  • 121. Data: 2011-07-20 16:11:56
    Temat: Re: i dlatego warto focić w RAW !
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-20 17:48, kamil pisze:
    > Ja wiem, że teraz taka moda, nie sprzęt robi zdjęcia, najlepiej gdybyśmy
    > wszyscy kompakty z media marktu nosili, ale litości.

    Litości? Przy HD (największy popularny format), naprawdę trzeba się
    napocić, żeby było widać różnicę między kompaktem, a kilkunastokrotnie
    droższym ''systemem''.
    Przykładzik używany już do tego typu porównań, z XZ1:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/wiewior.jp

    Rozwój technologii trwa.

    --
    pozdrawia Adam
    /oryginalność powstaje wtedy, kiedy o niej nikt nie myśli/

  • 122. Data: 2011-07-20 16:31:33
    Temat: Re: i dlatego warto foci? w RAW !
    Od: Keek <podazaj_za_adresm_w_@_stopce.pl>

    In <j04coj$mu$1@news.onet.pl> Janko Muzykant wrote:
    > Brzmienie totalnie upadło.

    Wez przestan!!! Myslalem, ze mi sie kolumny popsuly. Nie rob tak!

    --
    K______ http://robertkresa.com

  • 123. Data: 2011-07-20 16:31:41
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/07/2011 17:11, Janko Muzykant wrote:

> [...]
    > droższym ''systemem''.
    > Przykładzik używany już do tego typu porównań, z XZ1:

    I trochę jeszcze potrwa, zanim dostanę dobry wizjer, 50/1.8 z głębią
    ostrości pełnej klatki, szybki AF i ergonomię DSLRa.

    Nie wiem co tym razem chcesz udowodnić, ale po raz kolejny spychasz
    dyskusję na manowce kompletnie bezsensownymi argumentami.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 124. Data: 2011-07-20 16:47:38
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-20 18:31, kamil pisze:
    > I trochę jeszcze potrwa, zanim dostanę dobry wizjer, 50/1.8 z głębią
    > ostrości pełnej klatki, szybki AF i ergonomię DSLRa.

    Za dobry optyczny wizjer bez histogramu, autopowiększenia, który nie
    działa po zmroku, dziękuję. Wolę taki przaśny, na prąd.

    > Nie wiem co tym razem chcesz udowodnić, ale po raz kolejny spychasz
    > dyskusję na manowce kompletnie bezsensownymi argumentami.

    Zatem po co rozmawiasz? :)

    A tak szczerze, w oparciu o wielokrotne doświadczenia tego typu, myślę
    że ten wiewiór gniecie w czuły punkt rozwalając nieco teorie o tym, ile
    to trzeba wydać, żeby pstrykać takie wiewióry :)

    --
    pozdrawia Adam
    /jeśli ktoś wie dlaczego mam zmienić windows na nowszy to niech mi powie/

  • 125. Data: 2011-07-20 17:03:53
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 20 Jul 2011 04:15:32 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > jesli masz aparat o jakims zakresie dynamicznym i go w calosci
    > wykorzystujesz to zawsze beda zapisane jakies miejsca na granicy
    > jasnosci.

    Znowu nie czytałeś co pisałem :-) Przecież pisałem że czasami używam RAW -
    mam guziczek na body, który powoduje włączenie RAW na jedno zdjęcie -
    właśnie na takie przypadki gdy trafi mi się scena na krańcach możliwości
    matrycy - bo tylko o takich piszesz. Tyle że w prawdziwym życiu takie sceny
    rzadko mi się trafiają - zazwyczaj mam sceny o niższym kontraście - i wtedy
    wszystko mi "się mieści w jpegu" albo o dużo wyższym i wtedy musiałbym
    robić HDR (w praktyce po prostu nie robię wtedy zdjęcia bo mi się nie chce
    z tym babrać - najczęściej jak coś jest pieruńsko kontrastowe to też jest
    marnym motywem).
    A może tylko ja mam takie szczęście i inni trafiają cały czas na sceny o
    rozpiętości użytecznych naświetleń większej niż zniesie konwerter do jpeg w
    aparacie ale mniejszej niż zarejestruje matryca...?

    Henry

  • 126. Data: 2011-07-20 17:12:19
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 20 Jul 2011 14:53:16 +0100, kamil napisał(a):

    > Tyle, że to grupa dla amatorów fotografii, a nie pstykaczy z
    > ajfonem. :)

    W dawnych czasach jak robiłem slajdy to czasami słyszałem na plenerze od
    innych uczestników: "trzeba było zrobić na provii a nie na velvii" bo to
    raziło w oczy. Ale pokazując zdjęcia cyfrowe jeszcze nigdy w życiu nie
    usłyszałem: "trzeba było robić raw a nie jpeg". W ogóle czytałem taki
    komentarz tylko jak ktoś się skarżył na nieudane zdjęcia bo nie potrafił
    aparatu ustawić podczas fotografowania i raw był częściowym ratunkiem na
    jego głupotę.
    Więc chyba masz rację - ta grupa jest dla amatorów fotografii. I tylko ten
    wątek jest wyjątkiem ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 127. Data: 2011-07-20 17:21:01
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/07/2011 17:47, Janko Muzykant wrote:

    > Za dobry optyczny wizjer bez histogramu, autopowiększenia, który nie
    > działa po zmroku, dziękuję. Wolę taki przaśny, na prąd.

    Histogram w wizjerze? Nie potrzebuję, robię poprawnie naświetlone
    zdjęcia bez tego.

    Autopowiększanie? Wczoraj jeszcze obraz powiększał się kiedy kręciłem
    pierścieniem zooma, ale może już przestał. Chyba, że mówimy o "wizjerze"
    wielkości główki od szpilki w kompakcie, tam faktycznie nic nie widać.

    Nie działa po zmroku? Jakoś nie miałem problemów ze zdjęciami nocnymi,
    ciekawe czy taki nowoczesny, elektroniczny rozjaśni docierające do niego
    0,0,0.

> [...]
    > że ten wiewiór gniecie w czuły punkt rozwalając nieco teorie o tym, ile
    > to trzeba wydać, żeby pstrykać takie wiewióry :)

    W zasadzie żeby dojechać na wakacje można wydać 50zł na pociąg, po co
    komu samochód? Do tego jeszcze wygodny, pakowny, z klimatyzacją i dorym
    nagłośnieniem?

    Po co mi duży dom, skoro łóżko i krzesło zmieszczę w 10m2?

    Po co dobry zestaw audio, skoro ty obetniesz sobie utwór do 300Hz-3kHz i
    też jesteś zadowolony?

    Wreszcie, po co komu ładna kobieta, skoro pasztet z remizy w ugnojonych
    gumofilcach też można zabrać do kina i na spacer?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 128. Data: 2011-07-20 17:22:52
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/07/2011 18:12, Henry(k) wrote:

> [...]
    > jego głupotę.
    > Więc chyba masz rację - ta grupa jest dla amatorów fotografii. I tylko ten

    Korzystałem z internetu już w czasach wczesnego 0202122, głównie z grup
    usenetowych. Widzę, że niewiele się od tamtego czasu zmieniło, bo wciąz
    na argument "A jest lepsze od B ponieważ C" trafiają się odpowiedzi "Bo
    ty jesteś głupi i nie umiesz B używać".

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 129. Data: 2011-07-20 17:35:13
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-20 19:21, kamil pisze:
    > W zasadzie żeby dojechać na wakacje można wydać 50zł na pociąg, po co
    > komu samochód? Do tego jeszcze wygodny, pakowny, z klimatyzacją i dorym
    > nagłośnieniem?

    Święta racja. Nie posiadam. Same problemy i to poczucie zniewolenia
    akcyzami, zakazami, korkami, brakiem miejsc parkingowych...

    > Po co mi duży dom, skoro łóżko i krzesło zmieszczę w 10m2?

    Oczywiście, nie posiadam domu i nie mam takiego zamiaru. Mieszkałem lata
    w takim, w kółko tylko mycie trzydziestu okien i zamiatanie trzydziestu
    schodów, koszenie trawnika, brrr...

    > Po co dobry zestaw audio, skoro ty obetniesz sobie utwór do 300Hz-3kHz i
    > też jesteś zadowolony?

    Nadal się zgadzam, z obcinaniem może nie, bo i po co, ale wypieprzyłem
    całe to kino domowe na rzecz stereo z komputera, pozbyłem się kilometrów
    kabli w których wiecznie siedziały ''koty'' z kurzu. I tak nie słucham
    niczego współczesnego z powodu koszmarnej kompresji dynamiki.

    > Wreszcie, po co komu ładna kobieta, skoro pasztet z remizy w ugnojonych
    > gumofilcach też można zabrać do kina i na spacer?

    Tu bym polemizował, ale kobieta musi być mądra. Jeśli taką jest, prawie
    na pewno jest także ładna.

    ***

    Nie dogadamy się, mnie interesują zdjęcia, Ciebie aparaty. Mnie muzyka,
    Ciebie nagłośnienie. Mnie kobieta, Ciebie dupa. Mnie w końcu rozmowa,
    Ciebie próba zaistnienia. Szukajmy sobie równych, będzie nam weselej.

    --
    pozdrawia Adam
    /gdy wstaję o dziesiątej myślę, że świat jest niesprawiedliwy i to jest

  • 130. Data: 2011-07-20 17:37:18
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-20 19:22, kamil pisze:
> [...]
    > usenetowych. Widzę, że niewiele się od tamtego czasu zmieniło, bo wciąz
    > na argument "A jest lepsze od B ponieważ C" trafiają się odpowiedzi "Bo

    Ciekawe, że w większości typowych przypadków psychologowie zaczynają od
    uświadamiania różnicy między posiadaniem zdania, a narzucaniem go innym :)

    --
    pozdrawia Adam
    /boję się wejść do toalety albowiem wydaje mi się, że siedzi tam