  • 111. Data: 2011-07-20 13:19:10
    Temat: Re: i dlatego warto focić w RAW !
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-20 14:57, kamil pisze:
    > RAW pomoże tam, gdzie w JPG będzie tylko biała plama. O tym jest wątek.

    O ile pracujemy na trybie ''małpa''. Po raz czwarty chyba powtarzam, w
    znacznej części aparatów można ustawić kontrast na tyle nisko, że
    obejmie wszystko, co matryca jest w stanie wyprodukować. A na pewno, co
    jest w stanie _sensownie_ wyprodukować.

    > Żeby przygotować sobie optymalne ustawienia dla JPG wypluwanych z
    > aparatu, musiałbym setki takich sytuacji sprawdzić i potworzyć
    > pierdylion kombinacji ustawień.
    > Po co, skoro mogę to zrobić z RAW popijając herbatkę i nie martwiąc się,
    > że coś utraciłem po drodze przez niewłaściwie ustawiony kontrast w puszce?

    Mnie tego nie pisz, nie robię jotpegów. Ale nie uważam, że ich robienie
    jest głupie.

    --
    pozdrawia Adam
    /jestem mistrzem, a wy się nie znacie/

  • 112. Data: 2011-07-20 13:20:27
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/07/2011 14:19, Janko Muzykant wrote:

> [...]
    > znacznej części aparatów można ustawić kontrast na tyle nisko, że
    > obejmie wszystko, co matryca jest w stanie wyprodukować. A na pewno, co

    I mam go ustawiać przed każdym zdjęciem, bo odwróciłem się plecami do
    słońca i chcę znów zdjęcie kontrastowe?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 113. Data: 2011-07-20 13:27:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-20 15:20, kamil pisze:
    > I mam go ustawiać przed każdym zdjęciem, bo odwróciłem się plecami do
    > słońca i chcę znów zdjęcie kontrastowe?

    A to już nie jest Twój ani mój problem. Tylko napisałem, że się da.

    --
    pozdrawia Adam
    /a czego będziemy się bać w tym sezonie?/

  • 114. Data: 2011-07-20 13:30:35
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/07/2011 14:27, Janko Muzykant wrote:

    > A to już nie jest Twój ani mój problem. Tylko napisałem, że się da.

    Da się też dojśc piechotą do południowej afryki, ale nikt nie twierdzi,
    że z tego powodu samoloty są zbędne.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 115. Data: 2011-07-20 13:43:44
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-20 15:30, kamil pisze:

    > Da się też dojśc piechotą do południowej afryki, ale nikt nie twierdzi,
    > że z tego powodu samoloty są zbędne.

    Nie przesadzaj, automaty radzą sobie nieźle nawet z tonalnością, a z
    pewnością szybciej jest zrzucić jotpegi i mieć je gotowe niż obrabiać rawy.
    To że Ty czy ja, pieścimy swoje zdjęcia nie oznacza, że każdy ma taki
    odchył.

    --
    pozdrawia Adam
    /ostatnio słyszałem, że wszystko bierze się z... a, nieważne/

  • 116. Data: 2011-07-20 13:53:16
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/07/2011 14:43, Janko Muzykant wrote:

> [...]
    > pewnością szybciej jest zrzucić jotpegi i mieć je gotowe niż obrabiać rawy.
    > To że Ty czy ja, pieścimy swoje zdjęcia nie oznacza, że każdy ma taki

    Oczywiście i sam o tym pisałem - 87% gospodyń domowych nie zauważy
    różnicy. Tyle, że to grupa dla amatorów fotografii, a nie pstykaczy z
    ajfonem. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 117. Data: 2011-07-20 14:07:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-20 15:53, kamil pisze:
    > Oczywiście i sam o tym pisałem - 87% gospodyń domowych nie zauważy
    > różnicy. Tyle, że to grupa dla amatorów fotografii, a nie pstykaczy z
    > ajfonem. :)

    Łał, amator fotografii to brzmi dumnie...
    Ale wiesz, że generalnie laski się śmieją z takich panów obwieszonych
    sprzętem? :)

  • 118. Data: 2011-07-20 14:20:08
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/07/2011 15:07, Janko Muzykant wrote:

    > Łał, amator fotografii to brzmi dumnie...
    > Ale wiesz, że generalnie laski się śmieją z takich panów obwieszonych
    > sprzętem? :)

    jakieś solariowe dziunie robiące kacze dzioby przed lustrem w sralni na
    dworcu z nokią w ręku pewnie tak, ale na szczęście to nie mój target. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 119. Data: 2011-07-20 15:32:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-20 16:20, kamil pisze:

    > jakieś solariowe dziunie robiące kacze dzioby przed lustrem w sralni na
    > dworcu z nokią w ręku pewnie tak, ale na szczęście to nie mój target. ;)

    Nie, te mądre. Dziunie to akurat na duże lupy lecą :)

    --
    pozdrawia Adam
    /nic nie musi być tym, czym wydaje się być/

  • 120. Data: 2011-07-20 15:48:20
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/07/2011 16:32, Janko Muzykant wrote:

    > Nie, te mądre. Dziunie to akurat na duże lupy lecą :)

    Niezbyt mądre jednak, jeśli telepatycznie odróżnią obwieszonego drogim
    sprzętem nowobogackiego od dobrego fotografa.

    Ja wiem, że teraz taka moda, nie sprzęt robi zdjęcia, najlepiej gdybyśmy
    wszyscy kompakty z media marktu nosili, ale litości.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil