skoro potrzebujesz
    > pisać/dyktować SMSy spod samochodu...

    > Reklama jest reklamą. Rządzi się takimi samymi prawami.

    Ale co innego jest niesprawdzalna opinia jakiejś pani na temat swoich
    włosów po umyciu ich szamponem firmy X a co innego jest przedstawienie
    telefonu w akcji czytającego zwrotnie podyktowany tekst a potem wycofanie
    się z tego - na to by sobie nie pozwolili nawet bardzo słabi reklamodawcy.

    > Jak lubisz o tym informować okoliczny tłum to proszę cię bardzo. Ja wolę
    > odpisać. No chyba że to u ciebie forma chwalenia się możliwościami
    > zabawki?

    Całe życie spędzasz w tłumie? Mieszkasz w Tokyo?

    > Brawo, Sherlocku, dlatego nie czuję poza wyjątkowymi sytuacjami potrzeby
    > dyktowania czegoś telefonowi.

    Nikt Ci nie każe zawsze i wszędzie dyktować, ale fajnie mieć taką opcję.
    Właśnie w czasie pokazanego na reklamie joggingu czy jeździe autem.
    Amerykanie dużo czasu spędzają w samochodzie, więc do nich to
    przemawia - Ty spędzasz czas w ruchliwym autobusie, wolisz pykać
    na klawiaturze.

    > Mam dotrzeć do źródeł rojeń JarKacza? Dziękuję, nie planuję babrania się w
    > tym rynsztoku. Rzeczywistość już wiele razy weryfikowała te rojenia
    > wystarczająco, bym miał swoje na ten temat zdanie.

    Każdy slajd tej prezentacji z danymi statycznymi miał w narożniku
    informację na jakie badania się powołują. Łatwo sprawdzić źródła.

    > Tak, wiem, problem z anteną też jest rozwiązywalny dzięki software.

    Skup się i zauważ oczywistą oczywistość, że oprócz fizyki masz przy cykaniu
    zdjęć mnóstwo software i interakcji z użytkownikiem komponującym kadr.

    > No to cofnij się i zobacz o co chodzi.

    Dokładnie wiemy o co chodzi. Porównujesz iPhone do DSLR aby pokazać
    że do niczego się nie nadaje, przy okazji szpanując jakie to masz wysokie
    wymagania co do fotografii. Po co ten zgryw?

    > Nie ma słowa o zastosowaniu w astronomi. Tu i teraz.

    Jednak brak Ci honoru aby przyznać się do pomyłki.